החיים בוורוד – רוזה גאה

כמו בכל שנה המדור שלנו נצבע באין ספור גווני יינות ורודים. צילום pixabay
השבוע מקדיש אלון גונן את המדור שלו ליינות רוזה, ומציג רק חלק מהמבחר הגדול של היקבים המקומיים. ולחשוב שב- 1980 אלון ראה לקוח מבקש במסעדה בפריז ממלצר כוס רוזה, והמלצר לוקח בקבוק יין אדום ובקבוק יין לבן ומוזג לו משני הבקבוקים…

חג הגאווה יתקיים בשבוע הבא בתל אביב, ובשיאו מצעד הגאווה בשישי 8.6 מגן מאיר עד פארק צ'רלס קלור. הרבה צבע, שמחה, פתיחות, קבלת האחר והשונה, ומעל הכל – חג שיש בו תקווה למאות אלפי אנשים, שרק רוצים לחיות את חייהם כפי שהם רוצים. אנשים שלא כופים את דעתם על אף אחד אחר, אבל שוב ושוב מותקפים על ידי ציבור גדול אפל, שלא מסוגל להבין ולהפנים שאין לו מונופול על האמת והנכון והאושר, ואפילו לא על האלוהים.

בלנד של ענבי מרלו, מלבק וקברנה פרנק, שנבצרו טרם הבשלתם המלאה
הרוזה של קסטל. צילום דוד סילברמן dpsimages

כמו בכל שנה, המדור שלנו נצבע באין ספור גווני יינות וורודים, כשהייננים מגישים יינות סמוקים באין ספור טעמים, מתקתקים, חדים, מינרלים, פירותיים, עם סגנונות עשייה שונים שחלקם מאופקים וחלקם נועזים. אין ספק שהרוזה הוורדרד תפס את מקומו ונמצא בעלייה מתמדת ברשתות השיווק ובמסעדות. לא עוד תוצר לוואי של יין אדום. הדרישה בשוק עולה כל שנה, ואנשים מתחילים להבין שיש יינות רוזה משובחים. במדינה שאחוזי הלחות בה כל כך גבוהים ויש בה שמונה חודשי אוגוסט בשנה, רוזה הוא פתרון נפלא לארוחת צהריים או ארוחות גריל, או רוזה בעל פקק הברגה שלוקחים לים ולא צריך להכניס את הפקק פנימה, כי מי חושב לקחת פותחן לים. אז חג גאווה שמח, והוורוד הזה אכן עושה לי טוב.

צילום דוד סילברמן dpsimages
צילום דוד סילברמן dpsimages

יקב אסף – זינפנדל ורוד 2017

ניחוחות קלים ונקיים של תות שדה, עלי כותרת של ורדים ותבלינים. טעמים מלאים של פטל חמוץ ודובדבנים, עם רמז של תבלין פלפל לבן. מרענן, נקי וחד עם גימור עדין. זה רוזה יבש מקסים. יונה וולך שרה עכשיו בראשי את 'אם יש סקס אחר הביאוהו לכאן'. זה היין הוורוד שלי לקיץ הזה.

צילום איל גוטמן
צילום איל גוטמן

יקב שאטו גולן – גשם ורוד 2017

טעמים עשירים של יין רציני, מלאי טעם ואופי אזורי.

יקב יתיר – גרנאש מורבדר טמפריניו ויונייה 2017

ניחוחות של ליקריץ, פלפל שחור טחון וצמח גרגר, בעל גוף מלא, מדויק ומרוכז.

צילום דוד סילברמן dpsimages
צילום דוד סילברמן dpsimages

יקב קובננט – רוזה 2017

שפע של טעמים מתקתקים קלות, חומציות מושלמת.

עיצוב וצילום אלעד אברהם סטודיו wisebar
עיצוב וצילום אלעד אברהם סטודיו wisebar

יקב חרשים – PINK MOON 2017

שמש וירח נפגשים, לרגע ערפילי בוקר מתפוגגים, רפרוף כנפיים בין גפנים, מניצות פריחה לרגלי הגזעים.

צילום דוד סילברמן dpsimages
צילום דוד סילברמן dpsimages

יקב ויתקין – מסע ישראלי ורוד 2017

גרנאש נואר עם מעט קריניאן. אסף, משפט אחד יש לי אליך כשאני שותה את היין הזה,  ואני מצטט את ג'ון יוסטון: "אני מעדיף לחשוב שאלוהים לא מת, הוא פשוט שיכור". שאפו על היצירה.

צילום דוד סילברמן dpsimages
צילום דוד סילברמן dpsimages

יקב טפרברג – גרנאש וברברה 2017

שלושה ייננים (שיקי, אוליבייה, דניאל), האחד יותר מופרע מהשני והשני מהשלישי. אז כוס אחת מהרוזה הזה שלכם זה בסדר, שתיים זה יותר מדי, שלוש זה ממש לא מספיק. ובקצב שמנהל השיווק שלכם עובד בו, לא ירחק היום שהמשפט של ג'יימס בונד יהיה 'טפרברג רוזה טפרברג'.

צילום מאתר יין בעיר
צילום מאתר יין בעיר

יקב כרמל – 2 VATS בציר 2017

עשוי מגרנאש, קריניאן ומורבדר. יין מורכב מאוד שנעשה ביד מדויקת, חומרי גלם משובחים שטופלו כראוי.

צילום מדף הפייסבוק
צילום מדף הפייסבוק

יקב אפק – רוזה 2016

קברנה סוביניון, מרלו, שיראז ופטיט סירה. יין שמעורר תיאבון, שופע ארומות נפלאות ונקיות, בפה אין ספור טעמי קיץ. שאפו. היינן אהרון גלח מראש העין. ולך אני רק יכול להגיד, שמאחורי כל גבר נהדר יש אישה שמגלגלת את עיניה. (חלי גלח, אנחנו יודעים שאת השולטת).

צילום איל גוטמן
צילום איל גוטמן

יקב ROSA – רוזה 2017

ברברה, מרלו וסנג'ובזה. יקב ביתי קטן של היינן יוחאי,  בוגר ניר שחם. למצוא את היינות שלו ולטעום. כל יין יצירה מושקעת מבריקה. 052-3969777.

צילום איל גוטמן
צילום איל גוטמן

יקב אדם – אלישבע 2014

סירה, קריניאן, גרנאש ומלבק. "וַיִּקַּח אַהֲרֹן אֶת אֱלִישֶׁבַע בַּת עַמִּינָדָב אֲחוֹת נַחְשׁוֹן לוֹ לְאִשָּׁה" (שמות ו' 23). אז אם אהרון לקח, שאני לא אקח? יין מקסים בעיניי, שמעלה חיוך על הפנים.

צילום איל גוטמן
צילום איל גוטמן

יקב אלונה – גרנאש נואר 2017

איש אדמה ופרוקטולוג נפגים. לא, זו לא תחילתה של בדיחה. אלו הם שני הייננים של אלונה. יין עם טעמי אוכמניות חדים בליבה, מודגש על ידי ארומות אדמה טרייה ופלפל. הגימור מרענן.

צילום פאפא רצי
צילום פאפא רצי

יקב FIVE STONES – רוזה דוד נגד גוליית 2017

מרלו ו- 10% קברנה סוביניון שנבצרו בהרי יהודה. יינן ששון בן אהרון. גוון סלמון אפרסקי. ניחוחות עסיסיים של תותים, פטל ודובדבנים. גוף קל יחד עם מרקם מאוד עסיסי, שמושך יפה גם אחרי דקות ארוכות בכוס. יין נקי ופריך. מאוד מפתיע ומהנה. שאפו.

צילום איל גוטמן
צילום איל גוטמן

יקב פלם – קברנה פרנק וסירה 2017

דובדבנים ופטל אדום חמצמץ. יין עם המון ניחוחות פרחוניים. ריכוז פרי ומינרליות טובה על החך. מאוזן לחלוטין.

צילום איל גוטמן
צילום איל גוטמן

יקב פסגות – רוזה  2017

מרלו, סירה ופטיט סירה. טעמי פרי מצוינים משולבים בחומציות טובה ועוצמתית. יובש נהדר שמכין את הפה לאוכל. יופי של יין. ובהזדמנות זו צריך לברך את יעקב ברג המנכ"ל ואת יעקב אוריה היינן, על בחירת היקב על ידי מאות טועמים מקצועיים כיקב מס' 1 בישראל, וכן על  הכתבה המרשימה של יעקב אוריה במגזין הפיננסי וורלד פייננס. מדובר בהישג אדיר ליין הישראלי וליקב פסגות.

