גסנוב – חוויה טורקית בקריות

במנות הראשונות שקדי עגל פרוסות דק דק עם שיבוצים של שומן טלה – פשטות מנצחת. צילום כפיר גליקו
יכולות גבוהות מאוד בשליטה בחומרי הגלם, ויסות טמפרטורות, טיפול במעשנה; כל אלה תוך שמירה על שפע צבעים, מרקמים ונתחים מזמינים הן מעלה גדולה וגבוהה למסעדת גסנוב פלוס ובכלל לענף

זה לא סוד שטורקיה פוגשת את ישראל בהמון מובנים מעבר לקרבה הגאוגרפית. יצאנו לבדוק…

משפחת גסנוב ידועה במחוזותיה הרבים באהבת חווית האירוח, הבשר, הפחמים, וכול מה שביניהם. בסניף הקריות של קניון עופר, פגשנו את המקום החדש שברשותם: מעשנה גדולה, גריל פחמים טורקי ומטבח פתוח – לא צריך יותר מזה.

צילום כפיר גליקו

קיבלנו הזמנה מאיגור גסנוב – הבעלים, אדם מיוחד ביותר, בעל וותק של שנים רבות בכול עולמות הבשר בהשפעות הבלקן, וכך גם נראה השולחן אליו הגיעו מנות ראשונות:

פטה כבדי עוף ואווז עם ריבת משמש (44 ₪) – מרקם נימוח ועסיסי, מאוזן בטעמי המתוק ולא מתחנף.

צילום כפיר גליקו

שקדי עגל פרוסות דק דק עם שיבוצים של שומן טלה (58 ₪) – פשטות מנצחת; וקרפצ'יו עגל פרמיום של איגור (56 ₪) – שוב מנה פשוטה, ששמה את חומר הגלם במרכז בדיוק כמו שצריך. פילה משובח, שום קונפי, וקצת בלסמי מדויק ומאוזן.

היה נעים להכיר את העובדה שהיקבים המככבים שם הם כחול לבן – DNA ישראלי מרמת הגולן, הגליל, ועוד כאלו וכאלו שיש להתגאות בהם.

צילום כפיר גליקו

עבור העיקרית הגיע לשולחן בוצ'ר – מגש הגשה גדול מעץ עתיק שהחזיר אותי למחוזות ביקוריי בטורקיה, ובכלל האווירה החמימה הזו זורמת בעורקיהם של כול חברי צוות השירות שם.

מדובר במגש עשיר ושופע צבע, מרקמים, ריחות מסחררים, ובעיקר אמון ואמינות במסר שהם מביאים: אנטריקוט  פרמיום – מיושן במידת צלייה מדויקת, ומעושן עישון חם ועדין. צלעות טלה מקוצבות – עסיסיות מאוד, עם תחושה של אחיזה בחמאה רכה. "סוכריות"  – מה שרבים מכירים לאחרונה באופנים שונים, כנתח בשר עטוף בשומן טלה וחתוך בצורת סוכריה,

אך לא כך היה: איגור לקח את זה שלב אחד למעלה, ובאופן יצירתי בנה מנה ייחודית של עראיס מגולגל בפיתה בלקנית, וחתוך לרולים לא דקים אך לא עבים במיוחד. אני חייב לציין שלמרות ניסיוני העשיר במטבחים כאלה ובכלל, טרם נחשפתי לרמת  ביצוע כל כך מיוחדת. העראיס מתובל בתבלינים שאת רובם זיהיתי, אך חלקם לא, במידת צלייה נכונה ומאוזנת; מה שלא חרך אותו ואת הפיתה שעטפה, יחד עם טכניקה של תרכובת שומן שהפרידה את הדפנות מהבשר עצמו, ובכך היה ניתן לחוות מנה מאווררת ולא יצוקה, עם מרקמים מעולים ומשלימים.

הקרפצ'יו של גסנוב. צילום כפיר גליקו

איגור מספר שב'גסנוב' הם עם הפנים קדימה: אירועים, משלוחים, ובעיקר אירוח אותנטי מהנה. אין לי ספק שהכנסת אורחים זו תהווה נר לרגלי הצוות במקום. יכולות גבוהות מאוד בשליטה בחומרי הגלם, ויסות טמפרטורות, טיפול במעשנה; כל אלה תוך שמירה על שפע צבעים, מרקמים ונתחים מזמינים; הן מעלה גדולה וגבוהה למסעדה זו, ובכלל לענף כולו.

שף איגור גסנוב – גם השף ראשי של אולמי הילולה. צילום מהאתר

"מה שאתה מקבל מלהשיג את המטרות שלך אינו חשוב כמו מה שאתה הופך להיות מלהשיג את המטרות שלך" (הנרי דיוויד תורו). איגור היקר, לפי דעתי וביקורי אצלך מטרותיך בהחלט הושגו. אני בטוח שהן הפכו אותך לגרסה הרבה יותר משופרת – המשך בדרכך להשיג מטרות חדשות, יעדים ומחוזות חדשים.

גסנוב פלוס – דרך עכו 192. קריון ביאליק קומה 2 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר