הצוק בראש הנקרה – סוג של לונה פארק בפה

לוקיישן מושלם ופנינה קולינרית כשרה למהדרין. צילום איריס לוי
תפריט המסעדה מציע חגיגה קולינרית בטעמים ים תיכוניים. ניכרת יד מקצועית בתיבול ייחודי של המנות המשלב נגיעות מהטעמים שמגיעים מצפון אפריקה – מרוקו ואלג'יריה, עם טעמים מקומיים ברורים

הצוק – מסעדת שף הממוקמת במקום הכי יפה בארץ ראש הנקרה בצפון הכי צפוני של חופי ישראל, נמצאת לא רק בלוקיישן מושלם, אלא הינה גם פנינה קולינרית וגם כשרה למהדרין. לפני כשלוש שנים חברו השפים מאור מלכה ואריק דניארו, למימוש החלום המשותף שקינן בהם כבר שנים: להקים בגליל מסעדה ברמה גבוהה, שתגיש אוכל כשר איכותי ללא פשרות. לשני החברים, שלמדו בדן גורמה את סודות הבישול, יש ניסיון רחב במטבחים רבים באזור.

פוקצ'ה עם מטבלים ובירה עשויה במקום. צילום איריס לוי
פוקצ'ה עם מטבלים ובירה עשויה במקום. צילום איריס לוי

תפריט המסעדה מציע חגיגה קולינרית בטעמים ים תיכוניים. ניכרת יד מקצועית בתיבול ייחודי של המנות, המשלב נגיעות מהטעמים שמגיעים מצפון אפריקה – מרוקו ואלג'יריה, עם טעמים מקומיים ברורים. בשילוב זה יצרו השפים דפוס ייחודי ועכשווי, המספק ללקוחות סוג של לונה פארק בפה. הסועדים כאן הם מטיילים המגיעים לנופש וטיול באזור, תושבים מהגליל שזיהו את הייחוד של המסעדה, אבל גם אורחים המגיעים במיוחד מחיפה, עפולה ומקומות אחרים בארץ. כשנכנסים למסעדה בשעות היום (מאוד מומלץ) מרגישים, ובצדק, שיושבים על ראש העולם – המסעדה צופה מצוק ראש הנקרה לים, מה שכבר עושה את העבודה.

כבד אווז על בריוש. צילום איריס לוי
כבד אווז על בריוש. צילום איריס לוי

את הארוחה שלנו התחלנו עם מספר מנות פתיחה – פוקצ'ה אוורירית עם מטבלים, סלט שעועית לבנה עם צ'ימיצ'ורי, משאושה נהדרת, קרם חציל וקצח נפלא, פלפל שושקה קלוי שלא הפסקנו לאכול ממנו – ממש מושלם, וסלט עלי רוקט מתובל היטב  (כל מנות הפתיחה 72 ₪).  הכול היה טעים מאוד. לפי המלצתה הטובה של המלצרית החייכנית, הזמנו לשתות בירה מקומית – בירת הצוק, שהיא בירה בוטיק המיוצרת במסעדה בשני טעמים – בראון ובלונד. אהבנו מאוד את שתיהן, אם כי העדפנו את הבראון, בעלת טעמים עמוקים ופירותיים משהו.

חזה אווז על מצע קרם אפונה. צילום איריס לוי
חזה אווז על מצע קרם אפונה. צילום איריס לוי

עתה דגמנו את המנות הראשונות העשירות, והאמת שהבחירה הייתה ממש קשה: ניוקי ביתי מוקפץ עם סינטה, ברוקולי, אפונת גינה וציר ירקות (62 ₪) – מנה טעימה וצבעונית, עשירה בסינטה וירקות עם ניוקי נימוח. מנה עשויה היטב, שמתאימה גם כעיקרית למי שלא מאוד רעב. תבשיל מוח אוריינטלי מונח על מאפה בריוש ביתי (94 ₪) -המוח נעשה באופן מדויק, אך התיבול לא היה כל כך לטעמנו – הלך יותר מדי לכיוון טעם המטבח האפריקאי בשבילנו.

מיני המבורגר בלחמניית באן. צילום איריס לוי
מיני המבורגר בלחמניית באן. צילום איריס לוי

כבד אווז מקורמל על לחם וקונפיטורת עגבניות שרי (94 ₪) – מנה מושלמת. כל כך נהנינו מהשילוב המדויק בין הכבד העשוי טוב (לא פשוט במטבח כשר למהדרין לייצר כבד עשוי נכון), המוגש עם קונפיטורה נהדרת מעגבניות – זו המנה המומלצת מבחינתנו. חזה אווז על מצע קרם אפונה סלקים מקורמלים בנגיעות סילאן (68 ₪) – מנה יפהפייה וטעימה מאוד. שילוב מעניין בין חזה האווז לקרם אפונה, ורוטב הסילאן משתלב נהדר עם חזה האווז – יאמי. שתי יחידות מיני המבורגר בלחמניית באן, רוטב איולי, עגבנייה, בצל וחסה (62 ₪) – מנה נחמדה מאוד, עם גימיק חביב של כיתוב שם המסעדה על לחמניות הבאן.

טורנדו רוסיני. צילום איריס לוי
טורנדו רוסיני. צילום איריס לוי

האמת היא שאחרי טעימת כל כך הרבה מנות ראשונות, לא נותר לנו הרבה מקום בבטן, אבל בקריאה מדוקדקת של התפריט היה ברור שלא ניתן לעזוב את הצוק ללא טעימה של המנה המרשימה:  טורנדו רוסיני – מגדל מדליוני פילה, פטריות פורטבלו וכבד אווז ברוטב ציר בקר, מוגש עם פירה תפוחי אדמה (182 ₪). האמת – מזל שהיינו חזקים ולא ויתרנו, כי המנה הזו נפלאה ממש. מדליוני פילה בקר עשויים במדויק לדרגת מדיום, עם כבד אווז ופטריות פורטבלו. שילוב קלאסי שעשוי ביד של מקצוען. מבחינתנו זו המנה ב- ה הידיעה של המסעדה. תתפנקו בה בביקורכם בצוק. למנות האחרונות המרשימות מאוד בתפריט, לא הצלחנו להגיע. מה שכן, הזמנו סורבה תות ולימון חמצמץ לאיזון הטעמים.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

מסעדת הצוק צוברת קהל סועדים קבוע בזכות האוכל הנהדר שהם מגישים. המסעדה מקיימת גם אירועים בבית הלקוח, וגם אירועים בשיתוף מתחם ראש הנקרה. אנחנו מאוד ממליצים להגיע למסעדה לארוחה טובה. מאחר שהגענו בשעות הערב, לא חווינו את ההנאה של לאכול על גג העולם. אך לא ויתרנו, וחזרנו למחרת בשעות היום כדי לראות את  המקום ב"אור אחר", ואכן שווה – חוויה יוצאת דופן.

מסעדת הצוק – ראש הנקרה. 077-2307640. א-ה 11:30 עד הלקוח האחרון, שישי 10:30 עד שעתיים לפני כניסת השבת. מוצ"ש שעה מצאת שבת עד 22:30

שף איריס לוי – קולינריה עילית במיטבה. 054-4944205, גם בפייסבוק

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר