חדש מהסקוטית – חטיבת היין והאלכוהול מבית ישרקו: ויסקי שקלטון בלנדד מאלט

סיפורו של סר שקלטון העניק השראה ל'ויסקי שקלטון': המאסטר בלנדר ריצ'רד פטרסון עבד עם צוות ההצלה של מקינליי ויצר ויסקי מעושן במקצת בעל טעמי שרי מתקתקים, שנוצר לתמיכה ושימור המחנה הארקטי של סר שקלטון וצוותו

אחרי יותר מ-100 שנים נמצאה ספינתו של סר ארנסט שקלטון, ששקעה באנטארקטיקה,  ונלכדה בקרח באנטארקטיקה ב-1915, ולאחר מספר חודשים שקעה. אנשי הצוות של סר שקלטון הצליחו להיחלץ מהאזור הקפוא. לאחרונה הצליחה משלחת חדשה לאתר את שרידי הספינה אנדיורנס, והיא שלמה ובמצב שימור מעולה.

צילום אסף לוי

בשנת 1907 הוא רכש 25 ארגזי ויסקי מקינליי היילנד מאלט כדי ללוות את מסעו לקוטב הדרומי. הוא מעולם לא השלים את המסע, אך הגיע עד 97 ק״מ מהיעד שלו כשהבין שהצוות שלו בסכנת חיים והחליט לחזור הביתה. מאחורי מחנה הבסיס שלו בקייפ רויידרס היו שלושה ארגזים של מקינליי שהכילו 11 בקבוקים, שהתגלו קפואים בקרח בשנת 2007. סיפורו העניק השראה ל'ויסקי שקלטון'. המאסטר בלנדר ריצ'רד פטרסון עבד עם צוות ההצלה של מקינליי, ויצר ויסקי מעושן במקצת בעל טעמי שרי מתקתקים.

ויסקי שקלטון בלנדד מאלט מיוצר לפי אותו מתכון קלאסי עתיק, ושומר על אופי, ארומות וטעמים שהיו בוויסקי המקורי. עד היום הייצור נעשה בשיטה המסורתית הכוללת זיקוק דודי במכלי נחושת, אשר מעניקים למוצר את אופיו המיוחד, הארומה וטעמו. המשקה מוגש בלואובול, נקי, אך לרוב עם קרח. 40% אלכוהול.

המחיר 179 ₪ לבקבוק 700 מ"ל. להשיג ברשת טיב טעם, בחנויות המובחרות ובמסעדות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר