טאבון פאטמה בעמק יזרעאל – בישול אותנטי עתיק יומין

למי שבאזור כדאי להיכנס לטאבון פאטמה ולחוות חוויה אחרת – להכיר את המטבח הבדואי וליהנות מיכולות גבוהות של בישול אותנטי עתיק יומין. צילום שמעון אגם
לפני עשר שנים פתח השף איציק גו אמיס מזרזיר את מסעדת טאבון פאטמה, על שם אימו שנפטרה והשאירה אחריה חזון חי ונושם של העדה הבדואית

כולנו בעצם רוצים להביא את הבשורה, להמציא את הגלגל ולחדש את החדש; כך גם בעמק יזרעאל המדהים. אנו חיים בין תרבויות שלכול אחת המוניטין שלה ובגדול אנו כור היתוך בהתהוות. אחד הדברים שמרכיבים את החברה הישראלית, היא תרבות הבדואים שאותה ניתן לגלות ולחקור לעיתים קרובות דרך שורשי המטבח.

השף איציק גו אמיס. צילום מדף הפייסבוק

לפני עשר שנים פתח השף איציק גו אמיס מזרזיר את מסעדת טאבון פאטמה, על שם אימו שנפטרה והשאירה אחריה חזון חי ונושם של העדה הבדואית. איציק התחיל את מסעו בעולם המסעדנות ממש אחרי שחרורו מיחידה קרבית מבצעית, ואת השפעותיו קיבל דווקא מהמטבחים מאיטליה בהם עבד בעמדות מפתח מתקדמות. לאחר שבילה שנים רבות מעבר לים, החליט לחזור לחיק המשפחה ולהקים מורשת קולינרית ממש כמו בילדות.

צילום שמעון אגם

לפי איציק, מטרתה של המסעדה להביא את האורחים לחוויית אירוח  מגוונת ועשירה בריחות וטעמים המתבססים על שורשי המטבח הבדואי – שימוש בתבלינים שעוברים כסודות ונרקחים במשפחה, עלים המצויים בעונות ובטבע, וכמובן הבישול הארוך בתוך בורות אדמה המעניקים ניחוחות  אותנטיים, ומרככים את הבשר – בקר, עופות, טלאים, וכול דבר שאפשר להוסיף לבור יחזיר אלינו מוכן וטעים.

צילום שמעון אגם

מינסף הוא תבשיל מסורתי מהמזרח התיכון, של בשר כבש המבושל ביוגורט ומוגש עם אורז או פריקי (חיטה מעושנת ירוקה). מאכל זה הוא בעצם המאכל הלאומי של ירדן, ונשמר בקפידה על ידי העדה הבדואית. שמו בעברית 'מגש גדול', ובהחלט כך היה. השולחן שלנו התמלא בטעמים, צבעים וניחוחות, עם תבשילים שהונחו אחד אחרי השני, ואירוח אמיתי ומזמין, ואיציק מספר שהמקום פתוח לאירועים ומשלוחים, ואף הזמנות מראש בסגנון של 'מה להכניס לבור?'.

צילום שמעון אגם

אופי שימור רזי המטבח ושם האמא, איפשר לנו באמת לחוש את הנשמות הפועלות ואת האמון והאמונה.

למי שבאזור, על הדרך, בטיול או ממש במכוון, כדאי להיכנס לחוות חוויה אחרת – להכיר את המטבח הבדואי וליהנות מיכולות גבוהות של בישול אותנטי עתיק יומין, ממש כמו שבישלו פעם במערות החשוכות, עם טעמי בשר אין סופיים ומרקמים מנצחים.

לתפריט של טאבון פאטמה ולמחירים

טאבון פאטמה – זרזיר ג'ואמיס. 04-6771165.  כל השבוע 10:00-20:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר