יין וג'אז: קברנה פרנק שטרן ואושר ז'ובים

ג'וני שטרן יקב שטרן. צילום איל גוטמן
יוסי נאור, חובב יין וג'אז ומי שהוביל תכנית רדיו בשם 'ג'אז אדום לבן' בתחנת הרדיו של מכללת עמק יזרעאל, מביא לנו הקשרים בין יינות ישראליים למוזיקה שהוא אוהב. כי יש מספר רגעים קסומים בחיים כמו לשתות יין ולהקשיב לג'אז. הפעם על ג'ינג'י ענקי שלא מפסיק לחייך, ומוזיקה מרגשת שעושה טוב לגוף ולנפש

יקב שטרן הינו יקב בוטיק גלילי משפחתי, הממוקם בקיבוץ תובל בגליל העליון. היקב הוקם בשנת 2004 על ידי ג'וני שטרן, שעלה לארץ מברזיל לנהריה בתחילת שנות השבעים, ושיחק כדורסל בנבחרת הנוער של ישראל. לאחר שרכש ידע בנושא יצור יין מספרות מקצועית והשתתפות בסדנאות, סיים לימודים במכללת תל חי בקורס “מתמחה בייצור יין". היקב מייצר יינות אדומים, לבן ורוזה, מענבים הנבצרים בכרמים איכותיים ברמת הגולן (קדמת צבי) ובגליל העליון (רמות נפתלי, ספסופה, כפר שמאי, ותובל( לפי הסגנון האישי של ג'וני. החל משנת 2016 היקב מייצר יינות כשרים. לדברי ג’וני, היינות הכי נמכרים אצלו הם קברנה פרנק ופטי וורדו.

שטרן קברנה פרנק 2016 עשוי 100% ענבי קברנה פרנק מכרמים בקדמת צבי ורמות נפתלי. היין התיישן 12 חודשים בחביות עץ צרפתיות והונגריות. ליין ריחות מתובלים ומפולפלים, טבק, ופריחה ירוקה. טעמים עשירים ומתובלים, גוף מלא, וסיומת ארוכה. היין רך, עשוי טוב, ירוק במידה, עם מורכבות נעימה.

אנטוניו קרלוס ז'ובים (1927-1994) מוכר גם כטוֹ‏ם ז'ובים, נולד בריו דה ז'ניירו שבברזיל וגדל בעיר איפנמה, היה מלחין, מעבד, פסנתרן וזמר. נחשב לאבי סגנון הבוסה נובה (בתרגום לעברית "הגל החדש") – המוזיקה הקרירה, המרגיעה, החושנית, הלא מתלהמת, הרומנטית. המוזיקה שנעה במקצב הלמות הלב. ז'ובים היה אחראי ללהיטים כמו – "הנערה מאיפנמה", "אינסנסיטיו", "הברווז" ("או פאטו"), "מדיטיישן", "סמבה בתו אחד" ועוד רבים אחרים.

חלק משיריו אפילו זכו לביצועים מתורגמים לעברית כמו האלבום והמופע המצליח "ארץ טרופית יפה", כשמתי כספי ואהוד מנור עיבדו וכתבו פזמונים עבריים לשירים הברזילאיים הקלאסיים של ז'ובים.

"העצב אין לו סוף, לאושר יש ויש. אושר הוא נוצה קלה ברוח שרגע מעופפת באוויר – על כנף הרוח, נשאת עד שתנוח, קלים חייה וקצרים כמו שיר".

כששתיתי את היין חייכתי, משהו טוב קרה לי, פשוט התמלאתי באושר. ואז חייכתי שוב: יין ואושר – Felicidade וז'ובים. ביינות של ג'וני – רואים, מריחים וחשים. בבוסה נובה של ז'ובים – מקשיבים, חשים ומוקסמים. והם חיו באושר ובנובה, עד עצם היום הזה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר