האגודה למלחמה בסרטן מגיבה על מחקר האומר כי צ'יפס מעלה את הסיכון לסרטן השד

האגודה קוראת לאמץ אורח חיים בריא הכולל תזונה מופחתת קלוריות, דלת שומן ועשירה במיוחד בירקות, כדרך יעילה ומוכחת להפחתת הסיכון לחלות בסרטן

מחקר חדש של בית הספר לרפואה בהרוורד, קובע כי אכילת צ'יפס לעיתים קרובות בגיל הילדות מעלה את הסיכון לחלות בסרטן השד בגיל מבוגר. החוקרים בדקו 582 נשים עם סרטן השד ו-1,569 נשים ללא סרטן השד בשנת 1993. הם בדקו את תזונת הנשים בעזרת שאלונים שמולאו על ידי אמהותיהן. המחקר פורסם בעיתון המדעי הבינלאומי לסרטן.

פרופ' אליעזר רובינזון, יו"ר האגודה למלחמה בסרטן והנשיא היוצא של ארגון הסרטן הבינלאומי ה– uicc, מסר בתגובה: "תוצאות מחקר זה מחזקות ידע קודם שיש בידי אנשי המדע, המוכיח כי לתזונה השפעה מכרעת על התפתחות סרטן, וכי השמנה גורמת לסוגי סרטן שונים כגון סרטן המעי הגס, סרטן השד, סרטן הערמונית וסרטן הכליה. כך, למשל, אנו יודעים כי בעשורים האחרונים יש עליה במקרי הסרטן כתוצאה מאימוץ תזונה ואורח חיים מערביים הכוללים תזונה עתירת קלוריות, רמת צריכה גבוהה של שומן מן החי, וכן רמת פעילות גופנית נמוכה.
גם על פי נתוני הרשות למחקר סרטן (IARC), של ארגון הבריאות העולמי, תזונה עתירת קלוריות ומשקל יתר תורמים לכ- 35% מכלל מקרי הסרטן.

אנו קוראים לציבור לאמץ אורח חיים בריא הכולל תזונה מופחתת קלוריות, דלת שומן ועשירה במיוחד בירקות, כדרך יעילה ומוכחת להפחתת הסיכון לחלות בסרטן.
מומלץ כי ההורים ינחילו נוהג זה לילדיהם כבר מגיל צעיר. מומלץ לכלול בתפריט היומי מגוון של ירקות ולשלב גם פרי, להגביל צריכת שומן מן החי ומזון מטוגן או חרוך, ולהעדיף שימוש מבוקר בשמן זית, שמן קנולה וטחינה על פני שמנים אחרים.

מומלץ גם להימנע משתיית אלכוהול, ולהגביל את צריכתו לכל היותר לכוסית אחת ליום. חשוב לעסוק בפעילות גופנית סדירה, כמו הליכה נמרצת על פי היכולת האישית של כל אחד, לפחות 5 פעמים בשבוע למשך חצי שעה או יותר, וכמובן להימנע מעישון, המהווה גורם המוות מספר אחד הניתן למניעה".

בתוך כך נודע כי לרגל חודש המודעות לסרטן השד, שיצוין בישראל ובעולם חודש אוקטובר, עורכת האגודה למלחמה בסרטן, יום עיון לנשים צעירות, עד גיל 40 המתמודדות עם סרטן השד.

מטרת יום העיון להעביר לחולות אלה מידע על החידושים והעדכונים בנושא, וייערכו בו הרצאות מגוונות בנושאים כגון חידושים ועדכונים בסרטן השד, אספקטים גניקולוגיים בקרב חולות סרטן שד צעירות, פוריות, הריון ולידה של נשים עם סרטן השד, התמודדות של ילדים ומתבגרים עם מחלת האם, ותפיסות חדשות באינטימיות והרצאה על מיניות האישה.

בנוסף תתקיים הפעלה ספורטיבית הכוללת פעילות גופנית קלה ובתום יום העיון יערך פנל מומחים מורחב לשאלות ותשובות בהשתתפות כל המרצים מיום העיון וכן פלסטיקאי ותזונאית.

יום העיון יתקיים באדיבות חברת רוש פרמצבטיקה, ביום שני, 5 בספטמבר, בבית האגודה למלחמה בסרטן, בית מטי – לזכרה של מטילדה רקנאטי ז"ל, רחוב רביבים 7, גבעתיים.

נשים צעירות, עד גיל 40 המתמודדות עם סרטן השד, מוזמנות להרשם ללא תשלום באגודה למלחמה בסרטן 03-5719576




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר