זה הקפה שלי

קפה הוא דבר פשוט לכאורה, מצרך יומיומי של מיליארדים, שלא נותנים דעתם על המסלול הארוך שעשה הנוזל המונח בספריהם

זה הקפה שלי
מאת מיכה ריינר
הוצאת "חממה ספרותית"

ספר זה  הוא סיפור אהבה לקפה, לתרבות הקפה ולכל הכרוך בה.
קפה הוא דבר פשוט לכאורה, מצרך יומיומי של מיליארדים, שלא נותנים דעתם על המסלול הארוך שעשה הנוזל המונח בספריהם.

המהדרים והמבינים, יבדילו בניחוחות השונים, באיכויות המגוונות, אך רק מעטים באמת הם אלה בקרבנו היודעים ממש מהו קפה. מתי והיכן נולד, מי מגדל אותו ומה הם הסוגים השונים שלו ושל טעמיו הרבים? איך מייצרים קפה ואיך משביחים את טעמיו וריחותיו, איך מעבדים את פוליו ומהי השרשרת רבת החוליות דרכה עובר פול הקפה מהמטע ועד לספל ביתי או לשולחן הפינתי הקבוע בבית הקפה בשכונה?

מעטים עוד פחות יודעים את רזי המקצוע, את עולם התוכן המופלא של העוסקים בגידול ובעיבוד הקפה, בשיווקו ובמכירתו, בהשבחתו ובהפיכתו למצרך שלא ניתן לתאר את תחילת היום או את המשכו בלעדיו.
ומעטים עוד יותר יודעים כיצד התפתח ענף טוחני הקפה בישראל בכלל ובחיפה בפרט, מה היו תהפוכות הייצור, הטכנולוגיה והשיווק של הקפה בארצנו.
מתוך אהבה גדולה למפעל חייו של אביו, ולמפעל חייו שלו, מכניס מיכה ריינר את הקוראים לעולמות עשירים של ידע מקצועי ושל הווי תרבות הקפה.
 
"הקפה שלי" הוא סיפורו האישי של מיכה ריינר מבעלי ומקימי מרכז קליית וטחינת קפה 'אוא' המיתולוגי בחיפה, אבל גם סיפורה של אהבה גדולה לקפה ולאלה שלא יכולים בלעדיו, ועתה גם יוכלו לעמוד על סודותיו ומכמניו של עולם הקפה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר