יקב אבידן מציג את אבידן שירז ריזרב 2005

היקב, האומר כי הוא מתייחס ליינותיו כאל יצירת אומנות, נוהג לעצב את יינותיו עוד לפני תחילת הבציר. גישה שמחייבת את היקב למפות את שורת ההחלטות היינניות הנדרשות בדרך ליצירת היין בסגנון שעוצב. כך, היקב מתייחס לקביעת יום הבציר כאחת מההחלטות היותר משפיעות על סגנון היינות שלו

יקב אבידן חונך את היין הראשון שלו בסדרת הריזרב מבציר 2005: אבידן שירז ריזרב 2005.

היקב, האומר כי הוא מתייחס ליינותיו כאל יצירת אומנות, נוהג לעצב את יינותיו עוד לפני תחילת הבציר. גישה שמחייבת את היקב למפות את שורת ההחלטות היינניות הנדרשות בדרך ליצירת היין בסגנון שעוצב.
כך, היקב מתייחס לקביעת יום הבציר כאחת מההחלטות היותר משפיעות על סגנון היינות שלו.

צינה ושירה אבידן מיקב אבידן, אומרות כי השירז ידוע כזן שאינו מצטיין בסובלנות יתר לגחמות היינן. "יש לו נטייה קלה להתמוטטות לקראת הבציר, ומהרגע שהוא מגיע אל היקב הוא מציב שורה של אתגרים ליינן הנחוש לגדל אותו כיין בסגנון מסוים".

סדרת הביקורים התכופים בכרם ערב הבציר, נועדו כדי לאפשר ליינן היקב, שלמה אבידן, להרשים את השירז העקשן בכוונותיו הכנות לתרום לייחודיותו כל הדרך אל הבקבוק. טעימת ציפת הפרי והקליפה בעיניים עצומות, אפשרה לשלמה בכל ביקור להעריך ולדמיין את מגוון הטעמים והארומות שיתקבלו בסופו של דבר בבקבוק. ככל שנקפו הימים ניתנה תשומת לב גם למצב הפרי, עד ליום שבו הוחלט שהמטרה אכן הושגה. זה הרגע בו נקבע יום הבציר.

אשכולות השירז נבצרו בבציר ידני סלקטיבי עם בוקר, ועשו את דרכם אל היקב שבקיבוץ אייל במשאית קירור, כשהם בתוך ארגזי פלסטיק קטנים. זאת כהוקרה על המאמץ שהושקע וכדי לשמור על הטעמים והארומות שהשיגו אשכולות השירז בעמל רב בכרם.

המעיכה העדינה והתסיסה הקרה והארוכה הביאו למיצוי מיטבי של חומרי הצבע, הטעם והארומה כתוצאה מהמגע הממושך עם הקליפות.
16 חודשי היישון בחביות עץ אלון צרפתי הוסיפו ליין תיבול מורכב ומעודן. תקופת היישון בחביות נקבעה כרגע לפני שהעץ התחיל להשתלט על היין, כדי לשמור על דומיננטיות טעמי הפרי.

מסתבר כי ניסיון ערב הביקבוק לשלב ביין זנים נוספים, נתקל בסירוב נחוש מצד השירז, וכך התקבלה יצירת סולו של אבידן שירז ריזרב 2005.

על היין:
צבע היין אדום בורדו כהה.
באף ארומה של פירות יער בשלים, שזיף שחור, שוקולד וקראמל.
בפה שילוב מאוזן ואלגנטי של פירות יער אדומים ושחורים, מתובלים בשוקולד, לקריץ, וניל, וטאנינים רכים.
הסיומת ארוכה ועשירה.

מחיר מומלץ לצרכן: 110 ₪.


יקב אבידן
קיבוץ אייל
טל. 052-2776379





כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר