לאן רציתם לטייל בזמן הקורונה?

מסתבר שיותר ישראלים גלשו באתר Booking.com בזמן הסגר למידע על בתי מלון ומקומות לינה בתל אביב, אילת, ירושלים, טבריה וחיפה

אז נכון שבחודשים מרץ-מאי 2020 מרביתנו שהינו בבית ולא יצאנו לטיולים בעולם וברחבי הארץ, אבל אי אפשר לעצור את החלומות. מומחי Booking.com צללו אל תוך מיליוני רשימות 'המועדפים שלי' (Wish Lists) אותן יצרו מטיילים תקווה בפלטפורמה של החברה במהלך חודשי הסגר והבידוד האחרונים, עם מקומות מבוקשים בלמעלה מ-100,000 אתרים שונים מאז תחילת חודש מרץ. בוקינג שיתפה איתנו את היעדים, העדפות הנופש ומקומות האירוח שדורגו כמבוקשים ביותר על ידי המשתמשים הישראלים, תוך כדי המתנה לזמן בו יוכלו לשוב ולטייל.

תל אביב. צילום pixabay

בזמן שיעדים בינלאומיים כגון באלי, אנדלוסיה, לונדון, פלורידה ופריז ממשיכים להעניק לאנשים ברחבי העולם השראה למקומות נופש, לא מפתיע לגלות שישנה נוכחות גבוהה לביקוש עבור יעדים מקומיים, שתופסת נפח של למעלה ממחצית (51%) רשימות המועדפים שנרשמו באתר מרחבי העולם במהלך תקופת הקורונה הנוכחית. מדובר בקפיצה לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, בה אתרים מקומיים היוו 33% מרשימת האתרים המבוקשים.

אילת. צילום pixabay

מאז תחילת חודש מרץ 2020, היעדים המקומיים המבוקשים ביותר על ידי ישראלים, אשר נכללים גם בין 400 היעדים המבוקשים ביותר על ידי משתמשי האתר ברחבי העולם, הם תל אביב, אילת וירושלים. אליהם מצטרפות גם טבריה וחיפה כיעדים מבוקשים בקרב הישראלים, מה שמלמד שהרצון לברוח אל חופים ומקומות שטופי שמש נמצא בראש הרשימה של רשימת ההעדפות החופשה בקרב הישראלים, יחד עם הגירוי של העיר הגדולה לאחר שבועות של בידוד. אחריהן ברשימה ניתן למצוא את חד נס, אמירים, נתניה, בת ים ועין בוקק, עם ייצוג נאה של יעדי טבע, מה שאומר כי המטייל הישראלי חולם גם על מרחבים פתוחים מחוץ לערים הגדולות, לאחר שבועות של סגר.

טבריה. צילום pixabay

כאשר בוחנים הרפתקאות בינלאומיות ברשימת החלומות של המטיילים הישראלים, הערים האירופאיות תופסות מקום מרכזי. לונדון בירת אנגליה נמצאת בראש הרשימה, ואחריה אמסטרדם (הולנד), פריז (צרפת), בודפשט (הונגריה), איסטנבול (תורכיה), ופראג (צ'כיה), כאשר ניו יורק (ארה"ב), ברלין (גרמניה), וינה (אוסטריה) ומדריד (ספרד), נמצאות גם כן בעשירייה הפותחת.

חיפה. צילום pixabay

בבחינת ארצות העולם הנפוצות ביותר ברשימת החלומות של הישראלים, הרי ברור כי המטייל הישראלי שקורקע קשות, נמשך בעיקר ליוון ובעקבותיה לארה"ב, איטליה, צרפת, ברזיל ותאילנד. על פי רשימת העדפות החופשה, סוגי הלינה המבוקשים ביותר על יד ישראלים, הם (בסדר יורד) בתי מלון, דירות, אתרי נופש, בתי הארחה ומלונות דירות, כשבתי מלון מהווים 44% מכלל רשימות העדפות החופשה של הישראלים במהלך החודשיים האחרונים, נתון מעט יותר גבוה לעומת הממוצע הגלובלי שהינו 40%.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר