לקט ישראל: 2.4 מיליון טון מזון בשווי 19.5 מיליארד שקלים נזרקו לפח

אובדן המזון בצריכה המוסדית ב-2016 הסתכם ב-214 אלף טון בשווי 3.5 מיליארד שקלים

ארגון "לקט ישראל" פרסם את הדוח הלאומי השני לאובדן והצלת מזון בישראל, שנערך עבורו ע"י חברת רואי החשבון BDO זיו האפט. הדוח מתמקד בתחום הארוחות המוסדיות, ובסקירת הצעדים הרבים שננקטו ברחבי העולם בשנה האחרונה לצמצום אובדן המזון.
אובדן מזון מוגדר על ידי ארגון המזון והחקלאות של האו”ם (FAO) כירידה בכמות או בערך התזונתי של חלקים אכילים של מזון המיועד לצריכה אנושית, לאורך שרשרת הייצור.

על פי אומדני דוח אובדן המזון הלאומי 2016 שנערך ע”י לקט ישראל ו-BDO  זיו האפט, היקף אובדן המזון בישראל עומד על 2.4 מיליון טון, בשווי של 19.5 מיליארד ₪, כ-33% מהיקף ייצור המזון בישראל. מתוכו, אובדן של מזון בר-הצלה, כלומר מזון הראוי למאכל, בהיקף של כ-1.2 מיליון טון ובשווי של 8 מיליארד ₪. גם השנה מצביע הדוח על כדאיות גבוהה להצלת מזון, מההיבט הכלכלי, החברתי והסביבתי. כל שקל המושקע בהצלת מזון מאפשר להציל מזון בשווי ישיר של 3.6 ₪. בתוספת ההשפעות הסביבתיות מאפשר כל שקל המושקע בהצלת מזון ליצור ערך כלכלי למשק הלאומי של 7.5 ₪.

הדוח הנוכחי כולל לראשונה מודל מפורט לאומדן אובדן המזון בשלב הצריכה המוסדית (אירועים, מלונות, מפעלים, צה”ל וכד’), המהווה כ-17% מסך צריכת המזון בישראל. בצריכה המוסדית, היקף אובדן המזון הינו 214 אלף טון, בשווי של כ- 3.5 מיליארד שקלים. כשליש מהאובדן בארוחות המוסדיות הינו אובדן בר-הצלה, כלומר ניתן להציל במגזר המוסדי 70,000 טון מזון בשנה בשווי כולל של כ-1.1 מיליארד ₪. כמות זו שוות ערך  לכ-64 מיליון ארוחות בשנה, בממוצע, או כ-175,000 ארוחות ליום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר