חגיגות סופשנה 2022 מבעבעות

שמפניה לאנסון – Lanson White Label Sec היא שמפניה יבשה. 50% ענבי פינו נואר, 35% שרדונה ו-15% פינו מונייה, מ- 100 חלקות וכרמים מעולים בשמפיין. קראו עוד בהמשך
כבכל שנה אזרחית גם השנה אנחנו מרימים כוסית מבעבעת וקופצנית לסיום שנת 2022 ותחילתה של 2023, ועושים זאת עם מדגם מצומצם ביותר מתוך ההיצע בשוק. העיקר שתהיה שנה מצוינת ובריאה!

כבכל שנה אזרחית גם השנה אנחנו מרימים כוסית מבעבעת וקופצנית לסיום שנת 2022 ותחילתה של 2023, ועושים זאת עם מדגם מצומצם ביותר מתוך ההיצע בשוק. העיקר שתהיה שנה מצוינת ובריאה!

עד 100 ₪

צור עולם של יין – Bartenura Sparkling Moscato Rose

דבר היבואן: ברטנורא מוסקטו נתזים רוזה הינו יין רוזה מתוק מבעבע מענבי מוסקט שנבצרו באזור אסטי שבאיטליה. הענבים עברו סחיטה עדינה ואחריה פסטור (98 מעלות). המיץ תסס במיכלי נירוסטה בטמפרטורה מבוקרת, ולאחר מכן הותסס במשך 40 ימים במיכלי לחץ, כדי לשמר את הבעבוע הטבעי הנוצר מהשמרים במהלך התסיסה. התוצאה: יין בגוון רוזה בהיר תוסס קלות, בניחוח פרחוני עדין של יערה וטעמי פטל. החך מתוק בטעמי תותים ומלון. 7.5% אלכוהול, המחיר 85 ₪. כשר.

חברת שקד – פרימו V פרוסקו רוזה איטלקי 

דבר היבואנית: היין מיקב טוסר שמייצר את יינות פרימו V הינו יקב משפחתי שהוקם ב- 1919 במזרח אזור ונטו בצפון איטליה. עשוי מ- 85% ענבי גלרה ו-  15% פינו נואר מאזור גידול DOC פרוסקו. יוצר בשיטת שרמט המקובלת בייצור יינות פרוסקו. עבר השריה קצרה על הקליפות של ענבי הפינו נואר ותסיסה אלכוהולית של הענבים הלבנים והאדומים ביחד במכלי נירוסטה מבוקרי טמפרטורה. תסיסה שנייה במכל סגור לקבלת בעבוע טבעי עדין. התוצאה: יין בעל גוון ורוד חיוור וניחוחות רעננים של פריחת ורדים ופרי טרי. בעבוע עדין עם מתיקות טבעית עדינה מאוד וחמיצות מאוזנת. המחיר 59 ₪. כשר.

צור עולם של יין – ברטנורא Prosecco Rosé

דבר היבואן: פרוסקו רוזה ברטנורא הינו רוזה יבש מבעבע, עשוי מענבי גלרה ופינו נואר מאזור ונציה שבאיטליה. הענבים עברו סחיטה בפרס פניאומטי עדין ופסטור מהיר (98 מעלות). התירוש עבר תסיסה איטית וקרירה במיכלי נירוסטה תוך בקרת טמפרטורה. התוצאה: פרוסקו רוזה רענן עדין ופירותי, בארומות פירות יער אדומים ופרחים. תוסס בחך עם תווים בשלים של תות שדה ופטל, וסיומת נקייה ומרעננת. 11.5% אלכוהול. המחיר 85 ₪. כשר.

רשת בנא משקאות – יין מבעבע קאווה בלאו דה מאר

דבר הרשת: יין מבעבע מאר חצי יבש ספרדי שמיוצר באזור קטלוניה. מיוצר מזני הענבים פרלדה ושארל לו. בעל טעם מתקתק ופירותי. המחיר 60 ₪. כשר וכשל"פ.

מעל 100 ₪

הסקוטית מבית ישרקו – שמפניה לאנסון – Lanson White Label Sec

דבר היבואנית: שמפניה יבשה. 50% ענבי פינו נואר, 35% שרדונה ו-15% פינו מונייה, מ- 100 חלקות וכרמים מעולים בשמפיין, 50% מהם מחלקות גראנד קרו ופרמייר קרו. השמפניה מבוססת על יין מבציר 2015 שהתיישן במשך 4 שנים על השמרים. מעורבבים גם יינות רזרב, שחלקם התיישנו עד 20 שנים ומהווים 35% מהבלנד. שמפניה בצבע זהוב מבריק, עם ניחוחות קיציים של אגס משולבים בארומות של מאפים טריים, דבש ומרציפן. טעמים של פירות לבנים, אפרסק ומינרליות מבליטים את האופי המתקתק של השמפניה. המחיר 229 ₪. להשיג בסניפי טיב טעם, חנויות מקצועיות ומסעדות וברים נבחרים. לא כשרה.

 חברת שקד – שמפניה ורודה של ברטל – Bartel Brut Rose

דבר היבואנית: השמפניה של ברטל מופקת מחלקת כרם 30 דונם בקוט דה בר, תת האזור הדרומי ביותר בשמפיין בו גדלים בעיקר ענבי פינו נואר. עשוי מ- 60% ענבי פינו נואר, 33% שרדונה, 5% פינו מונייה, 2% פינו בלאן. מביא לביטוי את השילוב בין העוצמה והנוכחות של הפינו נואר לרעננות הרבה עקב האקלים הקריר. ענבי השרדונה מוסיפים למורכבות. יין הבסיס תסס במיכלי נירוסטה מבוקרי טמפרטורה. חלק מהיין עבר תסיסה מלו-לקטית. הבלנד שנוצר כולל 13% פינו נואר מבצירים קודמים, והמשך תהליך ייצור שמפניה קלאסי הכולל תסיסה שנייה בבקבוק והתיישנות במשך 4 שנים על המשקעים. התוצאה: שמפניה רוזה בגוון ורוד סלמון עדין ובועות עדינות וקטנות. ניחוחות עדינים של פרי אדום טרי ושמרים, עם טעמים עשירים ורעננות רבה. המחיר 195 ₪. לא כשרה.

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר