למען מגדלי העגבניות: "הזרע" פיתחה זנים עם עמידות בינונית (IR) לוירוס ה-ToBRFV

החברה פיתחה זני עגבניות שמספקים איזון אופטימלי בין עמידות ליבול עם עמידות IR לוירוס טומבו ToBRFV, ככלי יעיל להתמודדות החקלאים עם נגיף מידבק במיוחד שמדביק צמחי עגבניות ופירות ופוגע בחקלאים מכל רחבי העולם

לפי אנשי חברת "הזרע", נגיף הקמטים החומים של העגבנייה – טומבו ToBRFV, מהווה איום מתמיד על חקלאים מכל רחבי העולם. הוא גורם לירידה משמעותית ביבולים, פוגע באיכות הפרי וגם מדביק צמחים אחרים באופן שיטתי. זהו נגיף מידבק מאוד, שיכול להדביק דרך אדמה, כלים, מים, או מגע עם אנשים.

מאז הופעתו של ה-ToBRFV פעל צוות מו"פ של "הזרע" כדי למצוא זנים שיהיו מסוגלים להציע רמת עמידות טובה מפני ToBRFV מבלי להתפשר על היבול ואיכות הפרי. במשך מספר שנים השקיעו החוקרים והאגרונומים של "הזרע" משאבים כדי למצוא פתרונות שייתנו מענה לצרכי חקלאים מכל רחבי העולם.  המאמצים כללו ניסויי עומק באתרים רבים ובמגוון תנאים שונים, בקנה מידה בינלאומי, על מנת לוודא שהחברה מסוגלת לספק את הפתרונות המיטביים, עם האיזון הנכון בין ביצועי הצמח להגנה מפני ToBRFV.

עתה הודיעה החברה על זמינות רחבה של זנים בעלי עמידות IR בפני ToBRFV בכל רחבי העולם, המאפשרת לה להציע פתרון מותאם ומיטבי על-פי דרישות השוק באיטליה, יוון, ספרד, מקסיקו, תורכיה, ישראל וארצות נוספות. באמצעות מחקר משותף עם חברת האם לימגריין, תרמה "הזרע" לרשת של תוכניות מחקר שיתופיות חיצוניות ופנימיות על ToBRFV, תוך שימוש בגישות שונות. לימגריין היא החברה הראשונה שהגישה בקשה לרישום פטנט על עגבניות עמידות בפני ToBRFV. עם ההשקה המסחרית של הדור הראשון של זני עגבניות עמידות בפני ToBRFV, ממשיכות תוכניות המחקר והפיתוח של לימגריין לפעול כדי להשיג עמידות נגד צורות אגרסיביות יותר של הוירוס הקטלני הזה שעלולות להופיע בעתיד.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר