על אלכוהול וקולינריה בתרשיחא ובראש הנקרה

נוף מרהיב ועוצר נשימה בראש הנקרה
סיור בצפון במעלות-תרשיחא תוך דגש על תרשיחא וההרמוניה בין ערבים ליהודים, ובצוק ראש הנקרה ומסעדת השף במקום

בבוקר חמים בתחילת האביב ולפני חג הפסח, נסענו צפונה לבקר אתרים מעניינים, שנאמר לנו כי הם ששווים ביקור. הביקור בעיר מעלות-תרשיחא היה מסביר ומעניין. אותי עניין במיוחד הביקור בתרשיחא, המיושבת בערבים המתגוררים מזה שנים רבות בהרמוניה מלאה עם שכניהם היהודים. מעניינת העובדה שיש כאן יזמים מקומיים הפותחים עסקי אוכל מגוונים, אבל בניגוד למצופה, בעלי נופך אירופי.

Grandi Cafe של אחיב חדאד ועלאא חוסם ממוקם בכיכר המזרקה בתרשיחא
Grandi Cafe של אחיב חדאד ועלאא חוסם ממוקם בכיכר המזרקה בתרשיחא

כך למשל Grandi Cafe של אחיב חדאד ועלאא חוסם, הממוקם בכיכר המזרקה בתרשיחא – 052-5833257, או הקונדיטוריה של נסרין דכוור, הממוקמת ברחוב האומנים בתרשיחא – 052-5200226. אם ברחוב האומנים עסקינן, הרי שביום שבת מתקיים בו שוק ססגוני המושך אליו אלפי מבקרים ותיירים. בשוק זה מציעים הסוחרים את מרכולתם: מזון אוטנטי, ביגוד, מוצרי עבודה ועוד. הדוכנים ססגוניים, ההמולה רבה, והחגיגה גדולה.

אליאס שאהין הפך חנות כלי נגינה
אליאס שאהין הפך חנות כלי נגינה. צילום אורי שלזינגר

בקצה המדרחוב הנקרא רחוב האומנים, החליט אליאס שאהין לפתוח בית מסחר צנוע לכלי נגינה, כשהדגש הוא על כלי פריטה. ברוח הזמן שינה בית העסק את צביונו, והפך לפאב מקומי המציע למבקריו סוגים רבים של משקאות אלכוהוליים. את הטרנספורמציה שעבר המקום ניתן לראות בחלליו ועל הקירות המכוסים בכלי נגינה ובתמונות ואלמנטים הקשורים למוסיקה. Shahen Music, אליאס שאהין, רח' האומנים בתרשיחא – 052-5777853.

הנקודה הצפונית ביותר בגליל המערבי
הנקודה הצפונית ביותר בגליל המערבי. צילום אורי שלזינגר

ממעלות-תרשיחא הצפנו עד הנקודה הצפונית ביותר בגליל המערבי, הלא היא ראש הנקרה. ללא ספק, הנוף ממבט הציפור ביום אביבי זה, שלא לדבר על המראה הניבט בתוך הנקרות, הוא תמיד מחדש מרהיב ועוצר נשימה. לפני הסיור במקום, יצאנו להשביע את רעבוננו במסעדת השף 'הצוק' – מסעדה כשרה למהדרין בבעלות השפים אריק דניארו ומאור מלכה.

מסע קולינרי שכלל בעיקר מנות ראשונות וסלטים
מסע קולינרי שכלל בעיקר מנות ראשונות וסלטים. צילום מאתר הצוק

המסע הקולינרי שלנו כלל בעיקר מנות ראשונות וסלטים למיניהם. תחילה הוצעו לנו סלטים – חומוס, עדשים, סלק ובורגול, לחם הבית ומיני מטבלים, קרפצ'יו בשמן זית ונגיעות קונפי שום – טעים מאוד, סלט עגבניות וירקות שוק על לחם קלוי – לטעמי חריף מעבר לכל מידה.

לחם הבית ומיני מטבלים
לחם הבית ומיני מטבלים. צילום אורי שלזינגר

המשך הארוחה במקום כלל סביח מפורק: סלסלת עגבניות, חציל מטוגן, ביצה קשה, תפוח אדמה, טחינה וקרנץ' טורטייה. מנה טובה, אך לדעתי בוודאי אין להשוותה, מבחינת האיכות וחגיגת הטעמים, לסביח מסורתי, ממותג ואיכותי המוגש בפיתה עם חיטה מלאה.

קבב ביתי על מצע טורטייה פתוחה, עם טחינה ירוקה וירקות גריל
קבב ביתי על מצע טורטייה פתוחה, עם טחינה ירוקה וירקות גריל. צילום אורי שלזינגר

חזה אווז שהוגש על מצע אבוקדו ומעט ירקות, שימח את בלוטות הטעם. לעומתו קבב ביתי על מצע טורטייה פתוחה, עם טחינה ירוקה וירקות גריל, היה אמנם טעים, אך לא כזה שניתן להכביר עליו מילים.

צ'וריסוס על בסיס חומוס היה טעים מאוד
צ'וריסוס על בסיס חומוס היה טעים מאוד. צילום אורי שלזינגר

צ'וריסוס על בסיס חומוס היה טעים מאוד ואינו מופיע בתפריט.  נראה כי הוא חלק מארוחת הטעימות שמחירה 265 שקלים לסועד, המביאה את האוכלים "להיסחף כל רגע מתפריט הצוק", כדברי השפים.

קרפצ'יו בשמן זית ונגיעות קונפי שום - טעים מאוד
קרפצ'יו בשמן זית ונגיעות קונפי שום – טעים מאוד. צילום אורי שלזינגר

מחיר ההתחלות 62 שקלים; מנות ראשונות – 19 עד 68 שקלים;  עיקריות 98 עד 148 שקלים; ארוחת הצוק 189 שקלים לסועד; קינוחים 42 שקלים. לסיכום, המאכלים טעימים ובהחלט מהווים משב מרענן למטבח כשר למהדרין. מסעדת הצוק ראש הנקרה –  077-2307640.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר