מבשלים עם הנכדים – אוכל יווני

כ-100 מתכונים פשוטים ומוסברים של אוכל יווני ביתי המתאים לטעמם של ילדים
הספר מיועד לבישול עם ילדים מגיל שלוש ועד לבנות ובני נוער. יש בו כ-100 מתכונים פשוטים ומוסברים של אוכל יווני ביתי המתאים לטעמם של ילדים, כולל מנות לארוחת הבוקר, חטיפים ומאפים, מנות פתיחה, סלטים, ירקות ותוספות, מנות צמחוניות, דגים, מנות בשר, ומתוקים

 

מבשלים עם הנכדים – אוכל יווני

מאת אביטל שטיין וקתרינה זרוו

עריכה: נעמה אברמוביץ'

צילומים: רן בירן

המחיר: 128 ₪

"מבשלים עם הנכדים -אוכל יווני" הופך את המטבח למקום עבור בילוי זמן איכות יחד עם הילדים והנכדים. הספר הוא יצירה משותפת של שתי אימהות וחברות החולקות תשוקה עזה לבישול ולחינוך: אביטל שטיין, דוקטור למתמטיקה, שהגתה את הרעיון לספר מתוך זיכרונותיה מסופי שבוע שבילתה בילדותה בבית סבתה וסבה ילידי יוון; וקתרינה זֶרווּ, שפית ובעלים של מסעדה מצליחה ביוון.

הספר הופך את המטבח למקום עבור בילוי זמן איכות יחד עם הילדים והנכדים
הספר הופך את המטבח למקום עבור בילוי זמן איכות יחד עם הילדים והנכדים. צילום רן בירן

מעבר לחוויית הבישול המשותפת, הכותבות רוצות לסייע בחינוך הילדים להעריך את החשיבות של תזונה בריאה. מה עלינו לאכול, מדוע עלינו לאכול מזונות מסוימים, איך לערוך קניות בהיגיון, וכמה קל ומהיר להכין ארוחה פשוטה שתהיה בריאה ומהנה. הספר מלמד כיצד לשטוף ירקות היטב, איך להשתמש בסכין בכדי לחתוך אותם, איך לשמן תבנית, ומגוון מיומנויות השימושיות לא רק במטבח.

מעבר לחוויית הבישול המשותפת, הכותבות רוצות לסייע בחינוך הילדים להעריך את החשיבות של תזונה בריאה
מעבר לחוויית הבישול המשותפת, הכותבות רוצות לסייע בחינוך הילדים להעריך את החשיבות של תזונה בריאה. צילום רן בירן

בין המתכונים: בוקר – אומלט חלבונים מתוק עם ממתקי כפית; חטיפים ומאפים – בבוטה – לחם תירס יווני, ללאגיה – נחשי בצק מטוגנים ממסנייה; מזה (פתיחות) – טירוקפטדס – כדורי גבינה מטוגנים, סלט חצילים יווני; סלטים – סלט יווני עם עדשים, סלט חי מוגש בקערת בצק; ירקות ותוספות – סלט תפוחי אדמה יווני, חציל אפי עם גבינת פטה ועגבניות; עיקריות צמחוני – ימיסטה – ירקות ממולאים, פסטיציו- לזניה יוונית ברוטב פטריות ובשמל; עיקריות דגים – מרק דגים;  עיקריות עוף, טלה, בקר – סופלקי עוף, דולמאדס – עלי גפן ממולאים בבשר ואורז; מתוקים – מוסטוקולורה – עוגיות רכז ענבים, ריזוגאלו – פודינג אורז יווני.

אביטל שטיין אומרת: "מעבר ליתרונות של למידה איך לבחור, לאחסן ולבשל אוכל בריא, הספר מספק את היתרונות שבשיחה וסיפורים על תולדות המשפחה והמסורות שלה, איך עברו מתכונים מדור לדור – וזאת בזמן שרוקחים עוגיות. ככל שיקדימו ללמוד על אכילה בריאה, כך יגדל הסיכוי שאכילה כזאת תהפוך אצלם להרגל, לאורח חיים".

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר