חוויה קולינרית ב'גרג' – סוד הטאבון הלוהט

רשת גרג מוכוונת משפחות והמחירים מתאימים לכיס הישראלי, הנמנעים מגלוטן ימצאו סלטים עשירים וטריים ויש גם מנות לטבעונים. צילום אסף לוי

כשאמרו לי שיש תפריט חדש לרשת המסעדות 'גרג', שכולו על טהרת הטאבון, צחקתי לעצמי. הטאבון נתפס אצלי תמיד כמו תנור אפייה ישן, ששכנות תימניות קשישות בשכונת ילדותי היו מניחות בתוכו בצקים, לקול צהלולי ילדים שמחים. אז מסתבר שהטאבון הוא הדבר הכי חם (תרתי משמע) כיום בעולם הקולינריה, שהופך אט אט לאביזר לגיטימי ואפילו יוקרתי במסעדות בישראל.

שף אלעד אמסלם – השף של רשת גרג. צילום אסף לוי

מקור המילה טאבון בערבית, ואפילו בתקופת המקרא היה נפוץ ושימש להכנת לחם לבני המשפחה. בתקופה ההיא הוא היה עשוי מחרס עבה. כיום הוא עשוי מאבן וברזל, נפוץ בעיקר במזרח התיכון, ובמאפיות רבות בישראל תמצאו טאבון ענק להכנת פיתות טעימות, שלא לדבר על מסעדות איטלקיות שמצאו בטאבון חבר טוב להכנת פיצות ומנות איטלקיות טעימות אחרות.

צילום אסף לוי

רשת בתי הקפה גרג כנראה הבינה שהטאבון הולך להיות הדבר הבא, ומיהרה להציב 25 כאלה בחלק מ- 120 סניפיהברחבי הארץ שכולם כשרים, מהם 75 כשרים למהדרין. הרשת פונה לקהל הרחב עם אוכל חלבי, סלטים בהרכבה, פוקאצ'ות, לחם שום, ארוחות בוקר, מנות עיקריות, אוכל איטלקי, קינוחים ומשקאות חמים וקרים, ורבים מסניפיה ממוקמים בקניונים הומי אדם.

מצא חן בעיניי ברשת גרג, שהיא מאוד מוכוונת משפחות, המחירים סבירים ומתאימים לכיס הישראלי, גם מי שנמנעים מגלוטן ימצאו את עצמם עם סלטים עשירים וטריים, ויש גם מנות לטבעונים.

צילום אסף לוי

אם נחזור לטאבון ונפלאותיו, אותם חוויתי בסניף רשת גרג בקניון הנגב עזריאלי שבבאר שבע, אז המאפים שיוצאים ממנו אכן מספקים תחושה מיוחדת – קריספים ונימוחים בפה, כאשר החום האגור בטאבון מפיק שלל טעמים עם שמירה על  טריות הבצק המשובח.

צילום אסף לוי

מנה אחת שמאוד אהבתי היא סלט טעים בהרכבה, טרי ורענן, עם עגבניות שרי וגבינת קפרזה (35 ₪). אם שמים לצידו את הפיצה הלוהטת שמגישים היישר מהתנור, עם קצוות שרופים במידה, גבינה איכותית ועלי רוקט (47 ₪), הרי לכם ארוחה משובחת.

צילום אסף לוי

לשולחן בסניף גרג בו חוויתי את הטאבון, זרמו עוד מנות רבות וטעימות כמו פוקצ'ה עם ביצה או אפילו וופל בלגי נימוח בפה עם שוקולד אגוזים (48 ₪), ועוד מטעמים מקרבו של הטאבון. טעים טעים.

צילום אסף לוי

מחירי מנות טאבון לדוגמא, כשלחלק מהן יש גרסה טבעונית: מיני מאפים מתוקים ומלוחים  – 4 ₪ ליחידה; פיצה אישית – 22 ₪, פיצה משפחתית – 47 ₪  (תוספות זיתים פטריות, בצל, עגבניות, בולגרית – 5 ₪) או פיצה טבעונית – 47 ₪, פוקצ'ינה – 9 ₪, קלצונה חציל, מוצרלה, רוטב עגבניות – 35 ₪, לחם שום – 17 ₪, מיני כריכים במילויים משתנים  12 ₪.

לאיתור סניפי גרג הקליקו כאן

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר