תיירות האוכל העולמית בתנופה ויוצאת לשווקים ולרחובות

מטיילים בעולם נוטים לחפש שווקי אוכל רחוב כדי להתנסות באוכל מקומי
כ-61% מהמטיילים בוחרים ביעדים שמציעים חווית קולינריה. 51% שיחפשו שווקי אוכל רחוב מקומיים. מלזיה, טיוואן, יפן וברזיל הן בין המקומות המובילים בעולם בתיירות אוכל

 בתחום הטיולים, רוב האנשים מסכימים על כך שאוכל הוא שיקול מרכזי בבחירת יעד. לפי נתונים של Booking.com שנאספו מיותר מ-50,000 מטיילים מרחבי העולם, 61% מהם אומרים שהם בוחרים יעד בזכות היצע אוכל ושתייה. נתון נוסף שמעיד על מרכזיותה של תיירות האוכל, הוא כי 34% מהמטיילים בעולם (נתון שעולה ל-40% בקרב דור ה-Y)  מתכננים לצאת במהלך 2018 לטיול ממוקד אוכל.

כמעט מחצית ממטיילי העולם (49%) מעוניינים להיות קצת יותר הרפתקניים בבחירת סוג האוכל במהלך טיולים, נתון שעולה ל-60% בקרב דור ה-Y. אחת הדרכים לעשות זאת היא לטעום את המעדנים המקומיים בעת הטיול. למעשה, כמעט שני שליש ממטיילי העולם (64%) ינסו לאכול יותר מהמטבח המקומי ב-2018.

חברת Booking.com, המובילה העולמית בחיבור מטיילים עם המבחר בגדול ביותר של מקומות לינה, חושפת יעדים מובילים ברחבי העולם לחוויית גסטרונומיה מקומית, כפי שעולה ממיליוני חוות הדעת של מטיילי Booking.com. אחדים מהמקומות הטובים ביותר להתנסות בהם במטבח מקומי, נמצאים בדרום מזרח אסיה, עם מעדנים אזוריים כמו דים סאם, נודלס ומרק פו. יעדי אוכל מקומי מובילים הם איפוה במלזיה, גַּאוֹשְׂיוֹנְג – טייוואן, נגויה – יפן, ז'ואאו פסואה – ברזיל, הו צ'י מין סיטי – וייטנאם, קולמר – צרפת, לימה – פרו, קטניה –  איטליה.

51% מהמטיילים בעולם נוטים לחפש שווקי אוכל רחוב כדי להתנסות באוכל מקומי. כמו כן, יותר ממחצית מהמטיילים (54%) מעוניינים להתנסות בחוויות אוכל ייחודיות יותר בעת טיול, ומשאיות אוכל (פוד טראקס) הן דרך מצוינת לעשות זאת. יעדים מובילים לאוכל רחוב: ג'ונג'ו – דרום קוריאה, שינג'ו –  טייוואן, מרקש – מרוקו, ניו יורק – ארה"ב, מקסיקו סיטי – מקסיקו. יעדים מובילים לפוד טראקס: פורטלנד – ארה"ב, סאו פאולו – ברזיל, סיאול – דרום קוריאה, בנגקוק – תאילנד, איסטנבול – טורקיה.

כידוע גם בעיניים אוכלות, ולכן אין זה פלא שכמעט שליש מהמטיילים (31%) מתכננים לצלם יותר תמונות אוכל השנה. צילומי אוכל פופולריים ביותר בקרב מטיילים אסייתיים מסין (65%), הודו (57%), תאילנד (53%), אינדונזיה (50%) והונג קונג (48%).

פפיין רייוורס, סמנכ"ל ומנהל שיווק ב-Booking.com, אומר: "לאוכל יש תפקיד מרכזי בקבלת החלטות לפני ובמהלך טיולים, ויש לו השפעה גדולה על חוויות הטיול שלנו. התנסות במטבח המקומי ובמאכלי רחוב, היא דרך מעולה עבור מטיילים לאמץ את התרבות המקומית, להתחכך באוכלוסייה המקומית, ולגלות את השונה והחדש. באמצעות המלצות בחוות דעת של מטיילים אמיתיים אתם יכולים לנסות את היעדים הטובים ביותר, ולגלות יעדים חדשים, וכך מטיול לטיול לטעום את העולם ביס אחרי ביס".

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר