הכרם מביאה את סדרת טקילות הפרימיום המכסיקנית "הראדורה" וסדרת "אל חימאדור"

אחת מכל חמש טקילות שנמכרות במכסיקו היא מבית "הראדורה"; הכרם אף תחל לשווק בישראל את סדרת "אל חימאדור" שהינה הטקילה הנמכרת ביותר במכסיקו בחמש השנים האחרונות

חברת הכרם, משווקת משקאות האלכוהול והיין הגדולה, החלה לשווק בישראל את סדרת הטקילות של יצרנית הטקילה סופר פרימיום הגדולה בעולם- "הראדורה" (Herradura) שנתח השוק שלה במכסיקו עומד כיום על 20%.
החברה תשווק שש טקילות, שלוש מסדרת "הראדורה", המיוצרות כולן מ –100% אגבה כחולה, חומר הגלם הנחשב לייצור טקילה; ושלוש טקילות מסדרת "אל חימאדור" (El Jimador), שהינה הסדרה הנמכרת ביותר במכסיקו בחמש השנים האחרונות.

לדברי רונית אפשטיין, סמנכ"ל שיווק של חברת הכרם, "סדרת הפרימיום הראדורה משתלבת בצורה טובה ביותר עם קו המותגים היוקרתיים של חברת הכרם, ומאפשרת לנו כיום להציע ללקוחותנו מגוון רחב יותר של משקאות בסטנדרטים הגבוהים ביותר".

הטקילות בסדרת "הראדורה" ו"אל חימאדור" המגיעות לארץ:הראדורה סילבר 100% אגבה כחולה – בעוד שרוב הטקילות הלבנות אינן מיושנות כלל, הראדורה סילבר הינה יוצאת מן הכלל ומיושנת לתקופה של 40 יום לפני ביקבוקה.
יישון זה מעדן את הקצוות "החדים" של הטקילה והופך אותה לחלקה מאוד לשתיה.
היישון בעץ אף מעניק להראדורה סילבר ניחוח מעט מבושם ומפולפל, ועל הלשון מורגשים העץ והפיקנטיות של הראדורה לצד הדריות מסוימת.
הראדורה סילבר מומלצת לשתיה נקיה, עם קרח, וכבסיס נהדר לקוקטיילים.
מחיר מומלץ לצרכן: 350 ₪ לבקבוק 75 ס"ל.

הראדורה רפוסאדו, 100% אגבה כחולה – כדי להיקרא רפוסאדו, על הטקילה להיות מיושנת מינימום של חודשיים. הראדורה בחרה ליישן את הטקילה שלה למשך מינימום של 11 חודשים (מידי פעם עולה אף היישון על שנה ואז לפי החוק רשאים לקרוא לטקילה של אנייחו).
הרפוסאדו היא מלאת ריח, פרחונית, עם רמז לפירות יבשים, ותבלינים לצד אלגנטיות רבה על הלשון וניל, קרמל ואולי שקדים המשרים חמימות נעימה.
הראדורה רפוסאדו מומלצת לשתיה נקיה, עם קרח או כבסיס לקוקטיילים.
מחיר מומלץ לצרכן: 392 ₪ לבקבוק 75 ס"ל.

הראדורה אנייחו 100% אגבה כחולה – הטקילה הנפלאה הזו מיוצרת מאז 1962.
היא מיושנת מינימום שנתיים בחביות עץ אלון חדשות וכאלה שיושנו בהן קודם לכן וויסקים אמריקאים שמעניקות לה גוף אדיר וטעמים וריחות עשירים של פלפל, תפוחים בשלים ועץ קלוי.
הראדורה אנייחו מומלצת ללגימה איטית ללא כל תוספת.
מחיר מומלץ לצרכן: 605 ₪ לבקבוק 75 ס"ל.

אל חימאדור בלאנקו – לאל חימאדור בלאנקו ריח ספייסי מעודן וטעם חלק ונעים לשתיה. מיועדת לשתיה נקיה או לערבוב קוקטילים.
מחיר מומלץ לצרכן: 188 ₪ לבקבוק 75 ס"ל.

אל חימאדור רפוסאדו – הטקילה המובילה במכסיקו. עדינה, קלה ונעימה. בעלת ניחוח עץ ברור ומעט מתיקות. פיקנטית על הלשון ומחליקה בנעימות בגרון.
מצוינת לשתיה נקיה, עם קרח או לערבוב קוקטיילים.
מחיר מומלץ לצרכן: 200 ₪ לבקבוק 75 ס"ל.

אל חימאדור אנייחו 100% אגבה כחולה – התוספת האחרונה לסדרת אל חימאדור.
טקילה מלאת גוף בעלת ארומה של אגבה מבושלת, עץ, קינמון וחמאה.
על הלשון ניתן לחוש באגוזיות מסוימת, פלפליות, מעט חמאה ועץ הממלאים את הפה בטעמים.
מחיר מומלץ לצרכן: 980 ₪ לבקבוק 75 ס"ל.

על חברת "הראדורה"
יצרנית הטקילות המכסיקנית "הראדורה" (פרסת סוס בספרדית) הוקמה בשנת 1870 ע"י פליסיאנו רומו, מהדמויות המרכזיות של תעשיית הטקילה במכסיקו, ומאז ועד היום נמצאת בבעלות משפחתו.

"הראדורה" מגדלת עבור עצמה את כל האגבה שלה, ומשתמשת בזן מיוחד, "אגבה טקילרה וובר". את האגבה הזו היא מגדלת על קרקע וולקנית המעניקה לה מינרלים, והופכת אותה מושלמת להפקת טקילה המבוססת ב-100% על אגבה.

על הגידול והקציר של האגבה מופקדים 500 "חימדורים", איכרים שזו התמחותם לאורך עשרות שנים ולהם שליטה מלאה בנושא. "החימדורים" מגדלים את האגבה עד לבגרות מלאה המבטיחה ריכוז טעמים וריחות גבוה במיוחד בטקילה שתופק מהן.

הראדורה אף שולטת בכל שאר התהליכים ועורכת בעצמה את התסיסה, הזיקוק הכפול, היישון והביקבוק במזקקה עצמה ולכן רשאית לקרוא לעצמה " Estate bottled tequila”.

לצד שילוב של טכנולוגיה מודרנית בייצור הטקילה, החלקים החשובים ביותר בתהליך נעשים עדיין בדרך המסורתית. האגבות נאפות בתנורי חמר מסורתיים ובהראדורה ואל חימאדור אין כל מרכיב מלאכותי כגון סוכר, צבע או חומרי טעם ואפילו התסיסה שלה נעשית ע"י שמרים טבעיים בלבד. עובדה זו גם גורמת לכך שבכל שנה מופקת כמות מוגבלת של הראדורה על מנת לשמר את הסטנדרט הבולט הזה של איכות.

בתחרות סן פרנסיסקו היוקרתית שהתקיימה במרץ 2006 זכו טקילות הראדורה ואל חימאדור בשמונה מדליות בקטגוריות השונות.
מהטקילות שמגיעות לארץ במדליית ארד זכתה אל חימאדור אנייחו, בכסף – הראדורה סילבר, בזהב – הראדורה אנייחו ואל חימאדור רפוסאדו, ובזהב כפול המעיד על בחירה פה אחד של כל השופטים – הראדורה רפוסאדו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר