לראשונה בישראל: מעבדת אבוקדו תבדוק את מוכנות הפרי

Neolithics פיתחה טכנולוגיה שנועדה לעזור למפיצי מזון טרי לייעל את איכות המזון, בטיחות וחיי המדף תוך שימוש בטכנולוגיית בדיקת פרי חדשנית
משווקת הפירות והירקות של תאגיד גרנות מבצעת השקעה בחברת נאוליטיקס אשר פיתחה טכנולוגיה הבודקת את רמת האיכות והבשלות הפנימית של הפרי שתאפשר לשווק בישראל ובעולם אבוקדו בשל באופן מדויק

חברת "חקלאי גרנות" המשווקת פירות וירקות ישירות לרשתות המזון ולשווקים הסיטונאים, השקיעה לאחרונה בחברת Neolithics שפיתחה טכנולוגיה ראשונה מסוגה לבקרת איכות מתקדמת של תוצרת טרייה. בעזרת הטכנולוגיה ניתן לסווג פירות ברמת הבחלה ובשלות של הפרי, וכך למקסם את הניצול שלה ולהפחית באופן ניכר את בזבוז המזון. יחד מקוות החברות לבצע פריצת דרך משמעותית בתחום האבוקדו, ולאפשר את הצמיחה הגלובלית של החברה.

המערכת של נאוליטיקס בודקת בשלות אבוקדו

נאוליטיקס נוסדה בשנת 2021 על ידי גיא מורגן ועמיר אדמוב, יוצאי חיל האוויר, ועוסקת בפיתוח מערכות מבוססות על אופטיקה היפרספקטרלית ובינה מלאכותית, לחיזוי מאפייני איכות, בטיחות ושרידות של סחורה טרייה בשרשרת אספקת המזון.

המערכות מאפשרות ניהול סחורה חכם למיקסום ערכה ולצמצום בזבוז מזון בשרשרת ההפצה. במסגרת שיתוף הפעולה עם נאוליטקס תקים גרנות מעבדת אבוקדו לטיפול בתוצרת חקלאית טרייה לאחר הקטיף, שתהיה – כך מבטיחים, המתקדמת בארץ ואחת המתקדמות בעולם.

מרכז המחקר והפיתוח המשותף של החברות יוקם במתחם גרנות, סמוך לבית האריזה לאבוקדו של גרנות. זאת כדי ליצור חיבור עמוק בין פעילותה של גרנות לכל אורך שרשרת הערך, הניסיון והיכולות האגרוטכניות שלה, ליכולות הטכנולוגיות של נאוליטקס וליצירת גוף מוביל בעולמות האגטק.

צילום אחיקם חיים

לאחרונה החלה גרנות לשווק אבוקדו בשל ומוכן לאכילה באופן מידי מזמן הרכישה. האבוקדו משווק באריזת קופסה המכילה 2-3 יחידות אבוקדו על פי הזן והעונה. בשלב הראשון משווק אבוקדו מזן אטינגר שפותח את עונת האבוקדו בישראל ונחשב לזן מובחר וטעים האהוב ביותר על ישראלים. לאחר מכן ישווקו זני אבוקדו נוספים בהם פוארטה, ארדיט, וכן זן האס המוביל את הייצוא הישראלי של אבוקדו לחו"ל, גם כן באריזה ייעודית מעוצבת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר