טעימת צוות אכול ושאטו: לאהוב אוכל טוב ויין משובח

להיות חלק ממשפחת אכול ושאטו זו לא רק הנאה. זו אחריות לשמור ולהקפיד, לומר לקהל שלנו בגובה העיניים את האמת, לדעת לפרגן כשצריך, ולדעת להיישיר מבט ולומר את דעתנו הנחרצת כאשר אנו חושבים כך

אכול ושאטו הוא אתר שונה; לא רק אתר שמעביר אינפורמציה בנושא יין ואוכל כפי משמאל לימין: אלון גונן, רני רוגל, יגאל ברנעשמתקבלת במערכת. אנו קונים, טועמים, בודקים, מבררים, שואלים ומתייעצים, על מנת להעביר את רשמינו האמיתיים והנקיים מלחצים. זאת מתוך ידיעה שאנו מבטאים את טעמנו האישי, וכל אחד רשאי לחלוק על דעתנו או לקבל אותה.
נכון, לפעמים הדברים נכתבים במילים קשות ולא תמיד מחמיאות, ועורך האתר מקפיד על המתפרסם כי ביקורת יכולה להיכתב בסגנונות שונים, אבל תמיד תהיה מקצועית.
 אשר על כן , להיות חלק ממשפחת אכול ושאטו זו לא רק הנאה. זו אחריות לשמור ולהקפיד, לומר לקהל שלנו בגובה העיניים את האמת, לדעת לפרגן כשצריך, ולדעת להיישיר מבט ולומר את דעתנו הנחרצת כאשר אנו חושבים כך.

להיות במשפחת אכול ושאטו זה לאהוב אוכל טוב ויין משובח, וכך התכנס צוות כותבי יין ואלכוהול של האתר בביתו של רני (רענן) רוגל לערב הוקרה מלווה במגוון יינות וכיבוד הולם, כולל הגבינות של משק יעקבס, הבשרים הקרים של כצל'ה, הירקות של "גן ירק", הלחמים של ארטיזן, והגלידה של "גלידה".
השתתפו: דני בר, יגאל ברנע, אלון גונן, רועי רוגל, רני רוגל, דייויד רודס. טועם אורח: עופר יוכלמן.


יקב שורק ויונייה 2011

צבע היין קש בהיר, ארומות פירותיות עם דומננטיות של מלון כתום. בטעימה אין חיבור טוב של הריח והטעם ובפה יש מינרליות וחמיצות שמשתלטת על הכל. אפטר טייסט מריר ולא נעים.

יקב אמפורה רייטון סוביניון בלאן 2011
הסוביניון בלאן של אמפורה מיוצר מענבים מחלקה צעירה של היקב שניטעה ב- 2007 ו- 2011 היה הבציר הראשון שלה. הכרם ממוקם באזור צומת אמיר-ווסט-הר אודם.
צבע היין בהיר לבן וצלול, ריחות קלאסיים של סוביניון בלאן, ובעיקר תפוח עץ ירוק ואשכולית. גם כאן יש הבדל משמעותי בין הריח והטעם, כשבעיקר העשבוניות מורגשת בו, וחסרה לי הפירותיות המתבקשת מסוביניון בלאן.
מחיר לצרכן במרכז המבקרים של היקב כ- 85 ₪, ופרט לשם היין יימכר רק במסעדות.

יקב קסטל רוזה 2011
בלנד בורדולזי מבציר מוקדם של ענבי מרלו, מלבק וקברנה פרנק.
צבע ורדרד נעים. ריחות של אשכולית ירוקה עם מעט שזיף סגול, בפה פרי טוב מלא עם מתיקות מאוזנת ועיקצוץ של קליפת אשכולית. רוזה שונה, מעניין ומפתיע.
המחיר 95 ש"ח

טעימה עיוורת: יוסף אדום 2009
יוסי בן אודיס, הסומלייה והבעלים של מסעדת הבשרים והיין הטרקלין, הרכיב בלנד משלוש חביות מיקבים שונים: 37% ענבי קברנה סוביניון מהגליל העליון, 33% מרלו מרמת הגולן, ו- 30% סירה מהרי יהודה. 14.5% אלכוהול.
ליין צבע אדום בורדו יפה. ארומות של שיזפים ריבתיים עם עודף אלכוהול, בפה יש השתלטות של פרי חמצמץ ואין איזון טוב. יש תחושה של יין קידוש עם עודף ריבת שזיפים, וגם באפטר טייסט יש המון אלכוהול ומרירות כלשהי לא מובנת.
המחיר: 90 ₪

טעימה עיוורת: יקב טוליפ בלק טוליפ 2007
66% קברנה סוביניון – כרם עלמה וכרם כרמי יוסף, 20% מרלו, 10% קברנה פרנק, 4% פטי ורדו. 15.5% אלכוהול.
צבע אדום עמוק בוהק מרשים ביותר. ריחות של פרי אדום מוצק, מעט תוקפני, המון שוקולד ואספרסו.
איזון מושלם של פרי וחמיצות עם עץ מינורי, שמעניק גוף טוב ומעט טעמי וניל ואקליפטוס. יופי של יין.
המחיר בהשקה היה 175 ש"ח

טעימה עיוורת: כרמל לימיטד אודישן 2007
57% קברנה סוביניון, 31% פטי וורדו, 5% מרלו, 5% מלבק ו-2% קברנה פרנק – המיטב שבמיטב הענבים שברשות היקב. היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי, 45% חדשות, במשך 15 חודשים. כל זן התיישן בנפרד והבלנד נקבע רק בתום תקופת ההתיישנות בחביות.
ליין צבע בורדו עמוק מבריק. ריחות מדהימים של עולם ישן במיטבו. חווה, עור, חציר; כל זה עם ניחוחות עשבי תיבול שקיימים כל הזמן. טעמי פרי בשל, לעיס מאוד.
היינן ליאור לקסר הצליח להפתיע ולרגש. לטעמי זהו היין הטוב ביותר של בלנד בורדו שנעשה בישראל.
המחיר 250 ש"ח

טעימה עיוורת: יקבי רמת הגולן ירדן רום 2007
בלנד של 53% ענבי קברנה סוביניון, 24% סירה ו-23% מרלו. הפרי מגיע מהכרמים המשובחים ביותר של היקב במרכז ובצפון רמת הגולן, ומכרם איכותי במיוחד אחד בגליל העליון. היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי במשך 21 חודשים ובוקבק ללא סינון. 15% אלכוהול.
צבע היין אדום עמוק יפה. ריחות ירוקים עם פרי בשל. טעמי פרי טובים, אולם לצערי האלכוהול לא מצליח להתנדף ונשאר תקוע גם באף וגם בפה וחבל.
מחיר היין 370 ₪, ובשביל מחיר כזה היין צריך להיות וואו, ועוד פעם וואו. ושוב, היין לא מצליח להתרומם ולהיפתח, למרות שהבקבוק היה פתוח בשלב זה כבר יותר משעתיים.

מהמקרר הפרטי של רני רוגל:
Château de Beaucastel Chateauneuf du Pape Rouge 1998
מדובר ביין בן 14 שנים, שברור לכולם שבשמירה מתאימה הוא חי ובועט, אבל עד שלא פותחים אותו לא יודעים באמת אם הוא נשמר כמו שצריך או טולטל מדי פעם, ולכן פתיחת הבקבוק הייתה בדממת אלחוט.
אכן היה ליין צבע. גם ארומות וגם טעמים היו ליין. הכל ככה התמזג לו באופן מושלם לאחד היינות המשובחים. שתהיה זו שנה נפלאה לכולנו. איזה אושר.

יין קינוח, לזכרה של צינה אבידן ז"ל: אבידן פרינג' גולד Non Vintage 
יין קינוח לבן, עשיר, מורכב ומחוזק. יושן בחביות עץ אלון צרפתי. הנאה צרופה.

קראו גם את הכתבה של דיויד רודס על ערב זה

צילום דיויד רודס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר