ביקורות יין – יינות 2018 מהיקבים טוליפ, בית אל, שילה וגוש עציון

בציר חלקת מרלו בכרם נבו. צילום איל גוטמן (התמונה אינה קשורה לתוכן הכתבה)
השבוע בטעימה שנת 2018: יקב טוליפ – סדרת היינן מורבדר, יקב בית אל- מלבק, יקב שילה – סוד קברנה סוביניון, יקב גוש עציון – בלנד בורדו עמק ברכה

השבוע בטעימה שנת 2018: יקב טוליפ – סדרת היינן מורבדר, יקב בית אל – מלבק, יקב שילה – סוד קברנה סוביניון, יקב גוש עציון – בלנד בורדו עמק ברכה

צילום חיים הכטונה

יקב טוליפ – סדרת היינן מורבדר 2018

יוצרו מהיין 1,000 בקבוקים בלבד. כשיש הרבה חביות ביקב גדול, לא תמיד עולים על פוטנציאל של חבית זו או אחרת שעתידה בכלל להיכנס ליינות הבלנדים.

זן המורבדר הוא ענב אדום אשר מקורו בספרד. הזן זקוק לחום רב ועונת גידול חמה וארוכה בכדי להבשיל. בספרד ובדרום צרפת הוא משמש בדרך כלל מרכיב בבלנד יחד עם הזנים קריניאן, סירה, גרנאש ונוספים. גם אצלנו הוא משמש מרכיב בבלנד יחד עם זנים "חמים" נוספים.

היין המופק ממנו מאופיין בטעמי בשר, אדמה, פירות אדומים ושחורים, והוא בעל יכולת התיישנות ארוכה מאוד. אין הרבה יקבים שעושים ממנו יינות זניים, ועדיין אינו כזה שמתעכבים עליו כיין זני בחנויות היין או במסעדות.

הדגש הוא על 'עדיין', כי כאשר טעמתי את המורבדר של היינן דוד בר-אילן (טוליפ ומאיה), התגלה יין שהפתיע בנוכחות העוצמתית שלו ובטעמים שלו. זה לא מובן מאלי. כאמור מדובר בזן שצריך להכיר ולתת לו את הזמן שלו בחבית, עם טיפול מינימלי כאשר החומר גלם הוא טוב.

 

311 taviot tulip mourvedre 18

יקב 

טוליפ
סדרת היינן מורבדר 2018
צבע אדום שחור מאוד בוהק, ריחות חבית מאוד עדינים, לצד בשר מעושן והרבה טימין. פה שופע דובדבן בשל, מעט כבול, ובעיקר טעמי פרי מאוד טעימים, היין מאוזן לחלוטין, והאלכוהול תומך נפלא. אפטר טייסט חמאתי וארוך עד בלי סוף.

תמורה לכסף (VFM): 

לחלוטין

ציון: 

92

מחיר: 

180

 ש״ח

311 taviot1 beit el malbec18

יקב 

בית אל
מלבק 2018
מהדורה מיוחדת ל'יין בעיר'. צבע סגול בוהק ויפה. ריחות פרי בשל ריבתי כבד. פה שתוקף בלי רחם בטעמי עץ, שמאפילים על טעמי הפרי המוכרים שצריכים ללוות את זן המלבק. לצערי, מה שמוביל את היין של בית אל זה טעמי נגרייה של 18 חודשי חבית. על מה ולמה? זו השאלה.

תמורה לכסף (VFM): 

לא

ציון: 

85

מחיר: 

125

 ש״ח

311 taviot shiloh secret CS 18

יקב 

שילה
סוד קברנה סוביניון 2018
צבע אדום עמוק. אף שופע, חד כתער. בפה טעמים של שזיף צעיר, פטל, אוכמניות, תיבול עדין של מרווה ועקצוץ של זעתר. עפיצות עדינה וסיומת חמאתית. יין בנוי לתפארת.

תמורה לכסף (VFM): 

מצוינת

ציון: 

91

מחיר: 

125

 ש״ח

311 taviot gush ezion 18

יקב 

גוש עציון
בלנד בורדו עמק ברכה 2018
הרכב הבלנד: 37% מרלו, 29% קברנה סוביניון, 5% קברנה פרנק, 29% פטי ורדו. צבע בורדו עמוק. באף יסמין, וניל וסוכר חום שרוף. פה עשיר בטאנינים חזקים וחומציות תוססת, שמובילים לטעמים של אוכמניות, שזיף בשל, עור ומעט חווה בקצוות. השימוש במרלו כקו מוביל מורגש ומהפנט. שאפו.

תמורה לכסף (VFM): 

165

ציון: 

91

מחיר: 

199

 ש״ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד במדור 

הרשמה לניוזלטר