עוללות

 

טפרברג – מדליית זהב יחידה ליקב ישראלי בדיקנטר 2018

חיים הלפגוט עדכן בדף הפייסבוק שלו על הזוכים הישראלים בתחרות דיקנטר 2018: טפרברג לגאסי קברנה פרנק השומרון 2014, הוא היין הישראלי היחידי שזכה במדליית זהב בתחרות הדיקנטר של 2018. תחרות הדיקנטר נחשבת לתחרות היין החשובה ביותר בעולם. איחולים לשיקי וצוות היקב.

14 יינות ישראלים זכו במדליות כסף: כרמל (שלוש מדליות כסף) – גרנאש קריניאן מורבדר 2017, כרם אדמון מלבק 2014, וכרם שעל  בציר מאוחר 2016. גם היקבים טוליפ ומאיה זכו בשלוש מדליות כסף (מאיה מארה נוסטרום 2014, בלק טוליפ 2014, טוליפ נט סוביניון בלאן 2016).

יקב עמק האלה זכה בשתי מדליות כסף (קברנה פרנק 2013, סירה-פטיט סירה 2015). גם יקב פסגות זכה בשתי מדליות כסף (אדום 2014, קברנה סוביניון כרם יחידני 2014). במדליית כסף אחת זכו

יקב טורא מאונטיין פיק 2014, יקב דלתון שיראז רזרבה 2014, יקב אדיר כרם בן זמרה שיראז 2016, לוריא גרנד וויטל 2015. בנוסף זכו  40 יינות מישראל במדליית ארד. ברכות לזוכים.

7.6: כנס היין הישראלי התשיעי במכללה האקדמית תל-חי

כנס  היין הישראלי התשיעי יתקיים ביום חמישי 7 ביוני 2018 בקמפוס המכללה האקדמית תל-חי, במסגרת פסטיבל "בשביל היין" של הרשות לפיתוח הגליל. הכנס, בניהולו האקדמי של איתי להט ובהנחיית יאיר גת יכלול שלושה מושבים: תיירות יין, טכנולוגיה, ופאנל בנושא גידול ענבים, בו יארח ערן פיק מיקב צרעה מומחים לשיחה על קיימות, גידול אורגני וגידול ביו-דינמי. גל זהר ידבר על העלייה המפתיעה בייצור וצריכת 'יינות טבעיים'.

מחיר השתתפות 50 ₪. ההרשמה באתר, מדור כנסים וימי עיון

אירוע ההשקה של טוליפ עבר לשישי 8.6

כל מי שתכננו לנסוע היום לכפר תקווה בטבעון להשקת הלבנים החדשים של טוליפ – אספרו לבן 2017 (קולומבר, שרדונה ומרסאן) ונט סוביניון בלאן רזרב 2017 (91 פרקר), שימו לב: האירוע עבר לשישי הבא 8 ביוני, בין השעות 10:00 עד 15:00(ללא תשלום). בנוסף ליינות והסברים עליהם מהיינן דוד בר-אילן, תוכלו לנגוס (כן בתשלום) במנות של איתן סלומון (עונה 4 מאסטר שף). לא צריך להירשם מראש. אם בכל זאת רוצים לברר משהו: ליטל, 04-9830573

יאיר שפירא מנכ"ל יקב רמת הגולן. גם הוא הגיע מהקפה. צילום דוד סילברמן dpsimages
יאיר שפירא מנכ"ל יקב רמת הגולן. צילום דוד סילברמן dpsimages

מדליות ליקב רמת הגולן בשתי תחרויות יין

יקב רמת הגולן זכה בארבע מדליות בתחרות Les Citadel du Vin בבורדו, ובארבע מדליות בתחרות IWSC בבריטניה. ב- Les Citadel du Vin זכו במדליות זהב היינות גמלא קברנה סוביניון 2015 וירדן בלאן דה בלאן 2009, ובמדליות כסף זכו ירדן מרלו 2014 וירדן קברנה סוביניון 2014. בתחרות IWSC זכה ירדן קברנה סוביניון 2014 במדליית זהב, ירדן מלבק 2014 קיבל מדליית כסף Outstanding, ובמדליות כסף זכו גמלא שרדונה 2016 וירדן מרלו 2014. מנכ"ל היקב, יאיר שפירא, מרוצה כמובן, ומייחס את הזכיות "לעבודה חסרת הפשרות של ויקטור שונפלד היינן הראשי, וצוות הייננים והכורמים".

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר