האוכל מוכן – שרי אנסקי

לאורך השנים ביקרה שרי אנסקי בשדות של חקלאים, שווקים ברחבי הארץ והעולם, במטבחיהם הפרטיים של שפים מקצועיים ובמטבחים של סבתות עם ידיים מבורכות, ולמדה מהן את הסודות הכמוסים שתמיד שמרו לעצמן ולבנותיהן
צילום אלכס ליבק

האוכל מוכן – שרי אנסקי

עריכה קולינרית: אורלי פלאי-ברונשטיין

עיצוב: דוד חליבה

צילומים: אלכס ליבק

הוצאת כתר

המחיר 128 ₪

"האוכל מוכן הוא עבורי ספר אמיץ. יש בו דברים שלמדתי בבית. אלו מאכלים שאמא שלי מבשלת. יש בו אמת, והאמת מנצחת." כך אומרת הבת מיכל אנסקי על אמה, הבישול שלה והספר החדש שיצא עתה לאור. "אני יכולה לתת את המילה שלי, שגם מי שלא בישל מעולם יכול לסמוך על אימא שלי שיצליח בענק. בחירת המאכלים בספר מייצגת את הטעם המשפחתי שלנו. כך שעכשיו, המאכלים שהאחים שלי ואני קיבלנו דרכם אהבה, שמחה ויציבות – המאכלים שאף פעם לא נמאסו עלינו ותמיד מרגיעים ומפייסים אותנו, הם גם שלכם". כך מיכל אנסקי, ואם היא אומרת, מי אנחנו שנתווכח.

כבר שלושים שנה ששרי אנסקי כותבת מתכונים. המטבח הפרטי שלה שימש לה כארכיון להתחקות אחרי מתכונים שנעלמו מהעולם, ומעבדת ניסוי של טכניקות עתיקות ומודרניות. לאורך השנים היא ביקרה בשדות של חקלאים, שווקים ברחבי הארץ והעולם, במטבחיהם הפרטיים של שפים מקצועיים ובמטבחים של נשים גדולות – סבתות עם ידיים מבורכות, ששמן יצא למרחקים בקרב הקהילות שאליהן השתייכו, ולמדה מהן את הסודות הכמוסים שתמיד שמרו לעצמן ולבנותיהן. התוצאה היא ספר זה, שהמתכונים בו הם מתכוני יסוד, שרבים התנסו בם אך לא ידעו להכין אותם.

המתכונים בספר הזה (כשר) יכולים ליצור אוכל טוב של בית טוב. תמצאו בו סלט "פטוש" ירוק עם אבוקדו, תערובת לקבב המושלם, מאפה פולנטה עם גבינת כבשים נמתחת, וצ'יפסים פריכים מבחוץ ורכים כמו פירה מבפנים. תוכלו למצוא מתכונים שיעלו דרך קבע על השולחן המשפחתי שלכם עם מנות כמו כנפי עוף מטוגנות על רוטב צ'ילי, ביף בורגיניון, אורז לבן מושלם, טורט דבש בסיר פלא, דייסת אורז וקרם קרמל אמיתי. רצינו להרחיב אז דפדפנו בתוכן העניינים, והנה כמה מתכונים נוספים שמשכו את תשומת לבנו בפרקי הספר השונים: סלטים – סלט שומר עם בולגרית ושקדים, הסלט הירוק של הבית והסלט של השכנים; מרקים – מרק שעועית לבנוני חמוץ, מינסטרונה, גספצ'ו עם מלון וודקה; עוף – תרנגולת צלויה לי מסעדת "ל'אמי לואי" בפריז, עוף שלם צלוי בלימון, וקונפי עוף;, בשר: ראגו עגל חלב כמו באיטליה, קציצות תוניסאיות, כתף טלה משוטחת צלויה בתנור; דגים: סשימי דגים על ירקות בתחמיץ, טונה פיקנטית מקורית, דניסים מטוגנים; תוספות" ספגטי סלק ופרג בחמאה חומה, גראטן תפוחי אדמה; ירקות: פרחי כרובית מלויים בתנור, קציצות עגבניות, קישואים שרוטים; מתוקים – טורט מיץ תפוזים, משמש מבושל בשמש, סוטלאץ' – דייסת אורז טחון על קרמל.

שרי אנסקי נולדה וגדלה בירושלים, כתבה במשך שנים רבות את מדור האוכל הפופולרי במוסף "סופשבוע" של מעריב וחיברה שישה ספרי בישול שהיו רבי־מכר, בהם 'אוכל' ו'חמין', שראו אור בהוצאת כתר. הצלם הוותיק והמוערך אלכס ליבק, וא זוכה פרס ישראל שמצלם בכנות חסרת פשרות פיסות מהוויית התרבות הישראלית. הצילומים בספר זה צולמו במטבחם הפרטי של שרי ושלו, באור טבעי.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר