בלה – יפהפייה בעמק

המסעדה פועמת – מבנה משולב של עץ ואבן, מוזיקה קצבית ויציבה ותאורה נמוכה וחמימה ביותר. צילום דויד מויאל
ישנם שעדיין לא מבינים את כור הפוטנציאל האגור בעמק יזרעאל, וישנם כאלה שהבינו כבר מזמן. לשניים מהם קוראים עידן ליפשיץ וליאור גולן, הבעלים של מסעדת "בלה בעמק" במושב בית שערים, ורשת מסעדות הרחוב התאילנדיות "צ'אנג בה"

התחילו ימים ארוכים, נראה שלא נגמרים, מריחים את הקיץ. הטמפרטורות עולות, השמש מחזיקה את האור עד שעה יותר ויותר מאוחרת, ובכלל הכול נראה פעיל.

נולדתי לפני 46 שנה בעמק יזרעאל, לו אני סוגד עד היום. אז עוד הכול היה פשוט ומלא ירוק, היום עדיין העמק לרוב מצליח לשמור על הצביון שלו מול התפתחות וחדשנות בלתי פוסקת בענפים רבים, וכמובן גם בקולינריה.

צילום דויד מויאל

ישנם שעדיין לא מבינים את כור הפוטנציאל האגור בעמק, וישנם כאלה שהבינו כבר מזמן. לשניים מהם קוראים עידן ליפשיץ וליאור גולן, הבעלים של מסעדת "בלה בעמק" במושב בית שערים, ורשת מסעדות הרחוב התאילנדיות "צ'אנג בה".

שני קודקודים בעולם המסעדות והקולינריה, שכל אחד מהם   מחזיק בשתי ידיים ושתי רגליים רפרטואר לא קטן, שנצרב וצרב להרבה אנשים חוויות יוצאות דופן וחושים.

צילום דויד מויאל

הגענו לשולחן לשניים והמסעדה פועמת – מבנה משולב של עץ ואבן, מוזיקה קצבית ויציבה, ותאורה נמוכה וחמימה ביותר. בחוץ גן מרהיב, שמתמזג עם חוות חקלאיות ופסטורליות בלי סוף.

יקב קסטל הוא אחד היקבים המועדפים עליי עם דגל כחול לבן של יין ישראלי, ואם כבר קסטל מתחילים בבקבוק שרדונה סדרת C – יין לבן מדהים ראשית ביופיו, לאחר מכן בניחוחו, וכמובן בטעמו המינרלי-עשבי; כזה שכיף לקרב אל עצמך וללגום עונג אין סופי (160 ₪ לבקבוק).

צילום כפיר גליקו

ועכשיו לאוכל: ראשון הגיע אלינו סלט עלים – סוגי חסות שונות ומיוחדות, ויניגרט חרדל  וגבינת מנצ'גו.  זהו מיצג מעולה לפשטות ואיזונים בין מתוק למריר, עם חיתוך גס של הירקות והבאה לביטוי של כל חומרי הגלם ביחד וכול אחד בנפרד, כשגבינת מנצ'גו העניקה טעם אגוזי עדין  ומליחות מתעדנת (54 ₪).

צילום כפיר גליקו

סביצ'ה אינטיאס – סביצ'ה  דג האינטיאס שאני כל כך אוהב, שנכבש במיץ לימון וערק פירות, צ'ילי ועלים ארומטיים. לדג היה מרקם ממכר, וכודרר בכדורים אווריריים  שנמסו בפה. כמה פשטות וכך השפע והשלל במינימום טאצ' (69 ₪).

צילום כפיר גליקו

הצלחות ממשיכות להגיע אחת אחת, וכול אחת היא סיפור של צבע וטעמים. אחת מהן הייתה מנת הכרוב השרוף – רבעי כרוב שנצרבו בסילאן וסויה, עם טחינה גולמית, שקדים קלויים ופטרוזיליה. כאשר חורכים את מעטפת הכרוב בצורה נכונה, מקבלים ראשית טעמי עישון עדינים, ואם עושים זאת נכון ניתן גם ליהנות ממרקם שמתרכך מביס לביס, ולמען האמת כך היה – מנה מעולה (53 ₪).

צילום כפיר גליקו

כאשר בקבוק היין נגמר וביקשתי "שובר שיגרה", הוגשו לנו שני קוקטיילים מרהיבים ,בצורת הגשה חדשנית ותואמת את מרכיבי הקוקטייל. שפה אחידה ושוב ביצוע מעולה. ג'ין ורדה  על בסיס ג'ין וסירופ שנוצר במסעדה (42 ₪), וקרימי ברי על בסיס אוכמניות וסירופ שהוכן במסעדה (46 ₪).

צילום כפיר גליקו

המוזיקה ממשיכה "לבעוט", ואנחנו איתה מנגנים בשפתיים ובעיניים: ארטישוק על הפלנצ'ה – עם שמנת איולי, שקדים קלויים, אורגנו , זיתים ביין ופרמז'ן. רבעי ארטישוק קיבלו צריבה אחידה בחום אחיד, עם שמנת עדינה ועלי אורגנו שנחלטו לתוכה בחום נמוך, מה שגרם לשחרור איטי של טעמים, שהתחברו בצורה מושלמת לתפאורת הפרמז'ן

(57 ₪).

צילום כפיר גליקו

ניוקי ערמונים וכמהין – ניוקי תפוחי אדמה דזירה מלאים בעמילן מדושן בכול טוב, שוכבים על קרקעית של רוטב שמנת וחמאה עדינה משובצת בעלי מרווה ופרמז'ן. כאן ניתן באמת להרגיש את הקירבה למטבח האיטלקי, או ליתר דיוק ליופי בקלאסיקת המטבח האיטלקי, שמדינתנו הקטנה מושפעת ממנו ולעיתים אף מתרגמת אותו למקומות המוכרים שלה. מרקם הניוקי היה אוורירי, מה שמראה על יד מקצועית מכוונת ומאזנת בין ביצים לקמח – שאפו (83 ₪).

צילום כפיר גליקו

לינגוויני קאצ'ו א פפה – לינגוויני קלאסי ביותר במרקם עבודת יד, מוגש עם פרמז'ן וחלמון ביצה. הכוח בביטוי הפשטות וכבוד לחומר הגלם ולסודות המטבח (82 ₪).

לרגעים לא מעטים הנחתי את המזלג והסכין, ופשוט בהיתי בנוף  הגן, נוף האנשים ובנוף הפעילות שלא פסקה במטבח ובאולם המסעדה, ובצבעוניות המנות.

צילום דוד מויאל

סיימנו את הארוחה עם מוסר ים שימאגי – פילה מדויק של דג זה, שנצרב נכון כדי מצד אחד לסגור אותו ומצד שני לפתוח את כל טעמיו האפשריים. מנה נדיבה בניחוחות וטעמים, מקושטת בשום קונפי, כמהין, עשבי תיבול ופירה מסונן היטב במרקם חלק, שקירב אלינו את העונג שוב ושוב (131 ₪).

עידן וליאור היקרים; יש אמרה ש"לחיות הוא אחד הדברים הנדירים ביותר, רוב האנשים פשוט קיימים" (אוסקר ווילד). הערב לא זכיתי לפגוש אתכם, אך בהחלט פגשתי צוות מקצועי וחביב שבאמת חי דרככם ולא רק מתקיים. המשיכו לפעול ולעצב את חזונכם, ולסמן את המפה בקולינריה טובה ויפה.

בלה בעמק – בית שערים. 04-9830730. שני-רביעי ושישי 17:00-22:30, חמישי 12:00-22:30, שבת 12:00-22:30

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר