חופשה באתרי אירוח ידידותיים לסביבה – יש דבר כזה?

רוב גדול של מטיילים מכל העולם הצהירו שהם מעוניינים להיות תיירים יותר אחראים לסביבה
מחקר שנערך על ידי Booking.com לקראת יום כדור הארץ שצוין ב- 22 באפריל מצביע על עלייה בביקוש של מטיילים מכל העולם בהזמנת מקומות אירוח ידידותיים לסביבה תוך מוכנות לשלם יותר כדי להבטיח מימוש תיירות אחראית

חברת Booking.com פרסמה ממצאים ממחקר גלובלי שלה בנושא תיירות בת-קיימא הידידותית לסביבה.  מהדוח עולה כי תיירות בת-קיימא ממשיכה לצבור תנופה כאשר רוב גדול של מטיילים מכל העולם (87%) הצהירו שהם מעוניינים להיות תיירים יותר אחראים, וכמעט 4 מתוך כל 10 מטיילים (39%) מאשרים שהצליחו לעשות זאת תמיד או לעתים קרובות. יחד עם זאת, כ-44% מהמטיילים ציינו שמעולם לא התנסו בתיירות בת קיימא, ולעתים רחוקות או רק לעתים הצליחו לטייל באופן כזה, מה שמראה כי יש עוד מה לעשות.

תיירות בת-קיימא היא מושג שנתון לפרשנויות רבות, ואנשים שונים מוצאים בו משמעויות שונות. יחד עם זאת, בקרב מחצית מהמטיילים (46%) שנשאלו מה המשמעות שהם מייחסים למושג, התשובה המובילה הייתה: בחירה במקום אירוח 'ירוק' או ידידותי לסביבה. על פי המטיילים, הסיבות המרכזיות לבחירת מקום אירוח ידידותי לסביבה הן סיוע בהפחתת השפעות שליליות על הסביבה (40%), קבלת חוויה רלוונטית לסביבה המקומית (34%), והרגשה טובה לגבי בחירת מקום האירוח (33%). במבט לעתיד, יותר משני שליש מהמטיילים (68%) מתכוונים לשהות בשנת 2018 במקום אירוח ידידותי לסביבה, נתון שנמצא במגמת עליה משנת 2016 (62%) ו-2017 (65%). בנוסף, אחוז המטיילים שלא שקלו מקום אירוח ידידותי לסביבה משום שלא היו מודעים לקיומה של אפשרות כזו, ממשיך במגמת ירידה, כשהשנה הוא עומד על 31%, בהשוואה לשנת 2017 (39%) ובשנת 2016 (38%).

כשזה נוגע למה מעניק לאנשים השראה לטייל באופן יותר אחראי, נדמה שהטיולים עצמם הם המוטיבציה העיקרית. כשישה מתוך כל עשרה מטיילים (60%) ציינו שהטבע המרשים אליו נחשפו בטיולים קודמים הוא שמעניק להם השראה לטייל באופן יותר ידידותי לסביבה, בעוד שיותר ממחצית המטיילים (54%) אמרו שההשפעה הניכרת והנראית לעין שיש לתיירות ולמטיילים על אתרי תיירות, היא זו שמהווה עבורם מקור השראה לטייל באופן אחראי יותר.

 עלויות נוספות נותרו החסם המוביל עבור מטיילים המעוניינים בתיירות בת-קיימא. כשני שלישים מן הנשאלים (66%) ציינו שיהיו מוכנים לשלם לפחות 5% יותר על הטיול שלהם כדי להבטיח שתהיה לו השפעה שלילית נמוכה ככל האפשר על הסביבה. מטיילים מהודו הם בעלי המוכנות הגבוהה ביותר עם כמעט שליש מהם (32%) שהצהירו שישלמו כ-15% או יותר, ואחריהם הברזילאים (21%) והסינים (18%). המחקר מצביע גם על כך שמחסור במידע וגם בתווי תקן מהימנים מהווים מחסום משמעותי לתיירות בת-קיימא (32%), במיוחד בקרב מטיילים מהודו, מסין ומיפן, אשר הצביעו על זה כחסם מרכזי אף יותר מעלויות נוספות. בזמן שהמוכנות לתיירות בת-קיימא עולה, מטיילים מחפשים עדיין דרכים לממש את שאיפותיהם בקלות יתר. כ-40% אמרו שאתרי הזמנות אונליין המציעים אפשרות סינון של קיימות או ידידותיות לסביבה יעזרו, ו-32% ממשיכים לבקש סטנדרט בינלאומי לסיווג של מקומות אירוח כידידותיים לסביבה.

כחלק ממחויבותה לשיפור החשיפה והשיתוף של מאמצי הקיימות מצד מקומות האירוח- השותפים שלה, חברה Booking.com לארגונים כמו Green Key – תו תקן אקולוגי בעל הכרה בינלאומית עם קריטריונים קפדניים לניהול סביבתי חיובי: מקומות אירוח בעלי תו תקן של Green Key יסומנו כברי-קיימא באתר Booking.com.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר