יינות ג'וזף דרוהין נוחתים בארץ לקראת חג השבועות

החברה הסקוטית בבעלות טיב טעם מייבאת את יינות Maison Joseph Drouhin מחבל בורגון בצרפת. צילום דוד סילברמן dpsimages
יקב ג'וזף דרוהין הינו מהגדולים והמוערכים באזור בורגון. היקב הוקם בשנת 1880, ומיצרים בו יין מכרמים המשתרעים על 730 דונמים. היקב מייצר 300,000 קרטונים ובהם 140 סוגי יין שונים

מדוע אוכלים חלב ומוצריו בחג השבועות? חג השבועות נחשב כחג מתן תורה, והתורה נמשלה לדבש ולחלב. מכאן שיש לנו חג שכל המחלבות במדינה חולבות ממנו את המקסימום. לפני מספר שנים התלבשו על החג גם יצרני היינות הלבנים, כי יין לבן הולך עם גבינות.

צילום דוד סילברמן dpsimages
צילום דוד סילברמן dpsimages

בשבועות לפני החג אנו מוצפים עם השקות ללא סוף של יינות לבנים ויינות רוזה של כל יקבי ישראל, וגם היבואנים לא טומנים ידם בצלחת. החברה הסקוטית, היום בבעלות טיב טעם, הציגה לנו את היינות שנחתו על המדפים מהיצרן הצרפתי ג'וזף דרוהין –  Maison Joseph Drouhin – מחבל בורגון שבצרפת. אז אומנם חבל בורגון ידוע יותר בשל היינות האדומים המיוצרים שם מענבי פינו נואר במיני-חלקות ששוות יותר מזהב, אך בעצם מייצרים שם יותר יינות לבנים, שמחיריהם לא הופכים אותם למוצרי יוקרה שאינם בהשג יד.

יקב ג'וזף דרוהין הינו מהגדולים והמוערכים באזור בורגון. היקב הוקם בשנת 1880, ומיצרים בו יין מכרמים המשתרעים על 730 דונמים, שהם שטח עצום בהתחשב בכך שיקבי בורגון המעולים ביותר תופשים שטחים שלפעמים אינם עולים על מספר שורות של גפנים. היקב מייצר 300,000 קרטונים של יין ובהם 140 סוגי יין שונים. הוא נמצא פיזית במרכז העיר העתיקה בון, ובקרוב יעבור לשליטת הדור הרביעי של המשפחה. איך אומרים בכנר על הגג? מסורת, מסורת, מסורת.

צילום דוד סילברמן dpsimages
צילום דוד סילברמן dpsimages

בורגון אליגוטה 2015 – ענבי האליגוטה הם זן ענבים היסטורי שכמעט נעלם מהאזור. היקב הביא לזן עדנה מחודשת. הענבים מגיעים מכל האזור ומותססים במשך 6 חודשים במכלי נירוסטה. ליין יש חמיצות לימונית מרשימה, עם ניואנסים של מינרליות ומעט טעם מעושן. יין רענן ופריך. מחירו 85 .

לאפורה לבן 2015 – רוב יינות בורגון הלבנים עשויים ענבי שרדונה. גם כאן היין הוא בעיקר שרדונה, ומגיע מחלקות שונות באזור; חלק ממקון, חלק מבוז'ולה וקוט ד'אור. לאפורה הוא החלק העליון של אזורים הרריים בהם יש יותר שמש. היין מתיישן במשך 8 חודשים בחביות עץ אלון ישנות, וכך אינו הופך "חביתי" מדי. ליין חמיצות טובה, הוא רענן. רבים מהענבים גדלים באדמה גירית, וכך יש ביין טעמים מינרליים קצת ירוקים. יין חד, ונגיש מאד. תענוג צרוף. מחירו 75 .

שאבלי רזרב דה ואדון 2015 – ליקב דרוהין יש אחוזה מפוארת בכפר בשם ואדון בשאבלי. מדובר ביין שמיוצר בשיטות אורגניות וביו אורגניות מענבי שרדונה מובחרים. יין עם טעמים של דבש, מאוד לימוני וחד. הרזרבד מיוצר מחלקה קטנה ומעולה של היקב. ההתיישנות גם היא בחביות עץ אלון בנות שנה לפחות. בטעם פרי ירוק תפוחי וחד. יש לו פוטנציאל ליישון, אם כי ניתן לשתות אותו כבר עכשיו. מחיר השאבלי הרגיל 110 ₪, הרזרב דה ואדון נמכר ב-130 ₪.

צילום דוד סילברמן dpsimages
צילום דוד סילברמן dpsimages

פויי פוסה 2013 – יש לי דעה קדומה נגד הפויי פוסה. שתיתי אותו לראשונה כשהיתי צעיר ביותר אצל אמי שלא הבינה דבר ביין. היא אהבה את מחירו. גם הוא מיוצר מענבי שרדונה, מכרמים באזור פויי ופוסה באזור הדרומי של בורגון. היין מיושן בנירוסטה, ושוהה מספר חודשים בחביות עץ ישנות. הפתעה לטובה. לא מה שזכרתי. יין רחב ושמנוני, ארומטי ומבושם. מחירו כ- 170 .

קורטון שרלמאן גרנד קרו 2014 – יין מאחת החלקות הידועות ביותר באזור בורגון. 100% ענבי שרדונה בבציר ידני וסחיטה איטית. היין מתיישן במשך כשנה בחביות עץ אלון. צבע זהב יפה. יין מאוזן מאוד ומורכב ביותר. מחירו 1,000 , ורק בקבוקים מעטים ממנו מוקצבים לשיווק בארץ. במחיר זה, יינות הגרנד קרו – הסדרה הראשונה והגבוהה של בורגון, אותם מייבאים תומר גל והדס גלזר, טובים ואיכותיים יותר.

היינות אינם כשרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר