לילה טוב, חלבון כבר לקחת?

צריכה של חלבון קזאין בצורה חיצונית באבקה או בתוסף היא קלה ונעימה יותר במקרים רבים בהשוואה לצריכה של מוצרי חלב לפני השינה
השינה היא אחד המרכיבים החשובים ביותר בחיים שלנו, לא רק מבחינת שגרת היום יום, אלא גם (ואולי בעיקר) ברמה הבריאותית. אנחנו חייבים לישון טוב בשביל להיות בריאים, ואין חיים בריאים בלי שינה מאוזנת ומספיקה. לתוך השינה המאוזנת והמספקת הזאת, חשוב מאוד שנדע להכניס גם את הפרמטר של התזונה שלנו, בדגש על תזונה של חלבון לפני השינה. מה היתרונות של צריכת חלבון לפני השינה, ואיזה חלבון מיוחד נכנס לסיפור הזה? ננסה להבין ביחד

שינה בריאה הכרחית עבור חיים בריאים

אם יש תכונה אחת מרכזית שהאדם המודרני סיגל לעצמו, ושפוגעת בבריאותו יותר מכל דבר אחר, הרי שמדובר בהרגלי שינה קלוקלים. בנוסף לעישון וצריכת מזון לא בריא – אנחנו לא ישנים מספיק, ואנחנו פוגעים בבריאות שלנו בגלל זה. השינה היא פעולה הכרחית לכך שהגוף שלנו יוכל להתאושש מהעומס שמופעל עליו ביום יום, והיא הכרחית עוד יותר כדי שתהליכים שונים בגוף יעבדו בצורה מואצת. תהליכי התאוששות ובנייה של שריר, גדילה של עצמות, התפתחות של תאי מערכת חיסון, ועוד תהליכים פיזיולוגיים חשובים אחרים – כולם קורים בעיקר בזמן השינה שלנו. זמן השינה הנחוץ לאדם בריא הוא לכל הפחות 7 שעות בלילה, ו-7 השעות האלה צריכות להיות כמה שיותר במקום חשוך, וכמה שפחות מופרעות על ידי גורמים שונים. זאת על מנת לנצל את זמן השינה במלואו, ולמנוע תשישות מצטברת במערכות הפיזיולוגיות השונות.

 תזונה היא חלק משמעותי ביותר באיכות השינה שלנו

באופן כללי, תזונה היא פרמטר חשוב עבור איכות השינה שלנו. כל אחד מאיתנו מכיר את המצב בו אוכלים ארוחה גדולה ושומנית זמן קצר לפני השינה, ובבוקר למחרת מתחרטים על כך ביתר שאת. לקראת זמן השינה שלנו כדאי שנבחר מה אנחנו אוכלים, ואם אנחנו רוצים בנייה מיטבית של שריר בזמן השינה, עלינו לחשוב על החלבון שאנחנו צורכים. חלבונים ככלל הינם חשובים מאוד לכל תהליך בנייה (אנבולי) ופירוק (קטבולי) בגוף שלנו, ולכן רבים בוחרים לצרוך אבקות חלבון זמן מה לפני שהם הולכים לישון. אבקות החלבון הללו מכילות את החלבון החשוב ביותר לבנייה והתאוששות של הגוף בזמן השינה, אותו אנחנו מכירים גם בשם קזאין.

 הכירו את הקזאין – החלבון הנכון לפני שהולכים לישון

הקזאין הוא למעשה לא סוג אחד של חלבון אלא קבוצה של חלבונים, שהמקור המרכזי שלהם בתזונה ללא תוספות הם מוצרי חלב. לחלבון הזה יש חשיבות גדולה מאוד בהתאוששות הגוף ובבניית עצם ושריר, והוא מסוגל לספק לגוף את כל חומצות האמינו הנחוצות לו. ספציפית הוא כולל את תשע חומצות האמינו שגוף האדם לא מסוגל לייצר לבד, ושאנחנו חייבים לצרוך ממקור חיצוני. במהלך השינה, הקזאין מתפרק לאט מאוד ולא יוצר גודש ועומס במערכת העיכול שלנו. התהליך נמשך כ-6-8 שעות במצטבר, שבמהלכן הגוף שלנו מקבל את מנת החלבון הנחוצה לו באופן הדרגתי, כך שאנחנו לא סובלים מכאבים או קשיים הקשורים למערכת העיכול תוך כדי שינה. בהקשר זה, צריכה של חלבון זה בצורה חיצונית באבקה או בתוסף, היא קלה ונעימה יותר במקרים רבים בהשוואה לצריכה של מוצרי חלב לפני השינה.

 לפני שהולכים לישון – חושבים על החלבון

דבר חשוב ביותר שתוכלו לעשות עבור הבריאות שלכם הוא לישון טוב ולאכול בריא, בנוסף לפעילות הגופנית. עם זאת, גם כשאתם מקפידים על תזונה מאוזנת ובריאה ועל מספר מספיק של שעות שינה בלתי מופרעות בכל לילה, תוכלו לשפר את ההרגלים הבריאותיים שלכם עם צריכה נכונה של חלבון לפי השינה, ושל קזאין במיוחד.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר