לחם יין – פנינה קולינרית בליבה של שכונה

זה התחיל במעדניה קטנה בחלל קטן במרכז המסחרי של שכונה ביהוד. צילום איריס לוי
איריס לוי ממליצה להגיע לארוחה נינוחה בלחם יין, וחשוב מאוד לא לשכוח בדרך החוצה לעבור דרך המאפייה הקטנה של המסעדה ולקנות איזה לחם זרעים נהדר, עוגה בחושה, וגם קופסה של עוגיות פינוק שוות במיוחד

כבר תשע עשרה שנים – אבל מי סופר, שמסעדת לחם יין משרתת נאמנה את תושבי שכונת קריית סביונים ביהוד, ובעצם את כל הסביבה. בלב שכונה מוריקה פתחו לפני שנים זוג חברות, רונה ודגנית, מעדניה קטנה בחלל קטן במרכז המסחרי של שכונה זו ביהוד. לאט לאט המקום שינה את פניו והפך למסעדה קטנה. כשחנות למוצרי החשמל הצמודה מימין נסגרה, החליטו החברות להגדיל את המסעדה, וכך המקום הלך והתרחב.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

לפני אחת עשרה שנים הן פתחו בסמוך למסעדה גם מאפייה, שהינה מקור לגאווה וטעם טוב. היום המאפייה מספקת את כל דברי המאפה והמנות האחרונות הטובות של המסעדה, וגם משמשת כמאפייה עצמאית בה אפשר לקנות לחמים נהדרים, עוגיות, עוגות ועוד. במרכז המסחרי הקטן, בשעת ערב של קיץ באמצע השבוע, המסעדה מלאה. הרבה חבר'ה צעירים יושבים בחוץ, צוחקים ונראים מרוצים מאוד. אנחנו נכנסים ללחם יין הבנויה משני חדרים. עיצוב באווירה של ביסטרו, שולחנות עץ, בר, והרבה בקבוקי יין – כראוי לשם המסעדה.

המארחת החביבה הושיבה אותנו על כורסאות נוחות במרכז המסעדה. מימיננו שני זוגות חברים המספרים על חוויות החופשה האחרונה בחו"ל, ומשמאלנו קבוצת חברות שחוגגות יום הולדת עגול לאחת מהן. המסעדה מלאה בתושבי השכונה. אלה, המנהלת, מספרת שבעבר רוב אורחי המסעדה הגיעו מהשכונות הקרובות ביהוד ובקעת אונו, אבל בשנים האחרונות שמה של המסעדה הנעימה הגיע גם רחוק יותר, ומגיעים סועדים מירושלים ומודיעין, שלא רוצים להיכנס לתל אביב. כאן אין בעיות חנייה, היא מסבירה בשמחה.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

במבט מהיר על התפריט, הרגשנו שכל ישראלי ימצא בו את מה שהוא אוהב. התפריט בנוי לטעמים הישראלים המוכרים – חצילים, טחינה, יוגורט, סלט עגבניות, פסטה טרייה, דגים, עוף ובקר. נעזרנו במלצרית מסבירת הפנים בבחירת המנות ראשונות . בהמלצתה בחרנו סלט עגבניות שדה, סלנובה, מוצרלה באפלו, זיתים, בזיליקום, קרוטונים (52 ₪) – סלט אהוב ומוכר. הגיע סלט רענן מאוד עם מספר סוגי עגבנייה, גבינה מצוינת ורוטב עשיר – אהבנו.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

לעומת זאת, קרם חצילים עם גבינות עזים (39 ₪) היא מנה די בינונית, ללא טעם מיוחד ולא מתובלת מספיק. החלק הכי טוב במנה הייתה הפוקצ'ה הנהדרת שהתלוותה לחציל, שנאפית כמובן במאפייה הצמודה. רביולי היום (43 ₪) במילוי חציל, גזר וריקוטה וברוטב שמנת ערמונים, היה מנה סטנדרטית, כשהפסטה עצמה הייתה דקה וטובה. סלט קולרבי, רוקט , סלנובה, פטה, שקדים (43 ₪) הוא סלט נהדר. מבין המנות הראשונות הכי נהנינו ממנה זו. סלט מפתיע וטעים, מתובל היטב, כשגבינת הפטה המצוינת משתלבת נהדר עם הרוקט. מומלץ.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

למנות העיקריות הזמנו, שוב לפי המלצתה של המלצרית, את שתי מנות הדגל של לחם יין: פילה לברק ביין לבן, עגבניות שרי, זיתים, עשבי תיבול, מוגש עם ניוקי (139 ₪). מנה טובה אך ללא בשורה קולינרית גדולה. חבל שהדג היה עם עור, מה שהקשה על אכילת הניוקי שמתחתיו. לעומת הדג, מנת פילה בקר עם פטריות, יין אדום, שמנת, ציר בקר ותפוח אדמה (139 ₪) הייתה נהדרת, כשרוטב יין אדום, שמנת וציר בקר מצוין, עשה את כל הערב לטעים ונעים. זו מנת פילה בקר נדיבה עשויה במדויק – מדיום כפי שאני אוהבת, שהוגשה בפרוסות בתוך הרוטב המושלם. מה צריך יותר? זו הייתה המנה המנצחת של הארוחה.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

ואיך אפשר בלי המתוקים השווים של לחם יין? פאי לימון (39 ₪) – אחת הבחירות המצוינות בארוחה. מאפה טעים במיוחד, של קרם קליל לימוני במידה, על בסיס של בצק פריך מושלם. אנחנו אוהבי החמוץ מתוק.
טריו (39 ₪) – שלוש כוסות יפות של קרם שוקולד, קרם סטייל עוגת גינה, וקרם פירותי . מנה נחמדה, אבל כפי שאמרתי: אנחנו בפאי לימון.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

היין ששתינו לאורך כל הארוחה היה אפיק של שאטו גולן – יין מצוין שהתאים מאוד למנות שהוגשו. השירות במסעדה אדיב ומזמין. המלצרים מכירים את התפריט על בוריו, וגם יודעים להמליץ על יין על בסיס ידע אותו הם מקבלים בהדרכות יין במסעדה. המנות המוגשות נדיבות מאוד, ובהחלט מספקות.
מסעדת לחם יין היא כבר שנים פנינה קולינרית מקומית יציבה בתוך הסביבה הגועשת מסביב. לאורך השנים המסעדה הייתה פתוחה במשך ימי השבוע. לאחר בקשות חוזרות ונשנות של הלקוחות לפתיחה גם בסופי שבוע, המסעדה פתוחה גם בשישי בערב ושבת, עם תפריט שונה – קליל יותר לשישי בערב, ובשבת משעה 12:00 לארוחות צהרים. אני ממליצה להגיע לארוחה נינוחה בלחם יין, וחשוב מאוד לא לשכוח בדרך החוצה, כשאתם מדושנים ורגועים, לעבור דרך המאפייה הקטנה של המסעדה, לקנות איזה לחם זרעים נהדר, עוגה בחושה – אני בחרתי עוגת תפוזים, וגם קופסה של עוגיות פינוק שוות במיוחד.

לחם יין – דרך החורש 4 יהוד. 03-6321793

איריס לוי – קולינריה עילית במיטבה, 054-4944205 וגם בפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר