מדגם מעניין ואיכותי של יינות עמק הרון הצפוני במפגש מועדון יולו

כרמי הרון הצפוני משתרעים על כ-47,000 דונם. האזור מתחלק לשמונה הגדרות אפלאסיון. צילום יגאל ברנע
כרמי הרון הצפוני משתרעים על כ-47,000 דונם באזור המתוחם בין הערים ולאנס (Valence) ו-וויאן (Vienne). האזור מתאפיין בקרקע גרניטית ובמתלולים מאוד צרים שבגינם מתחייב בעיקר גידול בטראסות

המפגש ה- 141 של מועדון יולו (YOLO – קראו בסוף הכתבה) התמקד ביינות מאזור צפון הרון שבצרפת. כמה מילים אודות האזור ומאפייניו מבחינת הכרמים והיינות: כרמי הרון הצפוני משתרעים על כ- 47,000 דונם, באזור המתוחם בין הערים ולאנס (Valence) ו-וויאן (Vienne). האזור מתאפיין בקרקע גרניטית ובמתלולים מאוד צרים, שבגינם מתחייב בעיקר גידול בטראסות. האזור נהנה ממזג אויר ממוזג, כמו גם מחשיפה טובה לקרני השמש (דרום מזרח – דרום מערב), מה שתורם לאיכות הענבים. זן הענבים האדומים של האזור הוא הסירה. הזנים הלבנים – ויוניייה, רוסאן ומרסאן.

האזור מתחלק לשמונה הגדרות אפלאסיון – הקטנה ביותר (וגם הקטנה ביותר בצרפת, שטח כרמים של כ- 40 דונם) היא Chateau Grillet. האחרים – קוט רוטי, הרמיטאז', קרוז הרמיטאז', קונדריה (Condrieu), סנט ג'וזף, סנט פרי (Peray), קורנאס. זהו על קצה המזלג אודות האזור. בערב שלנו נאלצנו להסתפק רק בחלק מנציגי יינות צפון הרון, מהסיבה הפשוטה שאנחנו נוהגים להסתפק בשישה עד שבעה יינות בערב יולו, אבל זה לא פגם באיכות הערב והטעימה. נשלים בעתיד. ומכאן לטעימה ולהתרשמויות החברים מהיינות שטעמנו – שני לבנים וארבעה אדומים. מדגם מעניין ואיכותי של יינות עמק הרון הצפוני.

Jean Louis Chave, Hermitage Selection Blanche 2013  – 85% מרסאן, 15% רוסאן. ז'אן לואי שאב נחשב אחד היקבים המובילים באזור. יקב משפחתי. רשמי טעימה – צבע זהוב ודבשי. אף פירותי ומינרלי – ריחות אגסים ואגוזים. פה עשיר בטעמי פירות, פומלה משולבת בגוונים סובטרופיים, מתובל. מרירות עדינה בסיומת הנעימה מאוד בפני עצמה. ציון יולו –   15.4 (91). מחירו 350 ₪.

 Tardieu-Laurent, Hermitage Blanc 2013 היין הלבן השני בערב זה. הרכב זנים דומה לקודמו. נהדר. צבע זהוב כהה מאוד. יין מרשים ברעננותו. אף עשבוני ופרחוני. בניחוח שולט פרי ההדר עם מעט מקליפת הפרי הלבנה, ולצידו גוון של אגס לבן. גוף בינוני. מלא מורכבות. חמיצות טובה מאוד וטעם לוואי של אגוז פקאן בפה. יין מינרלי ומתובל. סיומת מצוינת. מרגיש צעיר. ציון יולו – 16.1 (92). מחירו 330 ₪.

Domaine Jean Louis Chave, Saint Joseph 2013 ראשון האדומים. צבע סירה סגול כהה, נוטה לשחור. פרי שחור עשיר. מרירות בולטת. עפיצות גבוהה. היין מרגיש לא מאוזן בטעמיו. לא היה הרבה מה להגיד אודותיו. ציון יולו 13.8 (88). מחירו 300 ₪. אם זה לא היה בקבוק שהתקלקל בדרך זו או אחרת אלא זה היין – ממש אין הצדקה למחירו.

 Tardieu-Laurent, Cote Rotie 2013אני אישית מאוד חובב את הקוט רוטי. לא הייתי לבדי באהבת היין בערב זה. צבעו אדום-סגול עשיר מאוד. סירה אופייני. עור ואדמה, פירות אדומים מתובלים בפלפל שחור וקפה. מעט ירקרקות. יין עם הרבה נוכחות, ועם זאת אלגנטי. סיומת ארוכה ונעימה מאוד. יין נהדר. ציון יולו 16.1 (92). מחירו 330 ₪.

Guigal, Chateau d'Ampuis, Cote Rotie 2009 חגיגה אמיתית לעין, לאף ולפה. יין בשרני. אף דובדבן חמצמץ, מאפיינים אדמתיים – אוכף, עור, טחב. היין מפולפל. גוף מלא. יין מורכב ומאוזן להפליא. פה עשיר, מעט מתיקות וחלק מאוד. סיומת ארוכה ונהדרת. ציון יולו 16.9 (94). מחירו 780 ₪. מי שיכול להרשות לעצמו – מומלץ.

Domaine Jean Louis Chave, Hermitage 2007 היה שווה לחכות לו לסוף הערב. חגיגה של דובדבן, פלפל שחור ואזוב. צבע סגול יפהפה. אלגנטי. עגול. חמיצות נפלאה. עושר הן באף והן בפה. גם אחרי שמסיימים לשתות נותר עדיין עושר של טעמים מתמשכים בחך. מורגש היטב שהיין הזה עוד יכול להמשיך ולעלות מדרגה נוספת, אם מחכים עוד מספר שנים.  ציון יולו  17.9 (96). מחירו 1,200 ₪.

מה זה YOLO?

YOLO – you only live once – הוא מועדון חברים חובבי יין אותו הקמנו בשנת 2004. כולנו חובבי יין ותיקים, אשר החלטנו ליהנות יחדיו מהתחביב המשותף. אנו מתכנסים לערב יין ואוכל מדי יום ה’ האחרון בחודש בביתו של חבר מועדון ולפי תכנית שנתית קבועה מראש, בכ- 10 מפגשים שנתיים. המארח קובע את תכנית הערב ורוכש היינות. נוהגים לטעום עד 7 יינות שונים בערב, לכתוב ההתרשמות מהיין בטבלאות מוכנות ולתת ציון, על בסיס 20. כל יין נטעם, והחברים מציגים בעל פה כל אחד בתורו את דעתם ואת הציון. ממוצע הציונים נרשם ומתועד.

המטרות אותן קבענו לעצמנו – ליהנות, להכיר יינות שונים מהארץ ומהעולם, ברמותיהם השונות, ללמוד ולהעמיק בתחום היין ולגלות בו גילויים חדשים, וכאמור ליהנות מהערב המשותף. לכן אנו גם נוהגים לעיתים לגוון ע”י שילובו של בעל מקצוע מתחום היין, ובביקורים משותפים ביקבים ובטעימות. אנו מחווים דעתנו על היינות בפרמטרים המוכרים ובהתייחסות רצינית, אבל אנו מייחסים החשיבות קודם כול לאווירה המיוחדת שיצרנו, ולחוויה הכוללת של שתיית יין בחברותא ובלוויית אוכל מתאים, שגם הוא זוכה לתשומת לב מדי מפגש.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר