חמישה סוגי סופר פוד לסופר בריאות

מזונות-על מכילים ריכוז גבוה של רכיבי תזונה חשובים כמו חומצות אמינו, ויטמינים, מינרלים ופיטוכימיקלים, ונחשבים עשירים ומזינים באופן מיוחד ביחס לכמות הצריכה שלהם
יש הרבה מזונות אשר יכולים לתמוך בבריאותכם. בכתבה זו אספנו בשבילכם חמישה סופר פודז שממש כדאי שתחזיקו בבית ותוכלו לצרוך בקלות במגוון דרכים, כולם יעשו לכם פלאים

מזונות-על מכילים ריכוז גבוה של רכיבי תזונה חשובים כמו חומצות אמינו, ויטמינים, מינרלים ופיטוכימיקלים, ונחשבים עשירים ומזינים באופן מיוחד ביחס לכמות הצריכה שלהם. מקורם של מרבית מקורות הסופר פוד הוא מהצומח, וצריכה במידה הנכונה באופן קבוע עשויה להעלות את רמת האנרגיה, לשפר את ההרגשה הכללית’ ואף לטפל בבעיות בריאותיות שונות במערכת החיסון, הדם והעצבים. אבל מעבר ליתרונות הבריאותיים שלהם, אחד הדברים שהפך אותם לדבר הכי לוהט בעולם הבריאות, הוא צורות הצריכה המגוונות שלהם.

סופר קל לשלב

צריכת מזונות על מתאימה לאנשים עסוקים שלא רוצים לוותר על  אורח חיים בריא יותר, ושאין ברשותם די זמן להכנת מזון טבעי ובריא. סופר פודז משתלבים בקלות ובמהירות בשייקים – בצורתם הגולמית, באבקה, או בצורתם הקפואה. ערבול קצר, והגוף מקבל את חומרי ההזנה החשובים האלו במשקה טעים שלקח שתי דקות להכין. אם מתפנה זמן נוסף במהלך היום, ניתן לצרוך את מזונות העל בצורות אחרות, ולשלב את אלו החביבים עליכם בסלט ירקות צבעוני ועשיר או בדייסת סופר פוד מפנקת.

המצעד – חמשת הגדולים

יש הרבה מזונות אשר יכולים לתמוך בבריאותכם. בכתבה זו אספנו בשבילכם חמישה סופר פודז שממש כדאי שתחזיקו בבית ותוכלו לצרוך בקלות במגוון דרכים, כולם יעשו לכם פלאים:

עץ הפלא

על אף שמגדלים את העץ גם בישראל, כיום מרבית הגידולים שלו מתקיימים באזורים טרופיים כמו הודו, הפיליפינים ותאילנד. מורינגה הוא מזון על ייחודי במינו, שלא סתם זכה לכינוי "עץ הפלא". כל חלקי הצמח – העלים, תרמילי הזרעים, השמן שניתן למצות מגזע העץ והשורשים עצמם – לכולם יתרונות בריאותיים המחזקים את מערכות הגוף השונות. עלי העץ מכילים ריכוזים גבוהים של חלבונים וחומרים חיוניים כמו אנטי אוקסידנטים, פלבונידים וגלוקוזינולטים, אשר נמצאו כמסייעים בטיפול ב-300 מחלות שונות.

אצת הפלא

ספירולינה, אצה בצבע כחול-ירקרק,  עשירה במינרלים  בריכוז גבוה, עם תכולת החלבון הגבוהה ביותר מקרב מזונות הצומח והחי כאחד – כ-65% (המהווים אחוז גדול פי 3.5 מבשר), נספגת ביעילות במעי ומסייעת בהגברת ריכוז אצל אנשים עם בעיות קשב. כמו כן היא מגבירה קצב חילוף החומרים, ובכך מסייעת לשמירה על משקל תקין. עשירה בנוגדי חמצון שנמצאו כמגינים מפני מחלת הסרטן, ומאיצה ייצור נוגדנים המחזקים את מערכת החיסון.

פרי הפלא

אסאי הוא פרי הגדל על דקלים מיוחדים באזור הטרופי של האמזונס, מכיל נוגדי חמצון בכמות גבוהה אשר יכולים לתמוך בבריאותכם בכל הרמות. כך למשל, נוגדי חמצון מסוימים בתוכו מורידים את רמות הכולסטרול בדם, ומשפרים את זרימת הדם הכללית בגוף. כמו כן, צבעו הסגול מוענק לאסאי בזכות אנצוציאנין, תרכובת נוגדת חמצון ייחודית אשר מסייעת במניעת הידרדרות קוגניטיבית באמצעות שמירת תפקודם התקין של נוירונים. אך האסאי לא מסתפק בחיזוק המערכות הפנימיות, הוא גם טוב לעור שלכם. נוגדי החמצון שבאסאי מסייעים בשיקום תאי העור, ומעניקים לעור זוהר וחיוניות.

שורש הפלא

מחזיקים אותו בכל מטבח, וכשהוא יושב בכזו צניעות על המדף, לא תמיד מודעים לכוחות העל של השורש המופלא הזה. מחקרים מהתקופה האחרונה מצאו כי הכורכומין – המרכיב הפעיל בכורכום, ניחן ביכולות אנטי דלקתיות חזקה ביותר, ועשיר ברכיבים נוגדי חמצון עוצמתיים. הכורכום משמש למגוון טיפולים במצבי דלקת שונים ואיזון סוכר בדם, וכמו כן הוא ידוע בתרומתו להאטת תהליכי הזדקנות.

עלי הפלא

אשווגנדה הוא צמח שארץ המוצא שלו היא הודו, שם הוא מכונה "כוח הסוס", שכן הוא  נמצא כמסייע לחיזוק מערכת החיסון ולהרגשת חיוניות כללית. עלי הצמח מכילים חומרים אשר מורידים את רמות הסוכר בדם, מעכבים היווצרות תאים סרטניים, ובאמצעות הפחתה של רמות הקורטיזון בדם גם מסייעים לירידה במשקל. כמו כן, הצמח בעל סגולות אשר יכולות לתמוך גם ברמה הנפשית; מסייע בהפחתה משמעותית של תחושות מתח וחרדה, כאשר מחקרים מסוימים אף הוכיחו את יעילותו בהתמודדות עם דיכאון קליני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר