בעל הבית השתגע? הר חרמון צונח

קיבלה הזדמנות לדבר ולא רצתה
מה קורה ביקב רמת הגולן שמאפשר הורדות מחירים דרסטיות של יינות הר חרמון. האם מהלך עצמאי של רשתות יין או מעשה מחושב של היקב?

לא ברור מה קורה בחנויות היין של רשת חינאווי Wine & More  ורשת חנויות היין Wine Depot. האם המבצעים לקראת הפסח כבר החלו, או שמישהו מתכוון לשבור את מחירי השוק. שני מבצעים התחילו השבוע: רשת חינאווי יצאה עם מבצע של מכירת בקבוק הר חרמון אדום 2015 של יקב רמת הגולן במחיר של 16.90 שקלים, וברשת Wine Depot החליטו על מבצע של 89 שקלים לרביעיית הר חרמון אדום, דהיינו קצת יותר מ- 22 שקלים לבקבוק.

אלו מחירים שיין זה לא ידע עד עתה.
אלו מחירים שיין זה לא ידע עד עתה.

אלו מחירים שיין זה לא ידע עד עתה. יקב רמת הגולן לא מכר במחירים הללו, וזה כנראה הולך לקבע את תג המחיר הזה ליין לתקופה ארוכה. הצרכן יודע לעשות את המתמטיקה כמה החנות מרוויחה. חתך הרווח הוא לפחות 30%, וכמובן גם חברת ההפצה גוזרת את הרווח שלה. בחישוב גס נראה כי מחיר הבקבוק שיוצא מהיקב לא עובר 10 שקלים. הורדת מחירים דרסטית ומידית, עלולה להרוג את סחירות המותג לשנים רבות, ומעניין אם מישהו ביקב רמת הגולן נותן דעתו על כך.

לא מתערבים במבצעים שעושים בחנויות
לא מתערבים במבצעים שעושים בחנויות

מיקב רמת הגולן נמסר כי הם לא מתערבים במבצעים שעושים בחנויות, אבל אי אפשר להתעלם שדווקא שתי רשתות גדולות מקדמות את מכירות הר חרמון. ראוי לציין כי יקב רמת הגולן לא שמט את בציר 2015 שהייתה שנת שמיטה, ובצר כרגיל. לכן מלאי 2015 בלבד נמצא עכשיו על מדפי החנויות, ומלאי 2016 לא נמצא עדין בשוק. מדובר במאות אלפי בקבוקים שנמצאים במלאי ואיכשהו צריך לפנות את המחסנים. המחירים בהם נמכרים כרגע יינות חרמון, יאלצו יקבים גדולים אחרים לעשות חושבים על מה הם הולכים לעשות. סדרות יסמין ויונתן של רקנאטי, סדרת הר של תבור, סדרת קלאסיק של ברקן, סדרת בין של יקב בנימינה (היחיד שחרט על דגלו ויצא בפומבי על כך שהיינות שלהם נותנים תמורה מצוינת למחיר בכל הסדרות, ולכן לא צריך לחכות לחגים או למבצעי חנויות).

מדובר במהלך ובמחיר שעלולים למוטט את מותג הר חרמון, ועל פניו נראה שהמחיר הזה עלול גם לפגוע במותגים נוספים של היקב, ואף ביקב הבת שלו הרי גליל, שגם לו יש סדרות זולות. ענת לוי המנכ"לית נמצאת בישורת האחרונה של תפקידה ביקב, ומהלך כזה של מכירת עשרות אלפי בקבוקי יין במבצעים יכניס מזומנים ליקב, והיא תוכל לזקוף זאת לזכותה. אבל בראייה של עוד מעט מאוד זמן, אחרי לכתה יבינו את המחדל הגדול שלא מטופל בימים אלו.

ביקשנו התייחסות מהיקבים הגדולים. אף אחד מהם לא רצה להגיב לגופו של עניין, מלבד לאחל ליקב רמת הגולן בהצלחה.

תגובת יקב רמת הגולן

לא מדובר במבצע של היקב. המבצע של Wine Depot,  וביוזמתם.

 

קורא בשם גיא הגיב

התשובה בגוף הכתבה. מדובר על יינות משנת שמיטה שאין להם הרבה קליינטים.
בנוסף, המותג לא יפגע, מכיוון שהקונים רגילים לכך שיש מבצעים הורדות מחירים על יינות שהם תחת "אוצר בית דין".

תשובת המערכת לגיא

זה כמובן נשמע כמו תירוץ טוב. לא כל חובבי ושותי היין בארץ דתיים ומתייחסים לשמיטה ולאוצר בית דין. אנחנו מפרגנים לקונים, וגם זוכרים שבשנת השמיטה 2008 נמכרו בחצר של איקאה משטחים של יין מיקב בזלת הגולן ב- 16 ש"ח לבקבוק, למיטב זכרוננו לא עם התווית הרגילה של היקב.

 

3 תגובות

  1. התשובה בגוף הכתבה. מדובר על יינות משנת שמיטה שאין להם הרבה קליינטים.
    בנוסף, המותג לא יפגע, מכיוון שהקונים רגילים לכך שיש מבצעים הורדות מחירים על יינות שהן תחת "אוצר בית דין".

  2. בנוסף לדבריו של גיא ,יין מאוצר בית דין אסור (הלכתית) בהוצאה ושיווק לחו"ל .

  3. בתגובה לתשובת המערכת:
    אכן לא מדובר רק ביינות משנת השמיטה. ברשת "יש" נמכרו שלושה בקבוקי הר חרמון מהשנים 2014/2016 במחיר של 58 ש"ח, למחזיקי כרטיס אשראי של הרשת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר