טעימת יינות Bodegas Alejandro Fernandez מספרד

טעימת Bodegas Alejandro Fernandez בדרך היין
Bodegas Alejandro Fernandez ודרך היין – אחים שקד, קיימו טעימה טובה ומעניינת, והיינות שמשווקים בארץ נותנים תמורה מלאה למחיר

אלחנדרו פרננדס, מייסדם של מספר יקבים הממותגים תחת Bodegas Alejandro Fernandez, נחשב לאחד מיצרני היין החשובים והמשפיעים ביותר בספרד ובאזור ריברה דל דאורו, שמצפון מזרח למדריד – ליד העיר ויאדוליד. פרננדס, בן 84 כיום, עדיין עובד, ואומרים עליו כי היה הראשון שעשה יין עם 100% ענבי טמפרניו,  כשקודם לכן הטמפרניו שולב רק בבלנדים.

אלחנדרו פרננדס, מייסד Bodegas Alejandro Fernandez
אלחנדרו פרננדס, מייסד Bodegas Alejandro Fernandez

בשנת 1972 הוא הקים את היקב הראשון שלו בכפר פסקוארה – Tinto Pesquera. היקב, עם יינות שזוכים להערכה בעולם, הפך לשם נרדף ליינות ריברה דל דוארו. ב- 1987 רכש פרננדס חלקת אדמה נוספת באזור, על מדרונות נהר הדוארו בסמוך לעיירה Haza, וב-1993 הקים את היקב השני שלו – Condado de Haza, עם 2,000 דונם של כרמי טמפרניו. היקב השלישי של פרננדס –Dehesa la Granja ממוקם באזור קסטיליה לאון, עם 800 דונם של כרמים וגידולים נוספים לאורך נהר גווארניה, שם הוא מייצר גם גבינות ושמן זית איכותי.

את טעימת היינות של שלושה יקבי אלחנדרו פרננדס שמייבאת לארץ רשת "דרך היין" של חברת האחים שקד, הוביל Jose Saez Martinez – מנהל היצוא של  הקבוצה. טעמנו מספר יינות שמשווקים בארץ, ואחרים שהובאו במיוחד לטעימה.

 

 Jose Saez Martinez בדרך היין
Jose Saez Martinez בדרך היין, צילום אלי פרכטר

מיקב Dehesa La Granja

Alejandro Fernandez Dehesa La Granja 2009

100% טמפרניו.  לענבים מהכרמים שבאיור קסטיליה דה לאון, יש איכות טובה מאוד של יבולים. הם נבצרו בתנאים חמים מאוד, וגשמים  שירדו באזור מדי פעם, החיו את הבציר. ליין, שהתיישן במשך 24 חודשים בחביות אלון אמריקאיות במרתפי היקב, יש גוון אדום עמוק וריחות של פרי בשל וקפה קלוי. יין מאוזן, עשיר, עם סיומת ארוכה. יין כייפי וטעים. המחיר 85 ₪ – תמורה טובה ביותר למחיר.

Alejandro Fernandez Dehesa La Granja 2008

100% טמפרניו.  הענבים נבצרו בטמפרטורות קרירות מהרגיל, ולפיכך תהליך ההבשלה היה איטי. היין התיישן במשך 24 חודשים בחביות אלון אמריקאיות במרתפי היקב. ליין צבע אדום חזק. באף פרי בשל  וריחות של אדמה ופלפל שחור, היין מרוכז ומאוזן, עם סיומת ארוכה, ויש לו חמיצות מעט יותר גבוהה מאשר ליין מ- 2009. אהבתי יותר את ה- 2009.

Alejandro Fernandez Dehesa La Granja 2000

100% טמפרניו. בבציר היה שיא בכמות היבול, עם איכות משתנה ומגוונת, שהולידה כמה יינות טובים מאוד מאזור הריברה. היין, ששוחרר למכירה לפני 4 חודשים בלבד, היין התיישן במשך 24 חודשים בחביות אלון אמריקאיות במרתפי היקב, ו- 12 שנה בבקבוקים. יש לו צבע אדום עמוק, וניחוחות של פרי בשל. יין עשיר ומרוכז, עם נוכחות נהדרת וסיומת ארוכה. מהיינות היותר טובים בטעימה. אהבתי.

יקב Tinto Pesquera
יקב Tinto Pesquera

מיקב Tinto Pesquera

Alejandro Fernandez Tinto Pesquera Crianza 2013

100% ענבי טמפרניו מכרמים בריברה דל דוארו. יין יותר פירותי ויותר מתובלן מיינות Dehesa La Granja, בגלל המזג האוויר והקרקע (חמר). הקיץ באותה שנה התארך והיה יבש, ההבשלה הייתה טובה, והיינות עם טעמים טובים.היין, שהתיישן במשך שנה וחצי בחביות עץ אלון אמריקאיות, הינו עוצמתי, מאוזן ואלגנטי. נותן יותר פרי מעץ. יין משובח וטעים. המחיר 155 ₪.

 

טעימת Bodegas Alejandro Fernandez בדרך היין
טעימת Bodegas Alejandro Fernandez בדרך היין, צילום אלי פרכטר

מיקב Condado de Haza

Condado de Haza Crianza 2013

היין התיישן בחביות עץ אלון אמריקאיות במשך 16-18 חודשים, ו- 18 חודשים נוספים בבקבוק. צבע אדום עמוק. באף נותן היין ריחות של שזיפים בשלים ופרי אדום, וריח קל של עץ. זה יין עם הרבה טאנינים, יבש, פירותי, עשיר, מאוזן, ובעל סיומת ארוכה. מצוין  למאכלי בשר שמן וגבינות. המחיר 115 ₪ – נותן תמורה מלאה.

מבין שלושת היינות המתיישנים, 2003 הוא המועדף
מבין שלושת היינות המתיישנים, 2003 הוא המועדף

ולסיום שלושה יינות Gran Reserva מתיישנים – כאלה שמיוצרים רק בשנים טובות

Condado de Haza Alenza, Gran Reserva 2006

היין התיישן בחביות עץ אלון אמריקאיות במשך שלוש שנים ושמונה שנים בבקבוק, ועדיין הינו בהלם הבקבוק. צבע אדום עמוק עם ריחות של פירות בשלים, יין עם גוף מלא וסיומת ארוכה.

Condado de Haza Alenza, Gran Reserva 2003

יין משנה טובה מאוד, למרות שבציר מוקדם, יבולים נמוכים מאוד ומזג אוויר חם, הביאו לבציר בתנאים הקשים. התוצאה: יינות לעתים לא מאוזנים, מבציר מעניין מאוד. היין התיישן בחביות עץ אלון אמריקאיות במשך שלוש שנים, ועשר שנים בבקבוק. צבע אדום עמוק, וריחות של פירות בשלים.

Condado de Haza Alenza, Gran Reserva 1996

התיישן בחביות עץ אלון אמריקאיות במשך שלוש שנים. בעל גוון אדום עמוק. באף ניחוחות עשירים של שזיפים בשלים ופרי אדום בשל. יין עשיר ומרוכז, עם טעם  של פרי בשל. מבין שלושת היינות, אהבתי את ה- 2003.

Bodegas Alejandro Fernandez ודרך היין – אחים שקד קיימו טעימה טובה ומעניינת, והיינות שמשווקים בארץ נותנים תמורה מלאה למחיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר