יינות אקסלנס של כרמל – הוד מעלתם ב-25 שקלים

השקת היינות החדשים באה במקביל לריענון מיתוג היקב עם לוגו חדש בראש התווית שמבליט את סמל המרגלים הוותיק וכן הבלטת שם הסדרה. צילום דוד סילברמן dpsimages

יקב כרמל השיק בקול תרועה רמה את סדרת היין החדשה הקרויה EXCELLENCE – שם שנועד לשדר מצוינות, ולהביא את העומד מול מדף היין בסופרמרקט לחשוב שמדובר בסדרה מעולה או נהדרת, ובוודאי שלא מדובר ביינות זולים במחיר של 25 ₪ לבקבוק. אני מניח כי במבצעים של שלושה או ארבעה ב- ….ש"ח, המחירים עוד ירדו. לא שיש לי משהו נגד יינות זולים ונגישים. אדרבא, הלוואי והיין הזול ביותר של יקב כרמל יוכל להכניס יותר אנשים לעולם היין, מה שבהמשך יאפשר להם לעבור ליינות טובים יותר במחירים נגישים אך גבוהים מ- 25 ₪ לבקבוק.

צילום דוד סילברמן dpsimages
צילום דוד סילברמן dpsimages

שני היינות בסדרה – לפחות בשלב זה, הם בלנדים, וטעמנו אותם בהשקה שהתקיימה במסעדת קלואליס במלון הילטון תל אביב:

EXCELLENCE לבן 2018 – בלנד של ענבי אמרלד ריזלינג ושרדונה. יין חצי יבש. המתיקות אהובה על הרבה מצרכני היין המתחילים, ואולי זו דרך נכונה ללכוד את מי שעוד לא למד לאהוב יינות לבנים. יין בלי גוף מענבים שמגיעים ממקומות שונים בארץ. רמת אלכוהול נמוכה של כ- 11.5%. השרדונה שולט בריח והטעם המתקתק הוא מהאמרלד ריזלינג, זן כמותי שלא נחשב לאחד מהטובים בארץ. כאן הוא עושה את העבודה, ותורם את המתיקות לשרדונה.

EXCELLENCE אדום 2018 – בלנד של הזנים שיראז וקברנה סוביניון מכרמים מכל הארץ, כנראה גם מהגליל. יין קצר שלא  משאיר טעמים בפה, כשהסיומת לא מרשימה וקצת מרירה, אבל מה ניתן לצפות מיין התחלתי. בכל זאת היין מספר בבירור את סיפורם של שני זנים מהנפוצים בארץ.

נדב ארנס מנכ"ל יקב כרמל (משמאל) ויפתח פרץ היינן הראשי. צילום דוד סילברמן dpsimages
נדב ארנס מנכ"ל יקב כרמל (משמאל) ויפתח פרץ היינן הראשי. צילום דוד סילברמן dpsimages

יפתח פרץ, היינן הראשי של יקב כרמל, אמר בהשקה: "בסדרת EXCELLENCE חיברנו את זני הענבים, ויצרנו יינות שיתאימו בהרמוניה לאקלים החם ולמנות ים תיכוניות עשירות. יינות שיביאו לחיק החם של המשפחה, וגם לקהל צעיר, שפע של ערבים נעימים ורגעי שמחה". נשמע יפה אך קצת יומרני ליינות. בכל מקרה, כל מי שיגדיל את מספר שותות ושותי יין בארץ ויעלה צריכת יין ישראלי, יבורך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר