דלי אסיאתי – מי היה מאמין שהוד השרון תהפוך למעוז אוכל אסיאתי?

התפריט משלב מטבחים עם מנות תאילנדיות, יפניות, סיניות, וייטנאמיות וסושי לסוגיו וגווניו. צילום אסף קרלה
המסעדה שמתבססת כמוסד קולינרי אסיאתי טעים מציעה תפריט חורף הכולל דגים ופירות ים, לצד תבשילים אסיאתיים עשירים

בשנים האחרונות הפכה הוד השרון מעיר שינה מנמנמת לעיר צעירה ותוססת; עם הייטקיסטים שעובדים בה, רבים עוד יותר מהם שמתגוררים כאן, ורבים אחרים שמוכיחים שהייטק זה לא הכל. הם גם אוכלים, ועושה רושם שהוד השרון מצטיינת במטבחים אסיאתיים: דלי אסיאתי – גיבורת סיפורנו היום, אסיה מוניקה, ניהון נו בה מבית שגב, יאמטויה היפנית שממשיכה לפעול גם אחרי פטירתה של השפית היפנית-ישראלית איה ימטאני, איוטאיה התאילנדית בה מרגישים כמו בפוקט רק בלי שפת הים, וגם יפנית מתאזרחת כמו ג'פניקה או אושי אושי, ואלה מן הסתם לא כולן.

במקום הצמחייה היו כאן פעם מדפים של מוצרי מזון אסיאתים. צילום פאפא רצי
במקום הצמחייה היו כאן פעם מדפים של מוצרי מזון אסיאתים. צילום פאפא רצי

אכלנו במרביתן אבל בדלי אסיאתי שפועלת כאן משנת 2014, אנחנו מרגישים כמו בבית. משהו באווירה כאן, למרות הישיבה על כביש מרכזי וסואן רוב שעות היום, עושה לנו את זה. מלצרים אמנם מתחלפים אך השירות נעים וקשוב – רוח המפקדים, והתפריט משלב מטבחים עם מנות תאילנדיות, יפניות, סיניות, וייטנאמיות וסושי לסוגיו וגווניו – הכול עם טאץ' דלי אסיאתי.

צילום פאפא רצי
צילום פאפא רצי

הגענו בשעת צהרים של יום חול שמשי ורגוע (ראו מה קורה כאן בשישי בערב כשהמסעדה מלאה ואנשים באים לקחת בטייק אוויי אוכל שהזמינו – עכשיו סיפרו לי שהורחב טווח המשלוחים), ישבנו במרפסת הסגורה שהכפילה את גודלה ממה שהיכרנו ועיינו בתפריט שכולל מבחר מנות, מהן בחרנו  לפתיחתה את הטריקולור – רול ללא אורז עם שלושה סוגי דגים: סלמון, טונה, דג לבן, עירית ואספרגוס, עטופים במלפפון ורוטב פונזו (52 ₪) – השיחוק כאן ללא ספק הוא המלפפון שמתחפש לאצה או לאורז ועוטף את הדגים, בהחלט מנה מרעננת ומוצלחת. הזמנו גם ספיישל שירו – דג ים לבן בטמפורה, ספייסי מיונז, אבוקדו, קנפיו ובצל ירוק עטופים באבוקדו, שומשום וטריאקי (53 ₪) – מנה טעימה שתצטרף למומלצים שלנו.

ממנות דלי אסיאתי: טרטר דג לבן. צילום אסף קרלה
ממנות דלי אסיאתי: טרטר דג לבן. צילום אסף קרלה

עוד בראשונות שאחרי התלבטויות ויתרנו עליה כדי להגיע במצב צבירה סביר לעיקריות, היא קריספי סלק – טונה אדומה, אספרגוס, צ'ילי ומלפפון, עטופים בטונה וקריספי סלק (57 ₪) – אולי בפעם הבאה. בצער לא הזמנו גם מרק טום יאם – שכבר הכרנו ואכלנו כאן, אך נראה כי עתה מדובר במתכון חדש עם יותר פירות ים: שרימפס, קלמארי ומולים בקרם קוקוס וקארי אדום, עגבניות שרי, פטריות, בצל ירוק וכוסברה. מוגש עם אורז מאודה (69 ₪).

צילום פאפא רצי
צילום פאפא רצי

האמת היא שלעיקריות כבר הגענו לא ממש רעבים, אבל שתי המנות שהזמנו טופלו על ידינו היטב: קארי אדום – קרם קוקוס, קארי אדום, ברוקולי, פטריות וכוסברה, מוגש עם אורז או נודלס, עוף (56 ₪) או טופו (53 ₪)או סינטה 62 (₪) או שרימפס (69 ₪). בלשון ההייטק קוראים לקארי האדום פלטפורמה, כי אפשר לבנות אותו במגוון הרכבים. אני בחרתי שילוב של נודלס ושרימפס עם שאר מרכיבי המנה הסטנדרטיים. כאדם משימתי טיפלתי היטב במנה הטעימה, ואם היו מציעים לי טייק אוויי, זה היה רק כדי לקחת את הצלחת הכמעט נקיה הביתה. רעייתי הזמינה נודלס בקר (69 ₪) עם רצועות סינטה מוקפצות, ברוקולי, פטריות שאלוט, כוסברה, בזיליקום תאילנדי, בצל ירק וקשיו, ואורז מאודה ששירת את שתי המנות. גם זו מנה מוצלחת מאוד. מי עוד שנהנה ממנה זאת הוא בננו, שקפץ אלינו הביתה כי שמע שיש טייק אוויי מדלי אסיאתי. גם זו דרך לאכול כאן.

ממנות דלי אסיאתי: סושי בול. צילום אסף קרלה
ממנות דלי אסיאתי: סושי בול. צילום אסף קרלה

נראה כי ברור שגם הפעם נהנינו במסעדה, שמצליחה לשלב מנות ומטבחים עם טעמים נאמנים למקור תוך התאמה קלה לסועד הישראלי, וזה עובד היטב.

דלי אסיאתי – הבנים 15 הוד השרון, 09-8992555. ראשון-שישי 11:00-23:00, שבת 12:00-23:00

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר