השוקה: טבעונים ונהנים

תחילת הדרך הייתה עם מספר מצומצם במיוחד של מנות, רובן ככולן שקשוקות למיניהן. צילום עומר ישראלי
התפריט הצמחוני-טבעוני של השוקה התרחב לאחרונה. יש כאן אוכל ביתי וכיפי שמוגש במחבתות עם טוויסטים יצירתיים מספקים של השף ציון פרץ
צילום עומר ישראלי
צילום עומר ישראלי

מאז פתח השף ציון פרץ את המסעדה שלו שזכתה לשם 'השוקה' כרמז למקור החומרים בהם הוא משתמש להכנת המאכלים, הוא הבין שעליו להרחיב את התפריט. תחילת הדרך הייתה עם מספר מצומצם במיוחד של מנות, רובן ככולן שקשוקות למיניהן. אבל כדי לגרום למסעדה להצליח צריך לגרום לקהל לחזור, וזה יקרה רק בהנחה שהתפריט מגוון מספיק. במציאות בה כולם מחפשים חידושים וריגושים, מעטים יסכימו לאכול את אותה המנה פעם אחר פעם.

צילום שחר בן-פורת
צילום שחר בן-פורת

אז התפריט התרחב כנדרש. אחת המנות החדשות היא שווארמה טבעונית, המוגשת על חומוס או על תפוח אדמה. אנו בחרנו בשווארמה על תפוח אדמה, המוגשת עם טחינה, גרגרי חומוס, פטרוזיליה ועגבניות שרי מעל (35 שקלים). זו מנה עשירה וצבעונית, שהפתיעה אותנו לטובה – המרקם של השווארמה, העשויה סייטן, דומה כמעט לחלוטין לזו הבשרית, והתיבול מדויק, כך שמנה זו אכן ראויה לשם שווארמה. תפוח האדמה גדול ואפוי כהלכה, ומשתלב היטב עם כל הטעמים של השווארמה והתוספות.

צילום שחר בן-פורת
צילום שחר בן-פורת

מנה אחרת, וותיקה יותר בתפריט, היא מחבת כופתא – מחבת ובתוכה קציצות עשויות מטופו ועדשים כתומות, ברוטב סלק (35 שקלים). צריך לאהוב את טעמו של הסלק כדי ליהנות ממנה זו, וגם לקחת בחשבון כי תוספת לימון הופכת את הרוטב לחמצמץ. אם אתם אוהבי סלק, תיהנו ממנה: הקציצות גדולות, טעימות, והרוטב נותן להן טוויסט מרענן; בוודאי בהשוואה לשימוש המוכר והנדוש ברוטב עגבניות.

צילום שחר בן-פורת
צילום שחר בן-פורת

מה עוד חדש? חריימה, עראיס וקובה, שלושתן טבעוניות כמובן (התפריט כולו צמחוני או טבעוני). אם אתם מחובבי השקשוקות, שגם אותן אפשר לקבל בגרסה טבעונית, הרי שאתם יכולים לבחור כאן בין שקשוקה טריפוליטאית עם פלפל צ'ומה; ירוקה עם מנגולד, תרד וגרגירי חומוס; פרימוורה עם חצילים ובולגרית; שקשוקה על מצב של חומוס; ושקשוקה קארי עם קרם קוקוס, אפונת גינה ובטטות (38-45 שקלים). טעמנו את שקשוקה פרימוורה – חמצמצה ומעט חריפה, וכיאה לשמה אכן קיבלה טוויסט איטלקי.

צילום שחר בן-פורת
צילום שחר בן-פורת

כל המנות במקום מוגשות במחבת, ואת הארוחה מתחילים עם פרוסה קלויה של לחם, טחינה וחמוצי הבית. הבחירה בפרוסה רגילה של לחם שעוברת קליה בתנור היא בחירה מרעננת המתאימה לרוח המקום ולטעמיו: אוכל ביתי וכיפי, עם טוויסטים יצירתיים מספקים.

השוקה – לוינסקי 33 תל אביב, א-ה 9:00-19:00, ו 8:00-15:00

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר