חמישה דברים שאתם צריכים לדעת על התה המפורסם בארגנטינה

מדובר בסופר-פוד המומלץ כדי ליהנות ממשקה מגוון בצורת שתייה ייחודית, עם יתרונות לגוף ולנפש
אחד מאותם משקאות בריאותיים ומסורתיים שהו חלק מהווי של כינוס חברתי במדינות דרום אמריקה ובהן ארגנטינה, הוא תה מאטה הנפוץ מאוד בקרב כל שכבות הגיל גם היום

אופנת המזון הבריאותי הקיימת בשנים האחרונות הולכת ומתרחבת, ואנשים רבים ברחבי העולם פונים לחפש מאכלים, מזונות ומשקאות שיש להם ערך תזונתי משמעותי לגוף. גם בישראל, המגמה של סימון המוצרים שבהם מרכיבים בריאים וטובים יותר לצריכה הולכת ותופסת תאוצה, ויש חיפוש אחר מידע חדש על מרכיבים תזונתיים שמומלץ לצרוך למבוגרים ולילדים. הטרנד העולמי הזה הביא לקדמת הבמה מוצרים פחות מעובדים ויותר טבעיים, וחלקם ידועים כבר שנים רבות בשימוש במטבח וברפואה הטבעית המסורתית.

מאכלים ומשקאות שונים היו בעבר חלק מהווי חברתי, מכינוסים משפחתיים ואירועים שבטיים, עברו בין אדם לאדם ומפה לפה, וחלקם נותרו עד ימינו כמסורת עממית. אחד מאותם משקאות בריאותיים ומסורתיים שהיה חלק מהווי של כינוס חברתי הוא תה מאטה, שבמדינות דרום אמריקה, ובהן ארגנטינה, נפוץ מאוד בקרב כל שכבות הגיל גם היום.

לשתות כמו בארגנטינה

כל מי שפגש צעירים וצעירות מארגנטינה או ביקר בה, ודאי התפלא לראות אותם שותים באדיקות משקה מתוך כוס ללא ידית עם קשית. המשקה הייחודי הזה אינו מיץ, אלא עלים מיובשים וגרוסים של צמח ז'רבה מאטה, שאותם שותים בקשית מעץ או ממתכת כחליטה מתוך כוס.

את הכוס ממלאים בעלים בכמות של כשלושה רבעים ממנה, לתוכה יוצקים מים חמימים או מעט מים קרים ואחריהם מים חמים, כך שהנוזל אינו רותח. מאפשרים לטעמים להתמזג עם המים, ולאחר כמה דקות שותים את החליטה בקשית, אשר בקצה שלה מעין רשת שאינה מאפשרת לעלים להיכנס.

כשמסיימים לשתות את הנוזל ממלאים שוב מים, והתה מוכן להמשיך וליהנות ממנו. צעירים ומבוגרים בדרום אמריקה נוהגים לשתות את המשקה באופן קבוע, וגם לקחת איתם שקית ובה עלים מיובשים לנסיעות ארוכות לצורך הכנה בקמפינג, בשטח. זהו המשקה המועדף על אנשים רבים במדינות דרום אמריקה כמו: אורוגוואי, ארגנטינה, ברזיל ופרגוואי, ויש לכך סיבה טובה כשמכירים את היתרונות של המשקה המיוחד הזה.

המשקה שייתן לכם אנרגיה – בעלי הצמח ישנם רכיבים הגורמים להמרצת הגוף ומספקים אנרגיה. הקפאין הקיים בעלי הצמח ממריץ ומעורר, אך בניגוד לקפאין המצוי בקפה, הוא אינו גורם לחוסר שקט. זו הסיבה שספורטאים רבים מנצלים את המשקה כדי לקבל אנרגיה זמינה וריכוז לפני פעילויות ספורט. בכוס של התה הדרום אמריקאי יש 85 מ"ג קפאין, פחות מכוס קפה אך יותר מתה רגיל, נתון המסביר את הערנות והריכוז אחרי שתייתו.

עשיר בנוגדי חמצון – הצמח המיוחד עשיר בחומרים נוגדי חמצון ובמרכיבים מזינים בכמות רבה יותר מהקיים בעלי תה ירוק, מה שמסייע להילחם ברדיקלים החופשיים. אנטי־אוקסידנטים, נוגדי חמצון בעברית, הם חומרים שתפקידם לנטרל את הנזק שמקורו ברדיקלים חופשיים ולעכב תהליכי הזדקנות, חיזוק מערכת החיסון, מניעת מחלות ועוד.

עשיר בוויטמינים ומינרלים, בתרכובות נוגדות דלקת ובחומצות אמינו חשובות – החומרים המצויים בעלי הצמח ידועים כבעלי השפעה מיטיבה ומועילה נגד חיידקים וטפילים, הרעלות מזון ועוד.

התה שיעזור לכם במקרים של שרירים תפוסים – ספורטאים כבר גילו את היכולות המופלאות של המשקה לסייע במקרים של שרירים מכווצים, בעיקר למי שעוסק בענפי ספורט עצימים כמו רכיבת אופניים, ריצה, כדורסל וכדורגל.

צמח ז'רבה מאטה אינו רק עלים למשקה חם עשיר בטעם –  אלא בעל יכולות להגביר את קצב חילוף החומרים בגוף ולשפר את שריפת השומן במהלך פעילות גופנית. אם כן, מדובר בסופר-פוד המומלץ כדי ליהנות ממשקה מגוון בצורת שתייה ייחודית, עם יתרונות לגוף ולנפש.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר