יאקימונו רוטשילד – יומולדת 20 עם טעימות בנוסח יפן

גומה סושי מורי ביאקימונו רוטשילד - כדורי סושי עטופים גריי מאלט ברוטב השף. צילום wolt ישראל
יאקימונו רוטשילד שמציינת עשרים שנים לפתיחתה זו מסעדה שכדאי להגיע אליה במיוחד. תפריט הטעימות שלה המתחדש פעם בשנה הוא דרך מצוינת להכיר את המטבח היפני

ב-23 בפברואר חל יום ההולדת של קיסר יפן החדש, נארוהיטו. יום זה הוא יום לאומי בקיסרות יפן, והוא נקרא טנו טנאג'ובי. בדיוק ביום ההולדת הקיסרי, השיקה מסעדת יאקימונו רוטשילד את תפריט הטעימות החדש שלה. המסעדה, שציינה ב- 1 בינואר 2020 עשרים שנים לפתיחתה, היא כפי שאתם מבינים מסעדה יפנית, ותפריט הטעימות שלה – המתחדש פעם בשנה מזה שבע שנים – הוא דרך מצוינת להכיר את המטבח היפני. ייאמר לזכות המסעדה כי בהשוואה לשנה שעברה, מחירו של תפריט הטעימות עלה בחמישה שקלים בלבד: 195 שקלים לסועד, לא כולל שתייה או קינוח. התפריט שמיועד לזוג ומעלה, כולל לא פחות משבע מנות, ובחירת המנות השנה הייתה בידי הקהל: דרך קבוצות מיקוד ופעילות ענפה ברשתות החברתיות בחרו הסועדים של יאקימונו רוטשילד את המנות האהובות עליהם, ואלה נכנסו לתפריט.

דים סאם הורנסו מאקי מושי תרד. צילום wolt ישראל
דים סאם הורנסו מאקי מושי תרד. צילום wolt ישראל

הארוחה מתחילה עם סונומונו – מנת פתיחה מרעננת, פשוטה וטובה שכוללת מחמצים יפנים, סלט היזיקי ונבטים, וסלט אצות ומלפפונים. אחר כך מגיע דים סאם: הורנסו מאקי מושי תרד, טורי מאקי מושי עוף וגיוזה עוף, שתי יחידות מכל סוג. כבר עכשיו אפשר להבין את סוד ההצלחה של המסעדה: מנה מוכרת כל כך שעשויה היטב, בכמה דרגות מעל מה שאנו מכירים בארץ. הגיוזה עוף, למשל, עשוי מבצק דק ומילוי נכבד שמתובל בדייקנות, והטורי מאקי מושי עוף, הוא פשוט מעדן של ממש.

מאגורו פפר. צילום wolt ישראל
מאגורו פפר. צילום wolt ישראל

אחר כך מגיעה סאקנה אוסוזוקורי – מניפה העשויה מפרוסות דקות של סשימי, עשויה מדגים טריים-טריים ומוגשת עם רוטב פונזו. יש מנה נוספת שבאי המסעדה בוודאי מכירים, היא מאגורו פפר – פרוסות טונה צרובות ומפולפלות, עם פרוסות לימון וברוטב סויה וג'ינג'ר. אנחנו מבינים מדוע נכנסה המאגורו לתפריט הטעימות – שילוב מספק של מרקמי וטעמי הדג והלימון, חמיצות עם מליחות ואומאמי, כמובן. ואם אתם אוהבים פירות ים, אז לאחר מכן תקבלו את מנת הקורומה אבי – ג'מבו שרימפס קרים ברוטב וואסבי, ואם אתם נמנעים משרימפס יוציאו לכם מהמטבח מנה אחרת. זה עשוי להישמע לכם כמו הרבה אוכל, ובצדק – זו ארוחה מרובת מנות, וכדאי לבוא רעבים. רצוי גם לבוא סבלניים ונינוחים, ללא לחץ זמן. כאן ילמדו את הקצב שלכם, כך שמשך הארוחה ינוע בין שעה וחצי לשלוש שעות, בהתאם אליכם.

קומורה אבי. צילום wolt ישראל
קומורה אבי. צילום wolt ישראל

בכל מקרה, אחרי כל זה מגיע מגש גדול ועליו גומה סושי מורי – כדורי סושי עטופים גריי מאלט ברוטב השף; ריינבואו ספיישל – רולים עם מבחר דגים קצוצים; מיסו אבורי – ניגירי דוראד רויטל צרוב במיסו; גונקאן סאקנה – אצת נורי, דגים נאים קצוצים, אושינקו ובצל ירוק; ניגירי ספייסי – טונה וטונה ספייסי; שירומי ניגירי זושי ניגירי דג לבן עם רוטב מיסו-יוזו; וגונקאן סלמון – סלמון, שרימפס טמפורה וואסבי קרים. שתי יחידות מכל אחד מהם.  אם מחפשים הסבר להצלחה של מסעדה במשך כל כך הרבה שנים, הנה סיבה נוספת: מעטים המקומות בישראל שיודעים להוציא מנה שהיא תאווה לעין ולחך באותה מידה.

סלט היזיקי. צילום wolt ישראל
סלט היזיקי. צילום wolt ישראל

עכשיו תורה של מנה חמה: סוזוקי נו קרשי מיסו, כלומר פילה של דג בס הסלע עשוי בגריל ברוטב חרדל–מיסו, המוגש עם אוניגירי. הדג עשוי במידה הנכונה, והרוטב משתלב איתו ולא משתלט עליו. בצד התפריט מציעה יאקימונו תפריט משקאות יפניים חדשים של חברת "ימה וקדמה", המותאמים לחמש מהמנות בתפריט הטעימות החדש: ליקר תה יסמין עם קרח, השלג המושלם, גינג'ו קיקוסוי, ודסאי 23. המחירים: 45-480 שקלים, בהתאם למשקה ולגודל.

צילום wolt ישראל
צילום wolt ישראל

תפריט הקינוחים החדש הוא פרי שיתוף פעולה עם הקונדיטור יואב דקלבאום, ויש בו שישה קינוחים (48-52 שקלים), בהם יוזו בורו – כדורי קרם יוזו ולימון על קרם אנגלז פיסטוק וטוויל בוטנים; וטרופיקארו קויישי – חלוקי נחל משוקולד לבן במילוי מוס מנגו, אננס ופסיפלורה על קרמבל שקדים. אלו השניים אותם טעמנו, ואם אתם אוהבים מתוקים, שווה להשקיע עוד קצת כסף. הם משלבים במדויק טעמים מנוגדים, לכל מנה יש משחק מרקמים מספק, והם לא מתוקים מדי.

הארוחה ביאקימונו רוטשילד הייתה בדיוק כפי שזכרנו וכפי שקיווינו. בפשטות: זו מסעדה שכדאי להגיע אליה במיוחד.

יאקימונו רוטשילד – רוטשילד 19 תל אביב, 03-5175171/2. א'שבת 12:00-23:30, תפריט טעימות א'–ו' 17:00-22:30, שבת 12:00-22:30

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר