יובל אלעזרי-וולקני הופכת את האשפה הביתית והחקלאית מהערבה לפריטי לבוש

32 בוגרות ובוגרי המחלקה לצורפות ואופנה בצלאל השנה, הציגו בתערוכת הבוגרים, כאשר מיקוד הלימודים היה המרחב המקיים (sustainability) . עבודות האופנה מפסולת של יובל אלעזרי-וולקני הוצגו כחלק מתערוכת המחלקה לצורפות ואופנה בהדרכתה של ראש המחלקה – שלי סתת-קומבור

פרויקט הגמר של יובל אלעזרי-וולקני, סטודנטית לצורפות ואופנה בבצלאל ותושבת מושב צופר בערבה התיכונה, מפיח חיים חדשים באשפה הביתית. יובל הופכת קרטוני ביצים, אריזות חטיפים, ניילון ועיתונים, והופך אותם לפריטי לבוש והנעלה מיוחדים.

עיצוב יובל אלעזרי-וולקני. צילום הילה חן

יובל מספרת כי מאז שהיא זוכרת את עצמה היא עסקה בקיימות ובאופנה, וכבר בגיל שלוש בחופשה משפחתית יצרה לעצמה בגד ים משקית ניילון. אחרי שירותה הצבאי פתחה חנות יד שנייה נודדת, וכחלק מהעיסוק שלה במיחדוש וטרנספורמציה של פסולת, היא התמקדה בעבודת הגמר בחומרי גלם שמשך חייהם קצר. "האתגר היה הבנת והכרת חומרי הגלם המתנהגים באופן שונה מאשר בד, שמילא בי את חדוות היצירתיות", היא אומרת.

עיצוב יובל אלעזרי-וולקני. צילום הילה חן

כך למשל היא הציגה שכמייה המורכבת משני צדדיה משקיות חטיפים, וגם שמלה קלועה משקיות ניילון שחורות. היא מציינת כי סנדלים שעשתה מקרטונים ועיתונים, בהחלט מיועדים להליכה.

עיצוב יובל אלעזרי-וולקני. צילום הילה חן

יובל אלעזרי-וולקני מסבירה: "בפרויקט הגמר שלי עסקתי במיחדוש של פסולת ביתית וחקלאית מהסביבה, שנאסף בערבה. זבל נתפס אצלי תמיד כחומר מבוזבז. מילדות אני אוספת, משפצת, מתקנת, מפרקת ומנסה להקנות חיים חדשים לפסולת שאני מוצאת סביבי. בשנים האחרונות אני גם מנסה לייצר כמה שפחות אשפה ביתית. כך גיליתי שאריזות הן המרכיב העיקרי שנמצא בפח האשפה שלנו. מה ארוז? כל דבר. בפרויקט חָברתי לאנשים הקרובים לי, ואספתי פסולת המאפיינת את היום-יום שלהם. עם הפסולת שיחקתי, יצרתי ועיצבתי בחומר פריטים העוטפים ואורזים את הגוף מחדש. יחד הם יוצרים סדרה מהמשאב הגדול ביותר, הלא מנוצל של האדם: זבל. העבודות שלי מבקשות להפנות את תשומת הלב לבזבוז ולמהירות שבה חומר מסיים את חייו".

עיצוב יובל אלעזרי-וולקני. צילום הילה חן

32  בוגרות ובוגרי המחלקה לצורפות ואופנה בצלאל השנה, הציגו בתערוכת הבוגרים, כאשר מיקוד הלימודים היה המרחב המקיים (sustainability) . עבודות האופנה מפסולת של יובל אלעזרי-וולקני הוצגו כחלק מתערוכת המחלקה לצורפות ואופנה, בהדרכת ראשת המחלקה – שלי סתת-קומבור.

 

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר