התוספות שמשגעות את הדגים

שני סוגים של דגים שמאוד מתאים להכין אותם בגרסתם השלמה ולא כפילטים הם דג הדניס ודג הלברק. לדניס יש טעם עדין והוא מאוד טעים, ואילו הלברק עסיסי יותר אך טעים לא פחות
דגים הם מזון נהדר. הם בריאים, טעימים, קלילים ואינם מכבידים, הם משתלבים היטב עם המון סוגים של תוספות בין אם אלו תוספות שמגישים לצד הדג ובין אם אלו תוספות שמוסיפים לו בעת הבישול, הטיגון או האפייה

דגים הם מזון נהדר. הם בריאים, טעימים, קלילים ואינם מכבידים, הם משתלבים היטב עם המון סוגים של תוספות בין אם אלו תוספות שמגישים לצד הדג ובין אם אלו תוספות שמוסיפים לו בעת הבישול, הטיגון או האפייה. במאמר זה נדון בהרחבה על כל התוספות שהופכות את הדגים לכל כך טעימים.

Fish & chips

זהו המאכל הלאומי של בריטניה, ולא בכדי. מדובר באחד השילובים המוצלחים שידעו הדגים מעולם. את הדג מכינים בתוך בלילה של קמח ומים. ישנן גרסאות שבהן מחליפים את המים עם בירה, ואז הבלילה הופכת לקלילה יותר. לאחר שמצפים את הדג, שלרוב הוא מסוג קוד, מכניסים אותו לשמן עמוק ומטגנים. לצידו כמובן משודך הצ'יפס המטוגן. בבריטניה נהוג להגיש את המנה עם פרוסה של לימון טרי ורוטב טרטר.

פיש אנד צ'יפס נאכל לא רק בבריטניה אלא גם באוסטרליה, סקוטלנד, אירלנד, ניו זילנד וגם ארצות הברית. בכל מדינה נהוג להשתמש בדג אחר ומגוון רטבים שונים המתאימים לחך האזורי.

דג סלמון

סלמון הוא אחד מהדגים שהכול מתאים להם. לכן כל תוספת שתשדכו לו תצליח; בין אם אלו ירקות כמו בטטה ותפוחי אדמה שנצלים לצד חתיכה של סלמון בתנור, בין אם מכינים אותו עם ציפוי פריך וטעים של פסטו ואגוזי מלך עם שמן זית ותיבול עדין, בין אם מכינים ממנו סינייה, שיפודים עם שומשום שחור ומרינדה אסייתית, בין אם משלבים אותו עם פירה מתקתק או עם אורז בר בעל טעם דומיננטי. הוא משתלב עם הכול, והכול משתלב איתו בהרמוניה מושלמת.

דגים חריפים

לא פעם נפגוש את דג האמנון (מושט) בתוך הסיר שבו יוגשו הדגים החריפים לשבת. סגנון אחד הוא כשאת המושט מוסיפים על מצע של תפוחי אדמה, שום, גמבה, פלפל ירוק חריף, כוסברה, והרבה תבלינים שיהפכו את הגוון של המנה לאדומה אש ממש כמו הטעם שלה. סגנון אחר שמאוד מתאים למושט הוא תערובת תבלינים על טהרת הכורכום, אשר צובעת אותו בגוון צהוב ומעניקה לו טעם מצוין. את הדג הזה אפשר לשדך למנה של אורז עם שמיר ועשבי תיבול, ולקבל מנה משגעת אמיתית.

דג שלם בתנור

שני סוגים של דגים שמאוד מתאים להכין אותם בגרסתם השלמה ולא כפילטים הם דג הדניס ודג הלברק. לדניס יש טעם עדין והוא מאוד טעים, ואילו הלברק עסיסי יותר אך טעים לא פחות. תוספת שתמיד כיף להוסיף לדגים בתנור, זה צרור של עשבי תיבול ירוקים קצוצים דק- כוסברה, פטרוזיליה, נענע ומעט בזיליקום טרי מתובלים היטב עם שמן זית ומלח דק. את התערובת מכניסים לחלק הפנימי של הדג ומעטרים עם פרוסות לימון דקות. לצד המנה הזו אפשר להוציא תוספת של תפוחי אדמה קטנים ואנטיפסטי.

דג נא

דגים מצוינים לא רק בגרסתם האפויה, המבושלת או המטוגנת, אלא גם בגרסה שלהם כדג נא. כיום ניתן להגיש דגים כקרפצ'יו, כסביצ'ה, כטרטר וגם כשסימי, כאשר ההבדל בין מנה אחת לשנייה הוא אופן החיתוך של הדג. למשל הקרפצ'יו שמגיע אלינו מאיטליה נחתך כפרוסות רחבות. בעברו שימש כמנת בשר בקר שבה הוגשו פרוסות דקיקות של בשר, אך כיום ניתן להגיש בסגנון זה גם דג. הסביצ'ה היא מנה שמקורה מפרו, שבה חותכים את הדגים לקוביות קטנות ומשרים אותן כשלוש שעות במיץ הדרים. הטרטר גם הוא הוגש כמנת בקר במקור, אך היום נוכל גם לפגוש דגים קצוצים במתכונת הזו, אשר מזכירה בנראותה בשר שעבר טחינה במטחנה. ואילו הסשימי שמגיע מיפן, נפרס באופן מאוד מסוים שמטרתו למנוע הרעלה, ומוגש רק עם רוטב לטבול בו את חתיכות הדג. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר