יקב הר אודם מציג יינות ראשונים מענבי גאמיי נואר מארץ הדובדבנים

היינן אדם אלפסי החליט ב-2018 מתוך סקרנות ורצון לחדש, ללמוד ולחקור את הכרם היחיד בישראל בו נטוע זן הגאמיי נואר. זהו הבציר הראשון של היקב עם הזן הזה ויקב הר אודם הינו כיום היחיד בישראל שמגדל אותו

באירוע שהתקיים במזג אוויר גלילי טיפוסי (קר) ביקב הר אודם, השוכן במושב אודם שבצפון רמת הגלון, השיקו האבא הנרגש מיכאל אלפסי ובנו היינן אדם אלפסי, שני יינות חדשים מזן שמן הסתם מתאים לאזור הגידול הצפוני הקר, אך אינו מוכר או נפוץ בארץ – גאמיי נואר (Gamay Noir).

צילום אמנון פאר

הענבים גדלו בכרם יקב הר אודם שבעמק הבכא, על גבול ישראל סוריה בגובה 1,060 מטרים מעל פני הים.  היינן אדם אלפסי אומר כי בשנת  2018 הוא החליט מתוך סקרנות ורצון לחדש, ללמוד ולחקור את  הכרם היחיד בישראל בו נטוע זן הגאמיי נואר. זהו הבציר הראשון של היקב עם הזן הזה, ולמען הדיוק הר אודם הינו כיום היקב היחיד בישראל שמגדל את הגאמיי נואר.

צילום נמרוד כהן nimcodesign

אל סדרת הר אודם של היקב הצטרף עתה יין גאמיי נואר 2018, שהתיישן בחביות במשך 18 חודשים. צבע אדום מבריק, באף פירות יער חמצמצים, עם טעמים של פרי אדום בשל. דובדבן, ומעט קינמון, עפיצות עדינה. זהו יין קליל שיתפתח במשך הזמן. מחירו 140 ₪.

סדרת וולקניק של יקב הר אודם, זכתה עתה בחבר חדש מבציר 2019, שהינו לא פחות מאשר בלנד לא שגרתי:  גאמיי נואר – 60% וקברנה סוביניון – 40%, שהתיישן בחביות במשך 12 חודשים. באף מעט ריחות ים תיכוניים של אזוב ומרווה. בטעמים פלפל ירוק, פירות יער, שזיף אדום ועפיצות מאוזנת. השילוב של עוצמת הקברנה סוביניון והפירותיות של הגאמיי נואר, מביא לתוצאה לא שגרתית. יין צעיר שוודאי יתפתח. מחירו 90 ₪.

צילום אמנון פאר

באירוע הוגשו גם מבחר מהיינות הלבנים של היקב, וכן הרוזה. כמובן אסור לשכוח טעימה של  אלפסי 2009 דאבל מאגנום במרכז המבקרים של היקב, בהגשתו המיוחדת של ארקדי פפיקיאן הבלתי נלאה. לצד שני היינות החדשים שהוכרזו ונטעמו הוצג מיצג על רקע הגפנים. ואי אפשר שלא להתגעגע כבר לדובדבנים המדהימים מהצפון הרחוק והקריר, שכמוהם אי אפשר להשיג במרכז.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר