הטרנד שאכל אותי

שמעת על הטרנד החדש..?!
זה מרגש ומלהיב כאשר באחת האפליקציות ברשת רץ טרנד חדש שמעיר וסוחף אחריו אלפי ומיליוני אנשים הנוהרים לחנויות לרכוש את המוצר ואם באוכל עסקינן אזי, משובח פי כמה.
אך מה אם ה״טרנד״ הזה הוא מוצר קיים שנמצא אצלך במקרר ברוב ימות השנה, אין לו חוסר, המחיר סביר על גבול השפוי וניתן למצוא אותו בכל סופר ואפילו במכולת שכונתית קטנה וברגע אחד, כך בפתאומיות מוחלטת הוא אוזל מהמלאי, הרדיפה אחריו נהיית מייגעת ומתישה ועד שכבר מצאת אותו, הוא שווה ערך לכל מוצרי המזווה יחד ולעיתים גם עוד יותר.

קחו לדוגמא את הקראנץ׳ פיסטוק שחברת נסטלה השיקה ב 17/05/2022. קדם לזה הטרנד על חומר הגלם עצמו, הפיסטוק, שכיכב במאכל האלים ה״כנאפה״ שבעצמו הפך לטרנד כובש בשנת 2019 על אף היותו מימים ימימה.
נחזור לקרנץ׳ פיסטוק. אלפים נהרו לחנויות כדי לרכוש ולהצטלם עם הגלידה הנחשקת עוד לפני שבכלל טעמו. לא שהיא לא טעימה, אל תטעו, ובכל זאת אם כבר ממליצים בגאון גדול עדיף קודם לטעום.
תמונות של אנשים עם אור בעיניים, פיות מלאות בביסים, עטיפות של קראנצ׳ים, שקיות עמוסות וצ׳ק-אין של חנויות עם מלאי קיים, רצו ברשתות וגררו אחריהם עוד ועוד לקוחות מסוקרנים עד שלא נשאר… נכון, קרנץ׳ פיסטוק.
הביקוש הגבוה והמחסור במלאי אפשרו לסחור במוצר במחירים מופקעים ובכך יצרו את משמעות המילה ״טרנד״ – תכתיב חברתי לפרטים הנחשבים ל"נכונים", "ראויים" ו"יפים" ביותר בתחומים שונים.

עוד טרנד שמייצר סביבנו באז לאחרונה וגורם להורים להשתגע בחיפוש אחריו לטובת ילד בוכה שהשאירו בבית, הלא הוא ה״רולאפס״.
השמועה מספרת שהמוצר עצמו, כמו רוב המוצרים, היה קיים כבר די זמן על המדפים בחנויות הממתקים, אך ככה כמו שהוא לא היה לו ביקוש ואם כבר רכשו אותו לא חזרו לדרוש אם נשאר עוד.
ואז עלה סרטון ברשת החברתית טיק טוק, שמציג שילוב של גלידה בממתק הרולאפס המשדרג את החוויה הקולינרית והקראנצ׳יות שבו ועושה שמח בלב. אך גם כאן, מהר מאוד לקוחות שזיהו הזדמנות עסקית עתידית, רכשו בחנויות הממתקים כמויות מסחריות עד שהמוצר אזל מהמלאי ובכך התאפשר להם להכפיל את הדרישה לתשלום על המוצר ואפילו לשנות תצורת מכירה מחבילה ליחידה.
הרולאפס, בדומה לטרנדים קודמים וגם לכאלו שעוד יבואו, עוד יחזור למדפים ולמחירו השפוי, אך עד אז תמשיכו לחפש בחנויות או בנתב״ג 🙂

ואם כבר טרנדים,
ממש בקרוב עתידה יצרנית הגלידות בישראל ״נסטלה״ להשיק שלגון חדש.
בין הטעמים שהתחרו להשקה היו את הקראנץ׳ אלפחורס, קראנץ׳ קרם ברולה ואת הקראנץ׳ קורנפלקס.

שלושתם נטעמו והוצגו למנהלי קבוצת ״רעבים ברעבך״ – קבוצת אוכל בפייסבוק המונה יותר מכ – 482 אלף חברים ובקרוב מאוד נדע מי מהקראנצ׳ים נבחר להיות הטרנד של קיץ 2023.
זכרו, לא להישאר על הגדר ולטעום לפחות קראנץ׳ אחד לפני שהוא הופך למוצר ש״אזל מהמלאי״ ועוד זכרו, שגם מה שאוזל עשוי לחזור. לי למשל עדיין יש חלום ש״ממרח צמחוני״ יחזור למדפים ושהחלב לקפה של תנובה יחזור למקררים.
עד אז, נמשיך לייצר טרנדים מהמוצרים שכבר נמצאים במקרר שלנו ונקווה שאף אחד לא יהפוך אותם לסלבס שאוזלים מהמלאי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר