ב'מנגל' בחיפה גנבו לנו את המוח!

במרכז רעיון ה'מנגל' – מנגל ענקי מסוגנן בזויות שונות ומשונות לסגנונות צלייה רבים; תפריט פשוט עם חומרי גלם מיוחדים ותשוקה מעודכנת. צילום כפיר גליקו
בתקופת הקורונה כאשר הכול היה סגור ומסוגר מצאו את עצמם חברי קבוצת יזמי האוכל צפרירים 1 ביערות הכרמל, מנסים להפיק חוויות טובות מסביבם, ממנגלים ומלקטים בטבע מכול הבא ליד. בעקבות זאת נולד הרעיון ה'מנגל' – מנגל ענקי מסוגנן בזויות שונות ומשונות לסגנונות צלייה רבים; תפריט פשוט עם חומרי גלם מיוחדים ותשוקה מעודכנת

חלקנו שוכחים זמנים מאתגרים, כאלו ששינו עבורנו את השיגרה ויצרו משהו אחר – רובנו זוכרים רק את התוצאה, את מה שהשתנה. ויש את אלו שזוכרים את הכול – את הלפני, את התוך כדי ואת האחרי, ובחרו לעשות מזה הצלחה.

צילום כפיר גליקו

אחת הקבוצות בתחום האוכל שיצא לי להכיר, שראו בתקופת הקורונה אליה כיוונתי דווקא הזדמנות, היא הקבוצה של 'צפרירים 1' – קבוצה צעירה של אנשי יזמות, שחושבים כיצד ניתן למנף כל אתגר ואתגר. בתקופת הקורונה, כאשר הכול היה סגור ומסוגר, מצאו את עצמם חברי היסוד האלו ביערות הכרמל, מנסים להפיק חוויות טובות מסביבם, ממנגלים ומלקטים בטבע מכול הבא ליד. כאשר התקופה חלפה, אך לא האהבה שהפכה לשגרה, הם חשבו כיצד ניתן עכשיו להעביר זאת הלאה. כך נולד הרעיון ה'מנגל' – מנגל ענקי מסוגנן בזויות שונות ומשונות לסגנונות צלייה רבים; תפריט פשוט עם חומרי גלם מיוחדים ותשוקה מעודכנת.

צילום כפיר גליקו

הגענו לשם ביום חמישי. ממש בכניסה כבר נמזג לנו צ'ייסר אהבה של ערק ממותק, אחד בשקדים והשני בפסיפלורה – קבלת  פנים חמימה ביום קר שכזה. יש אפשרות ישיבה בחוץ וישיבה בפנים, ובר סלטים רענן שניתן למלא ממנו מחדש לאורך כל הארוחה.

"רעבים?", כן ברור. "יופי, אז בואו נתחיל". אופק (בעלים שותף של המקום) מוציא לעברנו שתי מנות לפתיחת הארוחה:

צילום כפיר גליקו

קבב על לאפה מרוחה בשמן פפריקה – עם עגבנייה בצל ופלפל חריף שרופים על אש פתוחה, וטחינה וגרגירי חומוס ליד – הבשר עבור הקבב נקצץ ותובל נכון במרקם אוורירי, כשיחסי המרכיבים מאוזנים ומלטפים. מנה שבהחלט ניתן לאכול עם הידיים ולהתלכלך כמה שיותר (46 ₪ על מגש, 42 ₪ בפיתה).

צילום כפיר גליקו

שיפוד שקדי עגל ושומן טלה – גם כאן ביצוע מעולה למנה פשוטה וטעימה להפליא, ללא מניירות ופילוסופיות מיוחדות – מנה שמביאה חומר גלם משובח, ומורידה אותו בענווה לקרקע (מגש 72 ₪, פיתה 69 ₪).

צילום כפיר גליקו

כאשר מנות אלה הגיעו, הגיעו איתן "חברים טובים": חתיכות בטטה גדולות שנחרכו על אש גלויה, כאשר קליפתן מעושנת ובתוכן מרקם מתקתק ומקורמל (21 ₪); חציל בלאדי פתוח עם טחינה גולמית ולימון (22 ₪); סלקי מדורה שהיו פשוט מעולים. יחידות גדולות של סלק שנשלקו במים חמים לפני, והמשיכו את תהליך הריכוך על המנגל. כך קליפתם נשרפה מבחוץ, ובפנים טעמים מתוקים של מדורה. בהחלט תוספת פשוטה שכול כך תואמת חוויה ייחודית שכזו (21 ₪);

פיתה משוויאה –"שפיצים" של פיתות, צלויים על המנגל עם שמן זית וטחינה טובה. בזמן הזה הגיע אלינו אופק כדי לשתף על התהליך האבולוציוני, ולמה דווקא הפיתות כאן מסמלות עבורו דבר אחד או שניים. אופק, דור שלישי לפלאפל 'ארמון' המפורסם בחיפה, שהיה שם לצידו במשך כל ילדותו, יצר אינטרפרטציה משלו ל"שפיצים" של הפיתות בדוכני הפלאפל, אותם מטגנים בשמן עמוק ומגישים כאפריטיפים. כאן, כדי להימנע מהטיגון, הריחות וכול המשתמע, הן מונחות על המנגל, נצרבות קליל ומשם אלינו לשולחן (28 ₪).

צילום כפיר גליקו

לאחר כל אלה הגיע אלינו ה–מוח. האמת שלא יוצא לי לטעום הרבה פעמים מנה חכמה שכזו, ואני חייב לומר שכן "גנבו לנו את המוח". זו מנה שבדרך כלל מגיעה מהמטבח המרוקאי, מנה שמצריכה טכניקה מדויקת ותזמון מושלם של שליקה ומשחקי טמפרטורות מבוקרות. המנה הגיעה אלינו עם רוטב פלפלים חריף ממש וטעים ממש, גרגירי חומוס בולגרי, כוסברה וחלה קטנה על האש. מנה שלדעתי כבוד וגאווה להגיש אותה; כזו שמצריכה אומץ רב והבנה רחבה במטבחים. כאן היא הגיעה אלינו פשוט מושלמת – הביס הזה עם החלה החמה, גרגירי החומוס והפלפלים עם המוח, פשוט גנבו לנו את ההצגה. מה שיפה כאן בסיפור, זה שגם במנה כזו שואלים "לארוז לכם את המוח?". שאפו! (64 ₪). לסיום ניתן למצוא גם נשנושים מתוקים של חלבה ובוטני קוקוס, אבל נשארנו עם הרושם של מנת המוח.

צילום כפיר גליקו

אופק היקר וקבוצת צפרירים 1, "יצירתיות היא לראות את כל מה שכול אחד ראה, ולחשוב את מה שאף אחד אחר לא חשב", אמר אלברט איינשטיין. אתם בהחלט הרוח שנושבת בספינה הזו , עם הרצון שלכם להביא את עצמכם לביטוי בחוויית אירוח חמה ומקצועית, וברעיונות חדשים שמתנוססים תמיד מעל ראשינו. רק שאתם ארזתם לנו אותם למילה אחת שמזכירה לנו את מה שעושה לנו באמת טוב בחיים. תודה על אירוח מקסים, המשיכו לצעוד בשבילים ובדרכים בבטחה ולצבור ניצחונות.

מנגל – ציר מוריה 54 חיפה, 04-8324244. א-ה  11:30 עד 22:30, שישי 11:30-15:30. כשר – סגור בשבת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר