לוקה: מטבח איטלקי שפוי

המסעדה משאירה תחושה טובה. אוכל איטלקי עם התאמה ישראלית מתבקשת, אך כזה שנעשה עם תשומת לב וכבוד לרכיבים. התוצאה היא מסעדה שכיף לחזור אליה

אנחנו מודים שמעולם לא היינו בצפון איטליה. הגענו עד לפירנצה וטוסקנה בביקורים שלנו, שנערכו בנסיבות בלתי קולינריות בעליל, ובגיל צעיר מדי בכדי להבין לעומק את עושר המטבח המקומי. כך אין ביכולתנו להבין עד כמה קיבל השף שף דויד גרויסמן את ההשראה שלו מצפון איטליה ביצירת המנות החורפיות החדשות של מסעדת לוקה, ועד כמה דווקא מהטרנדים הקולינריים הישראליים.

עם זאת, לאור ריבוי המסעדות המגישות באחרונה זנב שור או גרסה כזו או אחרת של סלט עגבניות, אפשר לשער די בבטחה כי מקורות ההשראה היו איטלקיים בחלקם וישראליים בחלקם האחר. לא שזו בעיה: כל מסעדה הרוצה להצליח צריכה להתאים את המנות שלה במידה כזו או אחרת לטעם של הסועד הישראלי, ובלוקה עושים זאת נכון. התוצאה, כפי שתבינו מיד, היא אוכל איטלקי שכיף לאכול אותו.

המסעדה קיבלה את שמה מהעיירה לוקה שבחבל טוסקנה באיטליה, והיא ממוקמת במרינה של הרצליה. המסעדה הנעימה יכולה להכיל מספר גדול של סועדים, היכולים לבחור לשבת בחלק המקורה של המסעדה או בחוץ, קרוב יחסית למים.

התפריט, כאמור, התחדש במספר מנות חורפיות. ממנות הפתיחה אהבנו את הרביולי העשוי במקום וממולא בבשר, ירקות שורש ביין לבן, מרווה ופרמז'ן. שילוב טעמים עדין שנותן כבוד לבשר וטעמיו (48 שקלים). גם הברוסקטה קפונטה, המוגשת עם מוצרלה באפלו, ארטישוק ובלסמי מצומצם, הייתה פשוטה וטובה (42 שקלים).

הנוכחות הראשונה של הפרגולה בתפריט – הכוונה לפסטה עגולה שיש שיחשבו כי מדובר בפתיתים, היא בסלט שורשים עם ויניגרט תפוזים וכמהין, שלשמחתנו לא נכחו יתר על המידה במנה. כאן הפסטה השתלבה מצוין עם הירקות הטריים, והתוצאה היא סלט חורפי אך לא כבד מדי (39 שקלים). טעמנו גם סלט עגבניות המכיל לקט עגבניות טריות וצלויות, צנונית, בצל וזיתים, והכל מוגש על יוגורט ביתי עדין בטעמו ושמן פסטו. נחמד (42 שקלים).

העיקריות התחדשו בשתי מנות. המוצלחת שבהן היא תבשיל זנב שור בבלסמי וירקות שורש, המוגש על מצע פולנטה תירס. הבשר עשוי כהלכה, הטעמים משתלבים היטב ביחד, והפולנטה עשויה היטב (89 שקלים). תבשיל לחי העגל העשוי ביין אדום ומייפל ומוגש על מצע פרגולה, סבל מעודף מייפל בטשטש את טעמם של שאר הרכיבים (91 שקלים).

חרף מתיקות המייפל במנה האחרונה, יצאנו עם תחושה טובה. אוכל איטלקי עם התאמה ישראלית מתבקשת, אך כזה שנעשה עם תשומת לב וכבוד לרכיבים. התוצאה היא מסעדה שכיף לחזור אליה.

לוקה
רח' השונית 2 מרינה הרצליה
טל. 09-9514000

א'-ה' 10:00-23:00 או עד אחרון הלקוחות, ו' 9:00-24:00, שבת 10:00-24:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר