מומחי Booking.com מציגים תשע מגמות תיירות חדשות

החברה שילבה תובנות, נתונים ומחקרים בנוגע ל-20,000 מטיילים מ-28 מדינות שונות וביניהן ישראל כדי לגלות את המגמות שיעצבו את עולם התיירות והנסיעות בשנה הקרובה וגם בהמשך

נראה כי גם תחום התיירות ישתנה ללא היכר בעקבות 2020 שנת הקורונה. לפי בוקינג.קום, החידושים בתעשיית התיירות צפויים להיות מהירים יותר מתמיד, מכיוון שהענף צריך להגיב במהירות לציפיות החדשות שנוצרו בקרב הנוסעים והמטיילים בצל הקורונה. בימים אלו, האנשים שנוסעים לטייל מחפשים רמה גבוהה יותר של בטיחות בזמן הטיול, ואפשרויות חופשה אקולוגיות יותר. בנוסף, ההעדפות שלהם השתנו והתפתחו, ועכשיו הם מעדיפים לנסוע למקומות שונים מאלו שנהגו לבקר בעבר ועם אנשים חדשים. המטיילים גילו מחדש את המקומות שמחכים להם ממש מעבר לדלת בשוק המקומי, אבל הם עדיין חולמים גם להגיע לקצה השני של העולם, ועל הדרך הם גם מחפשים דרכים חדשות לטשטש את ההפרדה בין העבודה לחופשה. לאור כל הדברים הללו, נראה שבעתיד המטיילים ירצו להפיק יותר מכל טיול שהם יזמינו.

מומחי התיירות של Booking.com חקרו יותר מ-20,000 מטיילים מ-28 מדינות, אספו נתונים בנוגע לחיפושים והמלצות, והשתמשו ביותר מ-20 שנות הניסיון של החברה בתחום הנסיעות והתיירות כדי לגבש תשע תחזיות בנוגע לעתיד של עולם התיירות – בשנה הקרובה וגם בהמשך.

אחד הממצאים הבולטים שהתגלו הוא, שיותר ממחצית (53%) מהמטיילים ברחבי העולם אמרו כי לא ירגישו בנוח לנסוע עד שיהיה חיסון או טיפול לקורונה. גם בקרב הישראלים קיימת אותה תחושה, כאשר 48% השיבו באופן דומה. בכל זאת על התעשייה להמשיך להסתגל ולהשתנות במהירות, כדי לענות על הביקוש ברגע שיהיה בטוח יותר לחזור לטייל. הנתונים המובאים כאן מציגים את נתוניהם של המטיילים הישראלים בפרט, מול הנתונים של המטיילים הגלובליים מרחבי העולם.

לא נפסיק לחלום

 למרות ההגבלות, האיסורים וחוסר הוודאות המתמשך, אנחנו עדיין מרגישים צורך אנושי, עמוק ופנימי להמשיך לטייל ולראות את העולם. במהלך תקופת ההגבלות השונות, 77% מהמטיילים הישראלים ו- 65% מהמטיילים הגלובליים אמרו שהם מתרגשים לקראת הרגע בו יוכלו לחזור לנסוע ולטייל, ו-68% מהישראלים אמרו שעכשיו הם מעריכים יותר את היכולת לנסוע, ולא יתייחסו אליה כמובנת מאליה בעתיד (61% בקרב המטיילים הגלובליים). המטיילים הישראלים, כמו הגלובליים, אמרו  שבמהלך 12 החודשים אחרי שיוסרו הגבלות הנסיעה, הם מתכננים לצאת לאותו מספר של טיולים וחופשות (בתוך המדינה ובחו"ל) כמו בשנה שלפני המגיפה (מרץ 2019 – מרץ 2020).

הזמן שבילינו בבית גרם לנו לחלום על העולם שבחוץ. קרוב למחצית מהמטיילים הישראלים (41%) ומעל לחצי מהמטיילים הגלובליים (53%) שנשאלו אמרו שעכשיו הם רוצים לראות אפילו יותר מהעולם. 35% מהישראלים אמרו שהם רוצים לטייל יותר בעתיד כדי לפצות על הזמן שהפסידו ב-2020. המספר הזה עומד על 42% בקרב המטיילים הגלובליים ועולה ל-51% בקרב דור ה-Z ו-49% בקרב דור ה-Y ברחבי העולם. כמו כן, 40% מהישראלים (38% מהמטיילים הגלובליים) מתכוונים לנסוע לחופשה כדי לפצות על אירוע חגיגי שהחמיצו בגלל הקורונה (למשל יום הולדת עגול או חתונה), ו-34% מתכוונים להזמין מחדש חופשה שנאלצו לבטל (40% בקרב המטיילים הגלובליים). לפי המידע הזה, מומחי התיירות צופים שחברות התיירות ימצאו פתרונות יצירתיים ב-2021, ויציעו שירותים והמלצות שימשכו את תשומת הלב של אנשים שהפסידו נסיעות וחופשות ב-2020 ומעוניינים לנסוע למקום מדהים שיהפוך את החופשה הבאה שלהם לחוויה בלתי נשכחת.

תמורה ראויה

ההשלכות הכלכליות של הקורונה יגרמו לאנשים לחפש תמורה טובה יותר למחיר בעתיד. 67% מהמטיילים הישראלים ו-62% מהמטיילים הגלובליים, אמרו שיהיו יותר מודעים למחיר כשיחפשו ויתכננו טיול בעתיד, ו-58% מהישראלים אמרו שהם כנראה ינסו לחפש מבצעים והנחות – קצת יותר מהנתון הגלובלי של 55% מהמטיילים ברחבי העולם. נדמה כי ההרגלים האלו יישארו איתנו למשך כמה שנים לפחות, אבל התמורה שהצרכנים מחפשים לא קשורה רק למחיר. נתון מאוד גבוה שעומד על 85% מהישראלים ו-75% מהמטיילים הגלובליים, מעיד כי רובנו רוצים שהפלטפורמות דרכן אנחנו מזמינים יהיו יותר שקופות בנוגע למדיניות הביטול, לנוהלי ההחזר הכספי, ולאפשרויות הביטוח שלהן. בהמשך לכך, 67% מהנשאלים הישראלים אמרו שבפעם הבאה שייסע, הם יזמינו רק מקומות אירוח עם אפשרות להחזר כספי, לעומת 46% מהמטיילים הגלובליים שהביעו טיעונים דומים. 28% מהמטיילים הישראלים ו- 36% מהגלובליים, אמרו שירצו כי היה להם גם אפשרות לשנות תאריכים בלי לשלם קנס.

76% מהמטיילים הישראלים רוצים לתמוך בתעשייה ולעזור לה לחזור לשגרה, וכך גם 70% מהמטיילים מרחבי העולם. הם מעוניינים שההזמנות העתידיות שלהם יעזרו לשקם קהילות ברחבי העולם (נתון זהה של 67% בקרב ישראלים ומטיילים גלובליים), אבל בתמורה גם מצפים לקבל הרבה יותר מתעשיית התיירות. הענף כולו צריך להתאחד כדי להגיב בצורה חדשנית ולהציע יותר ערך, יותר אפשרויות בחירה, יותר גמישות ושקיפות, וגם חוויות שיותר מתאימות לנוסעים ולמטיילים של העתיד, שיהיו מאוד בררנים לגבי הכסף שהם מוציאים ב-2021 ומעבר לכך.

תיירות מקומית

מציאות החדשה, מעמדה של תיירות הפנים קיבל חיזוק כי היא קלה יותר, בטוחה יותר, והרבה פעמים גם אקולוגית יותר. מומחי התיירות צופים כי בעתיד אנשים ימשיכו לטייל במדינה שלהם דבר שיביא לכך שעולם התיירות יראה הרבה יותר תיירים מקומיים. 31% מהמטיילים הישראלים (47% מהגלובליים) עדיין מתכננים לטייל בתוך המדינה שלהם בטווח הזמן הבינוני (7–12 החודשים הקרובים), ואילו 26% מהם (38% מהגלובליים) מתכננים לעשות את זה גם בטווח הרחוק (לאחר יותר משנה). אם כבר מדברים על תיירות פנים, 43% מהמטיילים הישראלים וגם מהמטיילים האחרים, מתכננים לגלות יעד חדש באזור או במדינה שלהם, כאשר 50% מהישראלים רוצים לקחת את הזמן וליהנות מהטבע במקום בו הם גרים (46% מהמטיילים הגלובליים). לעומת זאת, 30% מהמטיילים הישראלים בוחרים  רוצים לנסוע למקום שהם כבר היו בו (במדינה שלהם או בחו"ל), כי הם מחפשים משהו מוכר. נתון זה בקרב המטיילם הגלובליים עומד על 50%, ומציג אותם באור קצת יותר שמרני ביחס לישראלים.

הרצון של המטיילים לחקור את הסביבה הקרובה אליהם, מעיד שככל הנראה נסיעות רוד-טריפ בתוך המדינה יחזרו לאופנה בגדול ברחבי העולם, וגם בישראל נראה שלא מעט מטיילים לא יוותרו על החוויה. אנשים רוצים לגלות מקומות חדשים ומיוחדים באזור שלהם, לעזור לקהילות ולעסקים המקומיים להתאושש, ומרגישים גאווה מחודשת בהיסטוריה וביופי הטבעי של המקום בו הם גרים. עם זאת, אנשים עדיין חולמים לנסוע גם לחופשות ארוכות ורחוקות. הם מעריכים את מה שמוכר וקרוב, ובכל זאת עדיין רוצים ומצפים לצאת לטיולים בצד השני של העולם. 25% מהישראלים,  ו-21% מהמטיילים ברחבי העולם שהם מתכוונים לנסוע למקום רחוק עד סוף 2021, לעומת רק 6% (נתון זהה בין מטיילים ישראלים לגלובליים) שאמרו שהם יעשו זאת עד סוף 2020.

מנתחי התחזיות צופים שיעדים ומקומות אירוח שונים יתחילו להציע יותר סיורי מורשת תרבותית והיסטוריה כדי לעניין ולהעשיר את המבקרים במידע נוסף. כמו כן, על מנת למשוך את תשומת הלב של התיירים, הם גם יוסיפו לסל השירותים שלהם חוויות מקוריות חדשות, כמו למשל אפשרות ליהנות מארוחות של שפים אורחים או קוקטיילים מיוחדים. אותם בעלי מקומות אירוח צפויים גם לקבל ביחד עם האורחים שלהם מבקרים מפתיעים נוספים בעתיד – מאז שהתחילו הגבלות הנסיעה, מספר האנשים שמשתמשים במסנן החיפוש 'אירוח עם חיות מחמד' של Booking.com יותר  מהכפיל את עצמו, מה שאומר שבעתיד יצטרפו אל המטיילים גם בעלי החיים שלהם.

מחפשים אסקפיזם

אנחנו ממשיכים לצרוך תוכן על נסיעות ותיירות, לתכנן תוכניות יצירתיות לחופשה הבאה ולשתף אחרים בחלומות שלנו. נטייה זו רק תמשיך לעלות בשנה הקרובה. רוב משתתפי הסקר, 92% מהישראלים ו-95% מהטיילים הגלובליים, חיפשו נחמה והסחות דעת במהלך הסגר, וניצלו את הזמן הזה כדי למצוא השראה לחופשה הבאה. הנתונים מראים כי 20% הישראלים מסתכלים על יעדים אפשריים לנסיעה הבאה לפחות פעם בשבוע, בזמן שבקרב המטיילים הגלובליים יש הרבה יותר אנשים (38%) שמחפשים יעדי חופשה לפחות פעם בשבוע. ההגבלות ממשיכות להשתנות ולהתפתח, ועל פי התחזיות ישנה ציפייה שיעדים ומקומות אירוח ימשיכו לחשוב על פתרונות חדשניים אפילו יותר, שיעזרו להם להרוויח מהרצון העז של האורחים לברוח מהמציאות ולחוות את החוויות שמחכות להם – החל ממקומות אירוח שימציאו מחדש את המדיה החברתית שלהם עם תוכן של משפיענים שביקרו אצלם לפני הסגר, ועד לאתרי תיירות מקומיים שיוצרים תמונות CGI כדי להראות באתרים וברשתות החברתיות מה יש להם להציע.

המדיה החברתית היא לא מקור ההשראה היחיד של המטיילים שחולמים על החופשה הבאה. 53% מהישראלים בוחרים לדבר עם חברים ומשפחה כדי למצוא רעיונות יצירתיים לנסיעה שהם מתכננים, לעומת36%  מהמטיילים הגלובליים שמתייעצים עם קרוביהם.  בנוסף, 33% מהישראלים ו-32% מהגלובליים מסתכלים על תמונות ישנות ונוסטלגיות שלהם כדי לקבל השראה לנסיעה הבאה. סביר להניח שבזמן הקרוב רבים מהם גם יעלו את תמונות ישנות האלה למדיה חברתית. אנשים יתחילו לחשוב פעמיים לגבי איפה ומתי הם משתפים את חוויות הנסיעה שלהם, לאור הנסיבות המוגבלות והמשתנות – אבל הם עדיין יפיקו הרבה מהיכולת לשתף סיפורים לגבי תקופות בהן היה בטוח לנסוע. תהליכים אלה עשויים להתחיל מגמות חדשות של שיתוף וחיבור במרחב המקוון

בטיחות וניקיון מעל הכל 

84% מהישראלים השיבו שבכוונתם להיות זהירים יותר כדי להגן על עצמם מפני נגיף הקורונה, וזאת מול זהירות מעט פחותה שצוינה בקרב המטיילים מרחבי העולם – 79%. נראה שהמטיילים יצפו מתעשיית התיירות לעזור להם להתמודד עם השגרה החדשה הזו. הממשלות, ארגוני התיירות והספקים יצטרכו לעבוד ביחד כדי לקבוע סטנדרטים אחידים שיעזרו למטיילים להגן על עצמם. הציפיות יהיו גבוהות יותר, ולכן חלק מהיעדים ומהעסקים יצטרכו לעבוד קשה יותר כדי לרכוש את אמון התיירים. נראה כי רק מחצית מהישראלים מעוניינים לנקוט זהירות רבה יותר – רק 48% מהם דיווחו כי הם מתכוונים להימנע מיעדים מסוימים. זאת לעומת 59% מהמטיילים הגלובליים שציינו שימענו מאתרים שונים בעקבות הקורונה. דור הבייבי בום בעולם עולה על שניהם, כשאחוזי ההימנעות שצוינו בקרבו עמדו על 67%. כמו כן, 74% מהישראלים ו-70% מהמטיילים בעולם מצפים מהאטרקציות התיירותיות להתאים את עצמן להנחיות הריחוק החברתי. במקביל, אחוזים דומים מהם (73% ישראלים; 70% גלובליים) אמרו שיזמינו מקום אירוח מסוים רק אם מדיניות הבריאות וההיגיינה שלו ברורה. 84% מהמטיילים הישראלים אמרו שיעדיפו מקומות אירוח שמציעים מוצרי חיטוי אנטי-בקטריאליים (75% מקרב המטיילים הגלובליים).

בטווח הקצר יהיה גם שינוי בשימוש ובהעדפות בנוגע לאמצעי תחבורה. 46% מהנשאלים בעולם אמרו שלא ישתמשו בתחבורה ציבורית כדי לא להיחשף לקורונה, לעומת רק 34% בקרב המטיילים הישראלים. זה אומר שיהיה שינוי לטווח ארוך באופן בו אנשים נוסעים ליעדי החופשה ומסתובבים בהם – יותר אנשים יבחרו לשכור רכב או לנהוג ברכב משלהם. במסגרת זו המטיילים גם ימקמו אמצעי בריאות ובטיחות מסוימים בראש סדר העדיפויות שלהם. סביר להניח שחלק מהאמצעים האלה יהפכו לטבע שני, כפי שהתרגלנו לנסוע בלי נוזלים במזוודה, או להוריד נעליים בביטחון בשדה התעופה – 81% מהישראלים כבר אמרו שלא תהיה להם בעיה לנסוע ליעדים שעושים בדיקות בריאות בהגעה, לעומת 67% מהנשאלים ברחבי העולם שהתרגלו לרעיון. רוב הישראלים (67%) והמטיילים הגלובליים (62%) טענו שיסכימו לעטות מסיכה באזורים ציבוריים. לעומת זאת, הצורך בבידוד קיבל תגובה פחות אוהדת, והרבה פחות נשאלים ברחבי העולם (27%) אמרו שיהיו מוכנים לעבור בידוד כדי לנסוע ליעד מסוים. הישראלים אפילו אהבו את זה פחות (15%).

מתעוררים לעולם אקולוגי יותר

 נגיף הקורונה הגדיל את המודעות של אנשים מרחבי העולם להשפעה שלהם על הסביבה ועל הקהילות המקומיות. 55%  מהישראלים ו- 53% מהעולם, אמרו שהם רוצים לטייל בצורה אקולוגית יותר בעתיד, ולכן התחזיות מעידות כי צפויה עלייה במודעות לקיימות ב-2021 וגם בהמשך. יותר משני-שליש מהמשיבים בישראל (68%) וברחבי העולם (69%) מצפים שתעשיית התיירות תציע אפשרויות יותר אקולוגיות ופחות מזהמות. רבים מהנשאלים גם מתכננים לבקר ביעדים אלטרנטיביים כדי לא לנסוע לאתרים שונים בזמני שיא העונה שלהם (52% מהישראלים ו-51% מהמטיילים הגלובליים), וכדי לא לתרום לבעיית צפיפות היתר באותם אזורים (39% מהישראלים ו-48% מהמטיילים הגלובליים). בהתאם לנטייה זו, 70% מהמטיילים הישראלים ו-63% מהמטיילים בעולם אמרו שהם לא רוצים לבקר באטרקציות תיירותיות עמוסות, וזה אומר שהמקומות האלה יצטרכו להשתמש באמצעי ניהול קהל חכמים וחדשניים כדי למשוך את התיירים שמבקרים במדינה שלהם.

נוסף על כך, ההשפעה של הקורונה נתנה לחלק לא מבוטל מהישראלים (42%), ולקצת יותר ממחצית מהנשאלים ברחבי העולם (53%), השראה להפחית את השימוש בפסולת ו/או למחזר את מוצרי הפלסטיק שלהם כשיחזרו לטייל אחרי שהגבלות הנסיעה יוסרו. ניתן להסיק מכך שאנשים לא רק רוצים להגן על עצמם, אלא הם רוצים להגן גם על המקומות בהם יבקרו.

המטיילים הישראלים (53%), ביחד עם המטיילים מרחבי העולם (46%), מאמינים שהתעשייה צריכה לשים לב להעדפות האקולוגיות האלה, ולהציע בטווח הארוך יותר חבילות תיירות אטרקטיביות לתקופות שמחוץ לעונה. הישראלים (41%) חושבים שתעשיית התיירות צריכה גם להמליץ על יעדים אלטרנטיביים כדי למנוע צפיפות יתר (36% בקרב המטיילים הגלובליים). בנוסף, המטיילים חושבים שמפעילי התיירות צריכים להראות לתיירים שהם משתמשים בכסף שלהם כדי לתת בחזרה לקהילה, ולסלול את הדרך לתיירות מתחשבת יותר, שתורמת ומחדשת ולא רק משתמשת. 67% מהמשיבים הישראלים וכך גם מהגלובליים רוצים שהדברים שיבחרו לעשות בזמן הטיול יעזרו לשקם את היעד בו הם מבקרים, ויותר מחצי מהם אמרו שהם רוצים לראות את הכסף שלהם חוזר אל הקהילה המקומית (56% אחוז מהישראלים ו-55% מהמטיילים בעולם).

9:00 עד 18:00? לא תודה

 העבודה מרחוק הפכה לנחלת הכלל במהלך המגיפה – וזה לא עומד להשתנות. להיפך, אנשים רוצים לנסוע למשך תקופות ארוכות יותר בעתיד, ושואפים לשלב ביעילות בין עבודה לנופש גם כשהם לא בבית. המטיילים כבר לא מוגבלים לעבודה במשרד למשך חמישה ימים בשבוע, ומאוד רוצים לשנות קצת את הנוף ולהפסיק לעבוד רק בבית. אנחנו נראה גידול משמעותי בשילוב בין עבודה לחופשה – אנשים ירצו להאריך את החופשות שלהם במקומות חדשים אותם לא הכירו בעבר, ויישארו למשך עוד שבוע או שבועיים כדי לעבוד מרחוק, או לחלופין ינצלו את העבודה מרחוק כדי להיות קצת בחופש. אין ספק שמחשבים ניידים יהפכו להיות מצרך חיוני בכל מזוודה, וכשאנשים יבחרו איפה לשהות, אחד מהדברים העיקריים שהם יחפשו יהיה מקום נוח לעבוד ממנו.

37% מהמטיילים בעולם כבר שוקלים להזמין מקום אירוח כדי שיוכלו לעבוד ממקום אחר, ואילו אצל הישראלים רק 15% בוחנים אופציה זו. בנוגע לעבודה בבידוד, כאן הנתונים קצת יותר דומים, כש-40% מהמטיילים הגלובליים ו-32% מהמטיילים הישראלים ציינו שיהיו מוכנים לעבור בידוד אם יוכלו לעבוד מרחוק תוך כדי. המומחים צופים במסגרת התחזיות כי פלטפורמות נסיעות ומקומות אירוח, יתחילו להבליט כמה שיותר את המתקנים המשרדיים שלהם או את האינטרנט האלחוטי שהם מציעים, כדי לנסות למשוך את גל הנוודים הדיגיטליים החדש הזה. באופן דומה, גם בעולם נסיעות העסקים נראה ביקוש גדול יותר לפרטיות, ניקיון ושהיות ארוכות, וזה אומר שמקומות אירוח אלטרנטיביים יצטרכו להשקיע הרבה יותר באביזרים ומוצרים שמתאימים לנוסעי עסקים. אין ספק שבעתיד חברות רבות יחשבו מחדש על הגישה שלהן לנסיעות עסקים, אבל העובדים ימשיכו לנצל עד תום את הנסיעות שכן יהיו להם. יותר ממחצית מהמטיילים הגלובליים (52%) ובדיוק חצי מהמשיבים הישראלים (50%), אמרו שינצלו את נסיעות העסקים שלהם ויאריכו אותן כדי ליהנות מקצת זמן פנאי וחופשה ביעד אליו הם ייסעו.

ההנאות הקטנות

בתקופה הקרובה נתחיל ללמוד איך להתמודד עם ההשלכות של המגיפה בשנת 2021 ואחריה – וכעת המטיילים כבר רוצים לאמץ דרך חדשה ורגועה יותר לגלות את העולם. אחרי שבילינו כל כך הרבה זמן בתוך הבתים עם האנשים שאנחנו אוהבים, סדרי העדיפויות שלנו השתנו, ואנחנו רוצים ליהנות יותר מהטבע וממה שיש לעולם להציע. מאז תחילת המגיפה ישנה תופעה גלובלית על של עלייה בהמלצות שניתנות על דברים פשוטים באתר Booking.com, כמו למשל טיולים ברגל (94%), אוויר נקי (50%), טבע (44%), ורגיעה (33%). מחקרי  החברה מראים ש- 65% מהמטיילים הישראלים ו- 69% מהמטיילים הגלובליים, ירצו לחוות דברים יותר פשוטים במהלך חופשתם הבאה, כמו פשוט לבלות זמן בחוץ או להיות עם המשפחה. 52% מהישראלים ו-56% מהמטיילים הגלובליים, אמרו שהם ירצו לעשות דברים במקומות כפריים ולא מתויירים, כדי ליהנות מהסביבה ומהטבע.

יש כמה דברים שהפכו הרבה יותר חשובים בתקופה הזו – הפרטיות, המרחב והיכולת לשלוט ברמת הניקיון וההיגיינה. לכן לא מפתיע לראות שאנשים מחפשים מקומות אירוח "ביתיים". 35% מהישראלים ו- 42% מהמטיילים הגלובליים, ציינו שהם מעדיפים להתארח בבית נופש או בדירה, במקום במלון. מדובר בשינוי לעומת שנת 2019, בה 64% מהנשאלים ברחבי העולם אמרו שהם מעדיפים לשהות במלון. 33% מהישראלים ו- 46%   מהנשאלים ברחבי העולם אמרו שהם ינסו לאכול יותר בבית במקום לצאת למסעדות, מה שמראה כי בעתיד יתכן ונראה יותר ביחידות אירוח מטבחים מצוידים. בזמן שנתרגל למציאות החדשה, תהיה גם העדפה גדולה לטיולים מרגיעים. 51% מהמטיילים הישראלים וכן גם מהגלובליים, אמרו שזה סוג הטיול המועדף עליהם. לאחר מכן נמצאות ברשימה חופשות על החוף (46% מהישראלים ו- 40% מהגלובליים), שגם הן מלאות באלמנטים מרגיעים, וחופשות בעיר (34% מהישראלים ו29% מהגלובליים).

חוזרים לטייל בשירות הטכנולוגיה

החדשנות הטכנולוגית תעזור לענף לרכוש מחדש את האמון של המטיילים, ורבים ישתמשו בה כדי להסתגל למציאות החדשה של עולם התיירות. הטכנולוגיה תעזור להחזיר לתחום את הספונטניות, האמון והפשטות – ובו זמנית לאפשר לאנשים לנסוע בצורה בטוחה ואחראית. כבר עכשיו, 62% מהישראלים מסכימים שהטכנולוגיה תהיה חשובה לניהול סיכוני בריאות בזמן הנסיעה (64% בקרב מטיילים גלובליים).66% מהישראלים  אומרים שמקומות אירוח יצטרכו להשתמש בטכנולוגיה החדישה ביותר כדי לעזור לאורחים להרגיש בטוחים (63% בקרב מטיילים גלובליים). בנוסף, 61% מהישראלים דיווחו שהם רוצים פתרונות טכנולוגיים שיאפשרו להזמין מקום במסעדה ברגע האחרון (53% בקרב מטיילים גלובליים). 61% מהישראלים גם רוצים יותר מכונות בשירות עצמי במקום דלפקי כרטיסים, לעומת רק 21% מהמטיילים ברחבי העולם שהיו מוכנים לקבל שירות כזה. ומה לגבי העצמת החוויה באמצעות הטכנולוגיה בעתיד? 65% מהישראלים ו- 55% מהמטיילים הגלובליים, אמרו שהם מתרגשים מהמחשבה על כך שבעתיד הטכנולוגיה עשויה להפוך את חוויית הנסיעה שלהם ליותר מותאמת אישית. בהתאם לכך, נראה כי בעתיד נסתמך יותר ויותר על פתרונות טכנולוגיים, כי אלה מוכיחים את ערכם והופכים לחלק בלתי נפרד מחוויות התיירות והנסיעה שלנו.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר