מאפיית ג'ייקובס – יש חדש אצל ודש

מי שבקיא בתעשיית הלחם המקומית, בוודאי מכיר את השם: משפחת ודש החזיקה עד שנת 2001 במפעל בו ייצרה לחמים רבים שנשאו את שם המשפחה. העסק נמכר לבסוף למאפיית ברמן הגדולה, והמותג נעלם מהמדפים

אחרי שנים של פעילות בתחום האפייה, עשתה משפחת ודש את הצעד המתבקש והקימה סניף שני, גדול ורחב ידיים. המיקום הנבחר הוא באחת השכונות החדשות יחסית בקרית, אונו והביקור במקום מלמד שיש סיבות טובות להאמין שזה אינו הסניף האחרון ברשת הקטנה.

מי שבקיא בתעשיית הלחם המקומית, בוודאי מכיר את השם: משפחת ודש החזיקה עד שנת 2001 במפעל בו ייצרה לחמים רבים שנשאו את שם המשפחה. העסק נמכר לבסוף למאפיית ברמן הגדולה, והמותג נעלם מהמדפים, אך התשוקה ללחם לא. 

הדור השלישי של המשפחה פתח לאחר מספר שנים את הסניף ברמת השרוןוכעת גם את הסניף החדש בקרית אונו, ומי שאחראי על האפייה הוא חיליק אפרים, שהתחתן עם שרון ודש.

ההבדל העיקרי בין שני הסניפים הוא בית הקפה הגדול שנפתח בסניף החדש.הלחמים הם אותם הלחמים, כ-20 לחמי מחמצת ללא שמרים, סוכר, משפרי אפייה ושאר רכיבים הידועים מהלחמים התעשייתיים. גם הקונדיטוריה פועלת כאן במרץ, ומציעה אותו מבחר מתוקים, באיכות גבוהה ביחס למקובל בארצנו. נסו את האקלרים שלהם ותבינו במה מדובר.

כאמור, בית הקפה הוא החידוש, וזה בא לידי ביטוי גם בתפריט. כלומר, לא תמצאו כאן ארוחת בוקר ישראלית מהסוג שכולנו מכירים, אלא ארוחות דוגמת מאפה בלקני – מאפה בצק עלים פריך ואוורירי הממולא בכמות יפה של גבינת עיזים ותרד, ומוגש עם ביצה קשה, מלפפון חמוץ ויוגורט איירן עדין (38 שקלים), או פריטטה – שתי ביצים עם בצל, פטרוזיליה, גבינות ותפוחי אדמה, המוגשת עם לחמניית הבית, סלט קטן ומרענן, שתייה קלה וחמה. אפילו הסלט מיוחד, עם תוספת של פקאן מסוכר לירקות הקלאסיים (44 שקלים).

מי שרוצה ליהנות מהבסיס של המקום, יכול להזמין סלסלת האופה – מבחר שללחמים טריים ולחמניית בריוש מעולה, עם מטבלים וממרחים דוגמת חתיכות גבינה בסלסת עגבניות שהפתיעה אותנו לטובה, טפנד זיתים מוצלח, חמאה טובה, וסלט טונה קצת בנאלי (25 שקלים).

יש עוד: סלטים, כריכים, טוסטים, קישים ואפילו מרקים, וכמובן מספר מנות לילדים. תפריט מצומצם יחסית, שכמו הלחמים של ג'ייקובס, מציעה אופציה טובה ושונה בנוף המוכר. מומלץ.


ג'ייקובס 
רח' איתן 1 (מתחם הקאנטרי החדש) קריית אונו
טל. 03-5511333

א'-ה' 7:00-22:00, שישי וערבי חג 7:00-15:00

צילום אסף אמברם, אביב קורט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר