זום של השקה ליינות אסמבלאז' החדשים של ברקן

יקב ברקן השיק השבוע בצירים חדשים לסדרת אסמבלאז' (ASSEMBLAGE) שלו – לבן אחד מ- 2019 ושני אדומים מ- 2017, כשכל עיתונאי קיבל לביתו את שלושת היינות שהושקו יחד עם סל גבינות ומטעמים

מי אמר שהשקת יין באמצעות מסיבת עיתונאים בזום (ZOOM), אינה הדרך הטובה ביותר להשיק יינות חדשים? זה חוסך ממך להיסחב בתחבורה ציבורית או פרטית למסעדה בת"א, ומסיבת העיתונאים אינה נמשכת זמן רב כשאינך יכול להתקשקש עם המשתתפים באירוע. לעומת זאת אתה יכול לשבת ולטעום את היינות בבית, על כיסא נוח לך, בלי הפרעות ובלי לפגוש אנשים שלא תמיד אתה נהנה בחברתם.

צילום רן בירון

יקב ברקן השיק השבוע בצירים חדשים לסדרת אסמבלאז' (ASSEMBLAGE) שלו – לבן אחד מ- 2019 ושני אדומים מ- 2017, כשכל עיתונאי קיבל לביתו את שלושת היינות שהושקו יחד עם סל גבינות ומטעמים של "סלון אוכל" של שני ורעות מגני תקוה, המספקות אוכל לאירועים (050-7536736). עוד חידוש בסל שצורף ליינות: שלושה אשכולות של ענבים שנבצרו במיוחד עבורנו בכרמים שענביהם שולבו בבלנדים של סדרת אסמבלאז' (מכאן נובע שמה): ויונייה, שיראז ומרלו, כך שיכולנו לטעום את הענבים מהם יכינו ביקב את היינות של 2020 עבורם (כל יינות היקב) בוצרים השנה בברקן 16,000 טון ענבים, 30% לבנים ו- 70% אדומים. ביקב עומדים בפני גל נטיעות נוסף שיתרכז בלבנים עקב מגמת הגדלת הצריכה הנמשכת, ואדומים שעידו לוינסון היינן אומר שגם הם מרגישים לו קצת לבנים, עם אלכוהול מתון יותר ורעננות גבוהה יותר. עידו לוינסון שהנחה את המפגש הזומי, הוא היינן הראשי של יקב ברקן ויקב סגל בתוכו, מהייננים המוכשרים בישראל.

צילום יונתן לבני

חגי תשרי המתקרבים (בלי סגר, נקווה) הם תמיד סיבה למסיבת יין, שכן בתקופת החגים קונים ושותים הרבה יינות ישראליים. מחיר כל אחד משלושת היינות שטעמנו 60 ₪ לבקבוק – מחיר מציאה ליינות מצוינים בימים שהכסף אינו מצוי בכיסיהם של כל המבקשים יין טוב במחיר סביר.

צילום ישראל פרקר

עלמון בציר 2019 – עלמון על שום מה? על שום האזור ממנו מגיעים הענבים המרכיבים את הבלנד: רמת עלמה בגליל. הבלנד מורכב משרדונה (50%), ויונייה (20%) וסוביניון בלאן (30%), שנבצרו בבשלות מקסימלית והותססו בחביות של 500 ליטר (יקב ברקן כבר לא קונה חביות קטנות) מעץ אלון צרפתי, שחלקן חדשות וחלקן משומשות. כל הענבים התיישנו בחביות עם משקעי השמרים בתהליך שנמשך 6 חודשים. הסוביניון בלאן הותסס במכל נירוסטה עד ליצירת הבלנד הסופי. ליין רמת אלכוהול נמוכה כיאה ליינות לבנים (12%) עם רמת חומציות נחמדה. יין חביב ליום קיץ חם כמו זה שלנו, עם ריחות וטעמים של אגסים, לימון, מלון ומשמש. יין עדין ורענן. תענוג לחך לאוהבי יין לבן.

עידו לוינסון היינן הראשי של ברקן במסיבת העיתונאים הזומית. צילום ישראל פרקר

ריחן בציר 2017 –  2017 הייתה שנה טובה לענבי היין. חורף קר מאוד, אביב מתון בלי שרב מיוחד, וחודש יולי חם מהממוצע. טוב לענבים לבנים וטוב לאדומים. היין נקרא על שם הר ריחן (ריחניה) בגליל העליון. קברנה סוביניון (45%) מעלמה, מרלו (35%) מכרם ליד מושב דלתון, ושיראז (20%) ממושב עלמה. הגפנים גדלות על אדמות וולקניות וטרה רוסה, על סלעים גיריים. בלנד מקסים ואלגנטי עם טעמים חזקים ונעימים של פרי בשל. יין עם טאנינים חזקים וחומציות נעימה. סיומת ארוכה. יושן במשך 12 חודשים בחביות גדולות חדשות וישנות יותר, שתרמו לטעמים מבלי להשתלט עליהם.

בין משתתפי מסיבת העיתונאים יונתן לבני הכותב ורני רוגל העורך. צילום ישראל פרקר

איתן בציר 2017 – היין נקרא על שם הר איתן  בהרי ירושלים. הירושלמים מכירים הייטב את ההר, שכן יש בו מסלולים נהדרים לטיולים רגליים בהרי יהודה. הענבים נבצרו רובם דווקא לא בהר איתן, אלא בקרית ענבים בואכה ירושלים מהשפלה, ומכרם בבית נקופה ליד אבו גוש, בגובה של כ- 700 מטרים. ברקן הם המגדלים הכי גדולים באזור ההר של ירושלים; שטח מאוד מצומצם, רובו סביב כביש 1, וכן כרמים שיש ליקב ליד מושב בר גיורא. היין הוא בלנד בורדולזי טיפוסי: קברנה סוביניון (55%), מרלו (20%), שיראז (15%), ופטי וורדו (10%). הזנים יושנו בנפרד במשך 12 חודשים לפני הכנת הבלנד. בטעימה התקבל יין מקסים עם ארומות נהדרות של פרי ועשבים רעננים, טעמי תבלינים וחמיצות נהדרת עם סיומת ארוכה. לטעמי זהו ממש בלנד מצוין וטעים. מומלץ ביותר. שאפו!

ושוב יש לציין עובדה מאד חשובה: קשה למצוא בארץ יינות כל כך איכותיים במחיר של 60 ₪. יקבים אחרים מוכרים במחיר כזה, אם בכלל, יין שעבר הישר מממכלי הנירוסטה לבקבוק, ואם הוא ראה בכלל עץ הרי אלה הם העצים שצינור הגומי מהמכל לבקבוק עבר לידם. ברכותי ליינן, ליקב, ליין ולמחיר. לא להחמיץ!

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר