יאקימונו הילטון: מטבח יפני כשר מוצלח

אוסויאזושי פרש – רול של סלמון, טונה, גריי מאלט וירקות, על מצע אורז בבטרה
יאקימונו הילטון היא מסעדה כשרה, שמתמודדת בהצלחה עם מגבלות הכשרות ומציעה לסועדים מגוון מנות רחב מהמטבח היפני. טוב לאורחי הילטון, ואם אתם מחפשים מסעדה כשרה, כדאי להגיע אליה

 

קרוב ל-20 שנים עברו מאז פתח אבי כהן ז"ל את יאקימונו בהילטון תל אביב. ילדיו ממשיכים את המפעל שהקים אביהם, שכולל כיום גם את מסעדת יאקימונו בשדרות רוטשילד בתל אביב, לאחר שהמסעדה באילת נסגרה באחרונה. הם אלו שהחליטו להפוך את יאקימונו הילטון, שפעלה מאז הקמתה כסושי בר, למסעדה יפנית. תפריט המסעדה כולל, כתמיד, מגוון גדול של סושי בצד החידוש של מנות חמות וקרות, כולן מהמטבח היפני. מי שמכיר לעומק את התפריט של המקום ימצא שכרבע מהתפריט עבר חידוש, תוך שמירה על מנות ותיקות וידועות. גם עיצוב המסעדה עבר חידוש משמעותי, הכולל הגדלה של מספר מקומות הישיבה בשלושים אחוז.

גם עיצוב המסעדה עבר חידוש משמעותי, הכולל הגדלה של מספר מקומות הישיבה בשלושים אחוז
גם עיצוב המסעדה עבר חידוש משמעותי, הכולל הגדלה של מספר מקומות הישיבה בשלושים אחוז. צילום שרון צרפתי

אז מה התחדש בתפריט? קורודאי שו פונזו – פרוסות סשימי דוראד רויאל, מגולגלות עם מלפפון ג'וליין ואצת וואקמה, והכל ברוטב פונזו (117 שקלים); שירו-אקה מאקי סושי – רול טונה אדומה קצוצה עם אבוקדו, טנוקי עטוף בסשימי צרוב של בס הסלע עם צנון חריף (99 שקלים); ואוסויאזושי פרש – רול של סלמון, טונה, גריי מאלט וירקות, על מצע אורז בבטרה (103 שקלים). אלה מנות שהן ביטוי מובהק לשימוש בחומרי גלם טריים ולהקפדה על איכות האורז והרכבת המנות. התענגנו. לעומת זאת, פחות אהבנו את ההורנסו מאקי מושי, מנה של גלילי נייר אורז מאודים במילוי תרד ובליווי רוטב מיסו (75 שקלים). עבורנו זה היה כמו שילוב בין המטבח הבלקני לבין המטבח היפני, או במילים אחרות, בורקס תרד שבמקום להיות עשוי מבצק, עשוי מאורז. נחמד, אבל לא מלהיב.

בלאק קוד - דג קוד שחור במרינדה של מיסו עשוי בגריל, בליווי אטריות שעועית
בלאק קוד – דג קוד שחור במרינדה של מיסו עשוי בגריל, בליווי אטריות שעועית. צילום מיטל סלומון

מי שמחפש אוכל חם יכול לבחור במנות דוגמת שירומי זאקנה בזיל – דג גריי מאלט מבושל בחלב קוקוס, בזיליקום וצ'ילי חריף, מלווה באורז סושי (169 שקלים); או בלאק קוד – דג קוד שחור במרינדה של מיסו עשוי בגריל, בליווי אטריות שעועית (197 שקלים). מבין השניים אהבנו מאוד את הבלאק קוד – דג טרי וטעים במיוחד, עשוי כהלכה, המוגש במרינדה מצוינת. התוספת בצד חביבה, אבל העיקר הוא הדג, ששווה את תג המחיר שלו.

קורודאי שו פונזו - פרוסות סשימי דוראד רויאל מגולגלות עם מלפפון ג'וליין ואצת וואקמה, ברוטב פונזו
קורודאי שו פונזו – פרוסות סשימי דוראד רויאל מגולגלות עם מלפפון ג'וליין ואצת וואקמה, ברוטב פונזו. צילום מיטל סלומון

אחת ממנות הדגל של יאקימונו הילטון היא גומה סושי מורי – ארבעה כדורי אורז סושי עטופים בדגים נאים טריים (85 שקלים). מנה זו מוגשת עם רוטב טחינה, וזה אחד השילובים המפתיעים והמוצלחים ביותר שטעמנו. יאקימונו הילטון היא מסעדה כשרה, שמתמודדת בהצלחה עם מגבלות הכשרות ומציעה לסועדים מגוון מנות רחב מהמטבח היפני. טוב לאורחי הילטון, ואם אתם מחפשים מסעדה כשרה, כדאי להגיע אליה.

יאקימונו הילטון, מלון הילטון, הירקון 205 תל אביב. 03-5202128. א'-שבת 12:00-24:00 (בשבת מוגשות רק מנות קרות שהוכנו מראש)

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר