חדש במשתלות גבעת ברנר: עצי תאנה

במשתלות גבעת ברנר שמונה זנים המניבים בזמנים שונים, וכך ניתן ליהנות מתאנים טריות מחודש יוני ועד נובמבר

משתלות גבעת ברנר החלו בשיווק של עצי תאנה, אחד משבעת המינים שארץ ישראל משתבחת בהם. העצים בוררו וגודלו מעצי אם משובחים המוכרים לחברי הקיבוץ גבעת ברנר זה עשרות שנים. במשתלות מגדלים כשמונה זנים שונים של עצי תאנה המניבים פרי בתקופות שונות של השנה. כך ניתן לשלב זנים מקדימי הבשלה וזנים מאחרי הבשלה, וליהנות מפרי התאנה מיוני עד נובמבר.

עופר הוכברג ממשתלת גבעת ברנר ממליץ על זן טעים במיוחד הנקרא "תאנת יפה" – תאנה מתוקה ביותר בעלת עוקץ פרי מאורך ומראה אגסי. זן זה הושרש לראשונה ע"י פרופ' דוד יפה – מדען במכון ויצמן וחבר קיבוץ גבעת ברנר. דוד, החובב טבע ובוסתנים, העתיק לחצרו ייחור שנאסף בבוסתן נטוש ליד כפר אוריה בפרוזדור ירושלים. מחצרו עשו התאנים דרכם והתבססו בגבעות המשק. הזן "יפה" נקרא ע"ש אביו של דוד, שהיה מראשוני הגננים של העיר תל-אביב.

כעת מוצעים הזנים הללו למכירה במשתלות גבעת ברנר. התאנים פוריות מאוד ומהירות גידול. תוך חמישה חודשים בלבד השיגו גובה של שני מטר ויותר. העצים מוצעים למכירה בשני מחירים: כ-85 ש"ח לעץ גדול ו-45 ש"ח לעץ קטן.
יבול ראשון של פירות הופיע על בדיהם כבר בעונת הגידול הראשונה במשתלות, וסביר להניח שכבר בשנתם השנייה והשלישית ישאו יבול רב וטעים בחצרות הלקוחות.

טלפון משתלות גבעת ברנר: 08-9443952
אתר משתלות גבעת ברנר באינטרנט: www.gardens.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר