התחזית לקראת תשעה באב: זינוק של 50% בצריכת מוצרי דגים

קשה לאמוד במדויק את היקפי צריכת הדגים בישראל. לצד רשתות השיווק בהן הם נמכרים ישראלים רבים נוהגים לקנות דגים גם בשווקים ובחניות פרטיות לממכר דגים
ענבל טרופ קירש, סמנכ"לית השיווק בעוף טוב, יצרנית "דג טוב": "הישראלים צורכים בשנים האחרונות יותר ויותר מוצרי דגים, בהם דגים טריים וקפואים ומוצרי דגים מוכנים לאכילה"

לקראת צום תשעה באב (השנה ביום א' 11.8.19, נדחה  משבת), צפוי זינוק של 50% בצריכת מוצרי הדגים הקפואים המוכנים לאכילה. כך אומרת ענבל טרופ קירש, סמנכ"לית השיווק ב"עוף טוב" יצרנית מוצרי "דג טוב". לדבריה " יצרני מוצרי הדגים הקפואים המוכנים לאכילה נערכים מראש לתקופה זו, מגבירים את הייצור ומגדילים את האספקה לרשתות השיווק". ב"תשעת הימים" שמתחילים בראשית חודש אב ונמשכים עד צאת צום תשעה באב, נוהגים ישראלים רבים להימנע מאכילת מאכלי בשר, מנהג המציין את האבל על חורבן בית המקדש, ומעשירים את התזונה שלהם בדגים ובמוצריהם, בתחליפי בשר ובמוצרי חלב. כחלק מהיערכותה לתקופה זו הגבירה עוף טוב את הייצור של סדרת מוצרי הדגים "דג טוב", והוציאה לשוק שני מוצרים חדשים בסדרה – פופקורן דג טוב, חטיפי דג מצופים בשני סגנונות.

צילום סטודיו עוף טוב
צילום סטודיו עוף טוב

שוק מוצרי הדגים הקפואים המוכנים לאכילה

קטגוריית הדגים הקפואים המוכנים לאכילה, עמדה בשנת 2018 על 20 מיליון ₪, תוך גידול של 17%. צריכת הדגים בישראל נמצאת בעליה מתמדת. עם זאת היא עדיין נמוכה ביחס לעולם. ההערכות הן כי צריכת הדגים הממוצעת לנפש בישראל עומדת על כ- 12 ק"ג לנפש בשנה, כשבמערב אירופה היא כ- 20 ק"ג לנפש בשנה, ביוון ובאיטליה כ- 35 ק"ג לנפש בשנה, וביפן היא מגיעה ל- 65 ק"ג לנפש בשנה. שנים האחרונות רשם שוק מוצרי הדגים הקפואים המוכנים לאכילה גידול, עם זינוקים ניכרים בתקופות תשעת הימים.  מנתוני סטורנקסט עולה כי בשנת 2017 נאמד השוק ב- 17 מיליון ₪. בשנה זו בתקופת "תשעת הימים" עלו המכירות ב- 106% ביחס לממוצע בחודשי השנה האחרים. בשנת 2018 נאמד השוק השנתי של מוצרי הדגים ב- 20 מיליון ₪ ורשם עליה של 17% ביחס לשנת 2017.  בשנה זו, בתקופת "תשעת הימים" נרשמה עליה של 115% בצריכה ביחס לממוצע בחודשי השנה האחרים. בתקופת "תשעת הימים" בשנת 2018 נרשם גידול של 21% ביחס לאותה תקופה ל- 2017, ואילו בתקופת "תשעת הימים" 2019 צפויה עליה נוספת של 50% בצריכת מוצרי הדגים.

ענבל טרופ קירש מציינת כי "העלייה בצריכת מוצרי דגים מוכנים לאכילה, אינה פוגעת בהיקף שוק הדגים הטריים. הישראלים צורכים בשנים האחרונות יותר ויותר מוצרי דגים, בהם דגים טריים וקפואים ומוצרי דגים מוכנים לאכילה. בישראל פופולרית מאוד התזונה הים התיכונית, הנחשבת לטובה ומזינה וכזו המעודדת צריכת דגים ושילובם בתזונה היומית כמקור איכותי לצריכת חלבון באופן קבוע ".

 שוק הדגים הכללי

קשה לאמוד במדויק את היקפי צריכת הדגים בישראל, שכן לצד רשתות השיווק בהן הם נמכרים, ישראלים רבים נוהגים לקנות דגים גם בשווקים ובחניות פרטיות לממכר דגים. אולם לפי הנתונים הנאספים מרשתות השיווק, ניתן לראות בשנת 2017, בשבוע האחרון של חודש יולי (אז החלו תשעת הימים) נמכרו בישראל דגים ומוצריהם בהיקף של 33 מיליון ₪. הממוצע השבועי של חודש אוגוסט באותה שנה עמד על 23 מיליון ₪. כלומר, בשבוע הראשון של תשעת הימים נמכרו כ-43% יותר דגים ומוצריהם בהשוואה לארבעת השבועות שלאחריהם. בשנת 2018, בשבוע המלא של תשעת הימים (שחל במחצית יולי) נמכרו בישראל דגים ומוצריהם בהיקף של 35 מיליון ₪, בעוד הממוצע השבועי של חודש אוגוסט באותה שנה עמד על 27 מיליון ₪. כלומר, בשבוע תשעת הימים נמכרו כ-30% יותר דגים ומוצריהם בהשוואה לארבעת השבועות שלאחריו.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר