חדש ומומלץ בבתי הקולנוע: נפילת אימפריית הכסף

גבר ואישה שהיו מעורבים בעבר בסקס שקרים ופלילים, אשר מתגלים כטובי לב, אוהבי אדם ותורמים לחברה
הסרט שנעשה בקנדה בשנת 2018 דובר צרפתית עם תרגום לעברית ולאנגלית ונמשך 127 דקות. הפצה בישראל על ידי סרטי נחשון. מוקרן החל מ-2 בינואר 2020 בבתי קולנוע ברחבי הארץ

פייר-פול הוא אינטלקטואל צעיר בעל דוקטורט בפילוסופיה, המתפרנס כשליח. בוקר אחד, בדרכו למסור חבילה, הוא נקלע לזירת פשע של שוד שהסתבך. הוא מוצא עצמו מול שני הרוגים, שקים של מיליוני דולרים המוטלים ללא דורש, ודילמה: האם לעזוב את המקום? להזעיק את השוטרים? או אולי לקחת את הכסף ולברוח?

סרטו החדש והמענג של הבמאי הקנדי זוכה האוסקר, דניס ארקן ("שיחות מלוכלכות", "שיחות נפש", "אהבה ושרידי אנוש") עם השחקנים: פייר-פול – אלכסנדר לאנדרי, סילבן "המוח": ראמי ז'יראר, אספסי/קאמי – מאריפייר מורן; מציע מבט שנון ונוגע ללב על שליטתו הבלעדית של הכסף בחברה המודרנית, שהלכה ואיבדה את ערכיה לאורך השנים. ארקן מצליח לשלב אלמנטים של מותחן עם דרמה חברתית ושפע של הומור, והתוצאה היא חוויה קולנועית שמתגמלת את צופיה בכל רמה אפשרית. הסרט זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל ואלודוליד.

כצופה ישבתי מהופנטת למסך ונשאבתי לקצב המהיר, לעלילה המבריקה והמרתקת, לדיאלוגים המדויקים אשר קידמו את העלילה בצורה מתוחכמת וייחודית, ובעיקר לשחקנים המעולים אשר גילמו שני קצוות של הקשת האנושית. מצד אחד חנון חמוד ונורמטיבי להפליא, שבתוקף הנסיבות הבלתי צפויות מוצא את עצמו מתמודד עם סיטואציות פליליות, ומצד שני אלה הם גבר ואישה שהיו מעורבים בעבר בסקס שקרים ופלילים, אשר מתגלים כטובי לב, אוהבי אדם ותורמים לחברה. הסינכרון ושיתוף הפעולה בין האנשים והעולמות המנוגדים הללו, הוא האקס פקטור שבזכותו מדובר בסרט כה מיוחד. רוצו לראות ותתאהבו.

הסרט שנעשה בקנדה בשנת 2018 דובר צרפתית עם תרגום לעברית ולאנגלית, ונמשך 127 דקות. הפצה בישראל על ידי סרטי נחשון. מוקרן החל מ-2 בינואר 2020 בבתי קולנוע ברחבי הארץ. מומלץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר