אנחנו על המפית בכאן 11 – תיעוד מיוחד של המסעדנים בימים שלפני הקורונה ובמהלך הסגר הגדול

השף ברק יחזקאלי יצא לפגוש את השפים שמנסחים ויוצרים מטבח מקומי אבל אז פרצה מגפת הקורונה שהפכה לאיום הגדול על עתידם ועל עולם המסעדנות בכלל. העונה החדשה תשודר בימי שלישי מ-8 בספטמבר 20 בשעה 21:15 בכאן 11

בשתי העונות הקודמות יצא השף ברק יחזקאלי למסע בעקבות ההצלחה של השפים הישראלים והמטבח הישראלי בעולם. לקראת העונה החדשה, שתשודר החל מיום שלישי 8 בספטמבר 2020 בשעה 21:15 ב-כאן 11, החליט ברק לשוב ארצה כדי לנסות להבין את אבני היסוד שעליהן נבנה המטבח המקומי העכשווי שהפך לשגריר הכי מוצלח שלנו בעולם, ולגלות מי האנשים שמנסחים ויוצרים מטבח מקומי עכשווי, אבל בשיא הצילומים לעונה החדשה פרצה מגפת הקורונה ובעקבותיה באו הסגר והגל השני שאחריו, כך שפעולת התיעוד של השפים נהייתה חשובה במיוחד.

השפים לונא זרייק וברק יחזקאלי. צילום רז דדי

עולם המסעדנות הישראלי ספג מכה קשה בעקבות הקורונה, כשהמסעדות נאלצו לסגור את שעריהן בתקופת הסגר, וגם כיום ההתמודדות עם המגבלות קשה מאוד ואנשי הענף חייבים להמציא את עצמם מחדש. לא כולם, כי יש לא מעט בעלי מסעדות שהודיעו כי עקב המגבלות והמצב הנתון ייאלצו להשאיר את מסעדות שלהם סגורות בכלל, או לפחות לאורך זמן. ״אנחנו על המפית״ בעונתה הנוכחית מתעדת את ענף המסעדנות מבעד לעיניהם של שפים ושפיות ישראלים שנלחמים בימים אלו על קיומם, כאשר מסמך מצולם מיוחד זה מלווה אותם בתקופה שקדמה לקורונה, במהלך הסגר ובתקופת היציאה ממנו. בכל אחד מפרקי הסדרה פוגש ברק שף מקומי, שלא רק מבשל אוכל טעים, אלא גם משקיע ממרצו ומזמנו לחקור ולנסח את גרסתו למטבח מקומי עכשווי. השפים והשפיות הכניסו את ברק אל המטבח שלהם ואל ביתם הפרטי, ומתוך כך גם פתחו את ליבם וסיפרו לו על המשברים ועל ההצלחות שחוו בדרך שעברו.

השפים הדי עפאים וברק יחזקאלי. צילום רז דדי

בעונה הזאת ישתתפו השפים רמה בן-צבי (המטבח של רמה), עזרא קדם (סטודיו ארקדיה) ולונא זרייק (לונא ביסטרו) שצולמו לפני הקורונה; אסף דוקטור (אייבי, דוק, האחים), שצולם במהלך הסגר; ותומר טל (ג׳ורג׳ וג׳ון), עלאא מוסא (לוקס) והדיי עפאים (משק עפאים) שצולמו לאחר הסרת הסגר ובימי המגבלות על המסעדות.

חברת הפקה: מעגלות, יוצרים: ברק יחזקאלי, עופר עין-גל ורוני מנור, עורך ובימאי: עופר עין גל, מפיקה ראשית: רוני מנור

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר